Witam,
Objawia się w moim Rextonie następując problem. Po załączeniu 4WD wyskakuje komunikat Check Engine. Pali się on jedynie na wolnych obrotach np. na postoju, podczas jazdy gaśnie i po wyłączeniu 4WD. Co może być przyczyną?
Problem z 4WD kontrolka Check
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z 4WD kontrolka Check
Postautor: stivi » 24 wrz 2013, 13:49
Mam ten sam problem,bylem na kompie sa to bledy P2300 i P2310 czyli cos nie tak z ukladem hamowania,tak u mnie wyszlo,musialbys podpiac zeby zdiagnozowac kody
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Problem z 4WD kontrolka Check
Postautor: Trawus » 24 wrz 2013, 16:33
Panowie macie nieszczelne przewody do sprzęgów a może i same sprzęgi. Vaccum pompa nie wydala zatem nie ma odpowiedniego podciśnienia na czujnikach - no to wyskakuje Check. Nie włączajcie napędów bo zbyt małe podciśnienie jest też na siłowniku wspomagania hamulców. Trzeba naprawić. 
W najgorszym wypadku to uszkodzenie vaccumpompy.

W najgorszym wypadku to uszkodzenie vaccumpompy.
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z 4WD kontrolka Check
Postautor: stivi » 26 wrz 2013, 0:46
Siema Travus,a czy orientujesz sie jaki koszt spodziewalny tej naprawy??? jesli cos moglbys podpowiedziec wdzieczny bede,narka
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Problem z 4WD kontrolka Check
Postautor: Trawus » 01 paź 2013, 20:18
No i tak myślałem, pikuś nie naprawa.
Stavi, nie wiem co masz na myśli. Ja wymieniałem vaccum pompę bo padła - kosztuje słono ponad tauzena a i wymiana paskudna bo siedzi przy ścianie i trudno się do niej dostać bez rozbiórki góry silnika. Z wymianą prawie 2 tyś. Sprzegi to też paskudna robota przy piastach - lepiej dać do warsztatu bo bez wprawy piepszenia co nie miara. Dla tego mam TOD
Nie wiem ile to może kosztować ?
Stavi, nie wiem co masz na myśli. Ja wymieniałem vaccum pompę bo padła - kosztuje słono ponad tauzena a i wymiana paskudna bo siedzi przy ścianie i trudno się do niej dostać bez rozbiórki góry silnika. Z wymianą prawie 2 tyś. Sprzegi to też paskudna robota przy piastach - lepiej dać do warsztatu bo bez wprawy piepszenia co nie miara. Dla tego mam TOD

-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z 4WD kontrolka Check
Postautor: stivi » 02 paź 2013, 1:16
No u mnie przewody vacum pompy jak i vacum pompa oraz sprzegi sa w dobrym stanie,i nie do konca stwierdzili mi co jest przyczyna,nie maja softa to zdjagnozowania,w czwartek mam wizyte u innego mechanika ktory ma softa do Rexa,wiec jeszcze nie wiem co jest u mnie przyczyna,a Ciebie Travus tak tylko pytalem czy orientujesz sie w kosztach wlasnie typu wymiana vacum pompy badz wlasnie cena nowej vacum,tak tylko zapytalem,pozdro
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Problem z 4WD kontrolka Check
Postautor: Trawus » 02 paź 2013, 12:09
Partia Rexów miała wadliwe vaccum i ja niestety trafiłem na taką. Zawieszała się i przez nią wylądowałem w kapuście bo hamulce straciły wspomaganie. Objawy były takie, że nie padła po całości tylko od czasu do czasu dawała bardzo słabe parametry. Teraz mam angielską, sprawdziłem, serwis zdarł ze mnie za pompę 1300 zł. Mam nadzieję, że u ciebie nie ma koreańskiej tylko jest brytyjska. Koreańska to szajs i już ich nie montują. W sumie podciśnienie to bardzo ważna sprawa, trzeba tego pilnować - dobrze, że chcesz zdiagnozować. Co do wężyków to taniocha, byłe tylko były zbrojone i miały odpowiednią średnicę, ja odkupiłem od kolegi, który zakłada gaz w autach. Warto je od czasu do czasu wymienić dla świętego spokoju bo przez głupi wężyk można stracić wspomaganie hamulców.
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z 4WD kontrolka Check
Postautor: stivi » 12 paź 2013, 0:46
No i okazalo sie ze jednak przewody od vaccum byly nieszczelne juz i poprzedni mechanik ktory je sprawdzal oczywiscie nie skasowal mnie za sprawdzenie na szczescie,nie byl dobrym mechanikiem bo kolejny mechanik stwierdzil ze sa nieszczelne i wymienil je wykasowal blad i po sprawie Reksio lata jak szalony:)Dzieki Travus za podpowiedzi trzymajcie sie posiadacze Rexa,szerokosci i palenia gumy:)
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości