Witam,
Kupiłem ostatnio rextona 2.7XDI 165km w okazyjnej cenie z piszczącym paskiem po wymianie paska przestało piszczeć a po tygodniu czasami znowu popiskuje ale to nie jest jedyny problem.Jedna z pierwszych usterek dotyczy temperatury pracy silnika czasami kiedy jadę pod góre lub z górki po nie równym terenie potrafi się zaświecić check a strzałka od temperatury idzie na maxa do góry i po około 10s znika Check i strzałka opada do normalnej pozycji sprawdzałem termostat i działa normalnie.Na początku od razu zwalniałem i wyłączałem silnik ale jak zgasiłem strzałka temperatury była nawet po wyłączeniu zapłonu w pozycji w której wyłączyłem np było prawie na max i po wyłączeniu zapłonu ta strzałka nadal tak wisiała.Mam teorie że coś od licznika bo jak kupiłem to musiałem czyścić kostkę bo nie działał.Kolejnym problemem są wibracje na piątym biegu przy prędkości poniżej 80 nie wiem czy to normalne w tych autach dlatego pytam:D Ostatnim i chyba najważniejszym problemem jest praca silnika mam wrażenie że coś stuka w silniku nawet nagrałem filmik https://www.youtube.com/watch?v=FuKSVxz ... e=youtu.be Ogólnie auto ma moc jest po wymianie filtrów i oleju.Nie wiem co robić z tym silnikiem bo samochód poza tymi mankamentami oceniam bardzo dobrze. Proszę o pomoc
Problemy z Rextonem
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Problemy z Rextonem
Postautor: sergio1969 » 29 sie 2018, 22:30
Mialem to samo-pasek kup 5 mm krotszy naprawione od reki, chyba ze to rolki lub napinacz,zmien termostat i czujnik temp cieczy chlodzacej mi do dzisiaj sie nic nie dzieje ,a mialem to samo to przypadlosc tych wozow
Sergio
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Problemy z Rextonem
Postautor: sergio1969 » 29 sie 2018, 22:31
i nie wazne ze termostat niby jest dobry - zmien go
Sergio
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z Rextonem
Postautor: Trawas » 13 wrz 2018, 22:43
Ja bym się zawczasu tak nie cieszył bo to co piszczy to z całą pewnością paskiem nie jest 
Piszczy okresowo , przestaje, później znów popiskuje aż w końcu wyje jak odrzutowiec na starcie - tak się kończy wiskoza na wentylatorze.
Koszt wymiany niewielki - samo życie
A co do wibracji - 80 dla 5 biegu to trochę za mało , sprawdziłem, mój automat nie pozwoli tak jechać i 80 już złazi na czwórkę zatem nie wiem czy przy 80 powinny być wibracje , czy nie ? (może poduchy pod silnikiem ?)
Koniecznie trzeba jednak ogarnąć te wskazania temperatury - błędy pomiarowe , czy grzanie się silnika bo na to pozwolić nie można - termometr do łapy i kontrola wskazań ( najlepiej laserowy)
Termostat to raczej nie.

Piszczy okresowo , przestaje, później znów popiskuje aż w końcu wyje jak odrzutowiec na starcie - tak się kończy wiskoza na wentylatorze.
Koszt wymiany niewielki - samo życie

A co do wibracji - 80 dla 5 biegu to trochę za mało , sprawdziłem, mój automat nie pozwoli tak jechać i 80 już złazi na czwórkę zatem nie wiem czy przy 80 powinny być wibracje , czy nie ? (może poduchy pod silnikiem ?)
Koniecznie trzeba jednak ogarnąć te wskazania temperatury - błędy pomiarowe , czy grzanie się silnika bo na to pozwolić nie można - termometr do łapy i kontrola wskazań ( najlepiej laserowy)
Termostat to raczej nie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 07 wrz 2018, 12:36
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Problemy z Rextonem
Postautor: SangRex » 03 paź 2018, 13:49
Witam mam ten sam problem jeśli chodzi o popiskiwanie i wskaźnik temperatury
zamówiłem już czujnik cieczy jednak napotkałem się na coś dziwnego a mianowicie czujnik jest 4 pinowy i to jest ok
kostka którą podłącza się czujnik jest 4 pinowa ale tu dziwna sprawa bo kość może i jest na 4 piny ale w środku są zamontowane tylko 2 po przekątnej
zatem po co czujnik z 4 pinami ? i jak to jest bo jeśli jest czujnik 2 pinowy to zazwyczaj są 2 jeden do komputera a drugi do zegarów, więc jak to tu działa? skoro do 4 pinowego czujnika podłączone są tylko 2 to co podaje wskazania do kompa a co do zegarów? ten sam czujnik?



- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problemy z Rextonem
Postautor: Trawas » 14 gru 2018, 23:29
W wielu autach są takie zmyłki, cztery piny a łączone tylko dwa.
Co do czujnika to na "zegary" i tak podaje komputer bo w Rexie nic bezpośrednio na szafę nie leci/
Wszystko przez ECU. Nie wiem czemu zostawili czteropinowy, może nie chciało im się przeprojektować instalacji albo lecą w kulki by ta sama instalacja była do wszystkich modeli Rexa ? Kto ich tam wie.
W każdym razie na schemacie w manualu widnieje czujnik 2 pin złącza i dwa puste.
A swoją drogą to mój automat za cholerę nie pozwoli mi jechać 80 km/h na 5 biegu. Minimalna to 90 - u mnie. Może trzęsie bo za niskie obroty ? Generealnie przy wyższych biegach obroty silnika nie powinny spadać poniżej 1300.
Co do czujnika to na "zegary" i tak podaje komputer bo w Rexie nic bezpośrednio na szafę nie leci/
Wszystko przez ECU. Nie wiem czemu zostawili czteropinowy, może nie chciało im się przeprojektować instalacji albo lecą w kulki by ta sama instalacja była do wszystkich modeli Rexa ? Kto ich tam wie.
W każdym razie na schemacie w manualu widnieje czujnik 2 pin złącza i dwa puste.
A swoją drogą to mój automat za cholerę nie pozwoli mi jechać 80 km/h na 5 biegu. Minimalna to 90 - u mnie. Może trzęsie bo za niskie obroty ? Generealnie przy wyższych biegach obroty silnika nie powinny spadać poniżej 1300.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 gru 2019, 18:04
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zawiercie
Re: Problemy z Rextonem
Postautor: telewizorek » 22 sty 2020, 18:16
Miałem bardzo podobny problem. Wręcz identyczny. Jadę, raptownie temperatura na Max po 15 sekundach spada błyskawicznie do normalnej, pasek popiskiwal ,łożysko rolki wyraźnie chrobotało.Wymieniłem tylko i 2 rolki oraz pasek o dziwo wszystko ustalo. Po dwóch dniach poteżny pisk rano. Wymiana naprezacza i wymieniłem nowy pasek na nowy ale krótszy o 5 mm. Od roku cisza i spokoj. Może to przypadek może zbieg okoliczności .
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości