witam!
2 tygodnie temu kupiłem rextona 2.7 xdi automat mam instrukcje po polsku. Nie mogę zabardzo pojąć jak to jest z tymi napędami. Mam przełączniki 4H w środku jakby mały samochodzik bez opisu oraz prawa strona 4L.W podświetleniu pali się tylko 4L, przełączam 4L w położeniu skrzyni N
włącza się 4wd low czyli przełożenie w teren, aby to wyłączyć wciaskam 4H ale nie ma żadnego oznaczenia na desce rozdzielczej. Czy to oznacza że mam stały napęd na 4koła TOD ? I czy to jest stały napęd na 4 koła zawsze czy tylko w momęcie obciążenia tylnej osi.
Napęd stły TOd czy zwykły ?
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 gru 2010, 19:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 8815176
- Lokalizacja: Police k. Szczecina
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Napęd stły TOd czy zwykły ?
Postautor: mussolinii » 02 gru 2010, 19:21
Na 4H masz TOD i jest to dolaczany przod w momencie uslizgu tylu. 4L masz naped na stale przod i tyl.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 gru 2010, 19:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 8815176
- Lokalizacja: Police k. Szczecina
Re: Napęd stły TOd czy zwykły ?
Postautor: rextonpolice » 02 gru 2010, 21:16
czyli w momencie kiedy tylne kola zaczna boksowac np na sniegu automatycznie uruchomi sie naped na przod i auto bedzie ciaglo na 4 kola a wylaczy sie kiedy auto zacznie normalnie jechac?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Napęd stły TOd czy zwykły ?
Postautor: mussolinii » 02 gru 2010, 22:35
Wylacza sie wtedy gdy predkosc obu walow napedowych jest jednakowa. Wtedy napedzana jest tylko tylna os. Jezeli tyle kola boksuja w wyniku uslizgu, wtedy tylny wal obraca sie szybciej od przedniego i sprzeglo elektromagnetyczne w reduktorze przekazuje moment obrotowy na przedni wal wprawiajac w ruch przednie kola. Jak masz wcisniety przycisk 4L (swieci CI sie kontrolka na desce) wtedy sprzeglo podaje moment na przedni wal jednakowo z tylem... jezdziesz tylko wolniej bo reduktor redukuje obroty zwiekszajac moment o przelozeniu 2.48 jak dobrze pamietam.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 gru 2010, 19:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 8815176
- Lokalizacja: Police k. Szczecina
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości