Potrzebuję pomocy. Po wymianie tarcz i klocków w przenich kołach (mechanicy zajrzeli jeszcze do łożysk) zaczęło stukać (brzęczeć) w przednim napędzie. Najbardziej słychać jak odpuści się gaz lub jedzie na luzie, przy dodawaniu gazu cichnie. Jest to musso 3,2L benzyna ze stałym na 4. Czy wyjmując łożyska mogli coś zepsuć przy napędach. Proszę o pomoc lub wskazanie gdzie w Warszawie lub okolicach mógłbym to zdjagnozować.
Dzięki za pomoc.
Ostost
Problem z napędem musso 3,2l
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 sty 2009, 14:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z napędem musso 3,2l
Postautor: Samario » 27 lut 2009, 9:19
W musso przy klockach hamulcowych z przodu są takie blaszki,zapinki zabezpieczające, gdy ich nie ma klocki mogą brzęczeć. Blaszki te sprzedają tylko z oryginalnymi klockami(450 PLN) lub osobno-widziałem gdzieś w necie po ok.70pln/szt. Może najpierw sprawdź, czy masz założone te blaszki albo reklamuj w warsztacie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:35
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Problem z napędem musso 3,2l
Postautor: ZbiG2000 » 28 lut 2009, 16:22
To niekoniecznie muszą być wspomniane blaszki - ale jeżeli to ich sprawa to brzęczenie jest cały czas niezaleznie od tego czy wciskamy gaz czy nie. Nie brzączą tylko jeżeli hamujemy. Najlepiej wjechać na jakąć nierówną drogę (kamienną) - wtedy stukot jest słyszalny nawet bez otwierania szyby.
Te blaszki oprócz blokady klina pełnia rolę spręzyn dociskających klocki poprzez wspomniany klin - stąd jeżeli są to jest cicho.
Uwaga - jeżeli ich nie ma to istnieje duża szansa zgubienia klinów (a te części są tylko oryginalne i kosztują około 50 PLN/szt)
Jeżdziem tak pół roku bez blaszek i na dorobionych klinach - ale w końcu musiałem zakupic komplet klocków z blaszkami, bo mi wszyscy zwracali uwagęm że mi się samochód rozpada - klekotał cały czas. O ile dobrze pamiętam to komplet na przód w Polparts kosztował około 270 PLN - musiałem tylko odciąć przewody do czujnika zużycia (bo nie ma go w moim musso).
Zapomniałem dodac że występują one w przednich hamulcach systemu PBR.
Na wszelki wypadek załaczam poglądowe zdjęcie zacisku znalazione gdzies w necie na jakimś forum.
Pozrdwiam
ZbiG2000
Te blaszki oprócz blokady klina pełnia rolę spręzyn dociskających klocki poprzez wspomniany klin - stąd jeżeli są to jest cicho.
Uwaga - jeżeli ich nie ma to istnieje duża szansa zgubienia klinów (a te części są tylko oryginalne i kosztują około 50 PLN/szt)
Jeżdziem tak pół roku bez blaszek i na dorobionych klinach - ale w końcu musiałem zakupic komplet klocków z blaszkami, bo mi wszyscy zwracali uwagęm że mi się samochód rozpada - klekotał cały czas. O ile dobrze pamiętam to komplet na przód w Polparts kosztował około 270 PLN - musiałem tylko odciąć przewody do czujnika zużycia (bo nie ma go w moim musso).
Zapomniałem dodac że występują one w przednich hamulcach systemu PBR.
Na wszelki wypadek załaczam poglądowe zdjęcie zacisku znalazione gdzies w necie na jakimś forum.
Pozrdwiam
ZbiG2000
PBR_Musso_Front_Brake.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- DARO
- Forumowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 sty 2009, 19:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z napędem musso 3,2l
Postautor: DARO » 28 lut 2009, 19:34
mozliwe ze zapomnieli załozyc spinki na połos w sprzegiełkach ...
mieszkam pod Wawa od strony Ozarowa Maz wiec jak cos to pisz na prv
mieszkam pod Wawa od strony Ozarowa Maz wiec jak cos to pisz na prv
MUSS 2`9 TD Lift +4
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 lut 2009, 16:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem z napędem musso 3,2l
Postautor: ostost » 01 mar 2009, 10:12
Dzięki za podpowiedzi. A pytanie czy znacie jakiś warsztat który zna się na tych samochodach, po moich doświadczeniniach z mechanikami to szukam teraz ludzi którzy potrafią postawić diagnozę i naprawić musso. A nie żeby uczyli się na moim samochodzie i moim prtfelu.
Pozdrawiam i czekam na odp.
Pozdrawiam i czekam na odp.
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość