problem z zawiasą
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 mar 2010, 18:45
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: nemrod75
- Lokalizacja: Dęblin
problem z zawiasą
Postautor: nemrod75 » 14 mar 2010, 19:52
Tylne drzwi mocowane są na dwóch zawiasach, ponieważ drzwi z kołem sporo ważą, to dolny zawias jest na tyle wypracowany że drzwi się opuściły i ocierają o zderzak i za chwilę rdza zrobi swoje. Trzeba zdemontować zawias rozwiercić oba elementy i załozyć nowy trochę grubszy sworzeń zawiasy, tylko jak odkręcić tą część zawiasy która jest w drzwiach?Albo zdjąć całe drzwi ale wtedy trzeba rozpiąć elektrykę i też nie wiem jak....pomózcie.
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: problem z zawiasą
Postautor: misiek » 15 mar 2010, 21:26
tam jest regulacja na zawiasie na tych śrubach na aucie( w drzwiach nie ma regulacji ),a moze zderzak masz za
wysoko moze zawadziłeś gdzieś lub ktoś inny

korando2.9
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 mar 2010, 18:45
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: nemrod75
- Lokalizacja: Dęblin
Re: problem z zawiasą
Postautor: nemrod75 » 15 mar 2010, 22:03
raczej nie, na aucie nie ma chyba regulacji, poza tym jest wyrażnie wypracowany sworzeń zawiasy, luz jest bardzo wyrażny,sądzę że najprościej będzie zdjać całe drzwi z zawiasami i w ten sposób dobrać się do tego sworznia i wymienić na dobry, tylko nie wiem jak rozpiać tą elektrykę, czy złacze jest w drzwiach za plastykiem czy w boku nad nadkolem...
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: problem z zawiasą
Postautor: misiek » 16 mar 2010, 15:04
u mnie były te sworznie zapieczone wybijałem i smarowałem a drzwi podbudowałem stosikiem opon(elektryki nie rozłaczałem ) potem regulowałem na zawiasach na karoserji są fasolki pewnie u ciebie sworznie sie wyrobiły bo nikt nie posmarował na czas
powinnes wybić je bez wiekszych problemów tylko zwykły młotek moze być za słaby nalezy uzyć młotka (ja ci tu dam -ocień bolszy) 


korando2.9
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 mar 2010, 18:45
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: nemrod75
- Lokalizacja: Dęblin
Re: problem z zawiasą
Postautor: nemrod75 » 17 mar 2010, 9:57
Dzięki za informacje, dziś cały dzień auto w praniu bo wnętrze nieco zapuszczone, jutro biorę się za zawiasy , no i mam nadzieję że filtr będzie pasował mimo tego że obudowa nie wygląda na oryginalną.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 14 mar 2010, 18:45
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: nemrod75
- Lokalizacja: Dęblin
Re: problem z zawiasą
Postautor: nemrod75 » 02 maja 2010, 22:02
...z tą zawiasą trochę trwało i nie było łatwo ale zrobione i teraz mogę być ekspertem od zawias w korando.Okazało się że sworzeń był zupełnie ścięty i drzwi trzymały się na jednej, górnej zawiasie.Nie ma niestety możliwości posmarowania i jak się zapiecze to po pewnym czasie musi się trzpień ściąć.Drzwi demontuje się prosto, trzeba odkręcić lampę,rozpiąć dwie kostki wyjąć przewody, odkręcić ogranicznik, odkręcić zawiasy i drzwi zdjęte, tylko trzeba uważć bo są cięzkie.Jak już drzwi zdjęte to z dostępem do zawias nie ma problemu, teraz trzeba rozwiercić tą część trzpienia która jest w drzwiach, dwie części w zawiasie wybija się bez problemu.Tą srodkową część trzpienia trzeba rozwiercić bo wybić się nie udało,przy wierceniu uważać na tulejkę z brązu żeby jej nie zniszczyć, teraz tylko dorobić nowy trzpień, nie zapomnieć o kanaliku do smarowania, złożyć i ...szerokiej drogi.
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości