przerobka napendu w musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2008, 15:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 5971926
przerobka napendu w musso
Postautor: waldekpionki » 03 gru 2008, 16:09
Swieca mi sie na stałe kontrolki 4h i 4l a napedy nie dzilaja. silniczek w reduktorze jest sprawny bo sprawdzalem go na "krótko". czujnik polozenia silnika tej ok.
wydaje mi sie ze jest to wina sterownika.
czy jest mozliwosc ominiecia go tak zeby kable szły bezposrednio z reduktora na przełacznik...
z gory dzieki za pomoc..
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: ponton26 » 05 gru 2008, 16:47
Poza silniczkiem jest jeszcze kilka innyh miejsc gdzie system zalaczania napedow moze zawiesc: podcisnieneiowe zalaczanie w kolach i inne
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 01 cze 2008, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: Ludwik21 » 13 gru 2008, 23:55
napędu na żadne koło a wogóle nie mogę wyłączyć napędu z 4h . Mam sprzęgiełka manuale i tak rozłączm przedni napęd. I tak się zastanawiam nad obejściem całej elektroniki tylko prosto z przełącznika napędów na silniczek i kontrolki. Jakie napęci podawałeś na silniczek czy 12v bo słyszałem że sterowanie jest 5v.
Powstrzymuje mnie tylko brak kanału i już bym prubował. Czy wyciągając silniczrk z reduktora olej niewycieka czy trzeba go najpierw spuścić.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2008, 15:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 5971926
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: waldekpionki » 14 gru 2008, 8:55
ja z silniczkiem zmiany napedow walczylem tydzien i d...blada szkoda nerwow z 2h na 4l bez problemu ale na 4h zapomnij ,czas na przelaczenie z 2h na 4h to niecale 2 sekundy,jak mi sie uda to przerobic to zamieszcze na forum foto z opisem
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: ponton26 » 16 gru 2008, 13:13
Wyciągając silniczek nic Ci nie wycieka mozna go spokojnie wykręcić.
Co do napięcia jakie nim steruje to znajdzeisz wszystko w manualu jest to ładnie rozpisane. Po krótce: aby przełączać z 2h na 4h i dalej 4l napięcia sa zaniżone około 4 do 5 V. Itym steruje komputerek pod siedzeniem (tak mi sie wydaje). Mój przypadek wygladal tak że silniczek woóle nie działał wiec jako że nie mialem nic do stracenia podpiełem go do akumulatora na krótko 12V i o dziwo zaczął turlać eleganck z tym że przesuwa sie od początku do końca bez rozpoznawania fazy w jakiej się znajduje mam na myśli jkontrole na którym przełożeniu ustaia reduktor. Po ponownym podłaczeniu do reduktora i kostki o dziwo (jeszcze wieksze) zaczął działac normalnie. Jakiez bylo moje szczescie w koncu to zaoszczedzone 1700 zł w serwisie. Radość nie trwała długo około 1 tygodnia codziennie go sprawdzałem czy dziala az tu w koncu przestał. Zajechalem na kanal i powtorzylem procedure zdjecia i podlaczenia pod 12V zadzialalo i do dzis dnia dziala. Niestety nie mam 4L. Nie wiem czy od poczatku czy od ponownego torturowania ale 4l nie wchodzi.
Do blizszych informacj odsylam do manuala.
Pozdrawiam.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: mussolinii » 16 gru 2008, 14:17
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2008, 15:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 5971926
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: waldekpionki » 16 gru 2008, 18:21
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: ponton26 » 16 gru 2008, 20:54
Z tego co pamiętam to na forum kilka osób miało podobny pomysł. Jednak na pomysłach się skończyło, niestety.
Przeczytałem ostatnio w artykule w auto mot 4x4 że nasze mussiaki mają mosty z JEEP-ów. Może reduktor też idzie jakoś przerobić tka jak w JEEp-ie na wajche. Ale obawiam się żę to proces o wiele bardzeij skompluikowany niżnam się wydaje.
Podejżewam żę w "chorych" główkach żółtej rasy zrodziło się się wiele zasadzek związanych z odłączeniem elektroniki, akle to już tylko oni wiedzą.
Jak ktośdojdzie co z czym do czego to prosze opisać na forum wraz ze zdjeciami gdyż jestem niezwyuykle ciekaw jak to wyjdzie.
Co do twojego problemu to proponuje wyjąć wtyczke od sterowniak ( pod siedzeniem kierowcy) i włożyć ją spowrotem ktoś pisał że jemu pomogło.
Pozaty soprawdz czy na kostce zmioeniają się napięcia po przełączeniu w kabinie rodzju napędu. Prawidłowe wartości znajdziesz w manualu (naszej klubowej Bibli)
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2008, 15:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 5971926
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: waldekpionki » 17 gru 2008, 17:48
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: mussolinii » 17 gru 2008, 20:25
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: mozdyn » 31 gru 2008, 10:41
Inna sprawa, że lubie swoją elektryczna zmianę napędów (jak działa) i chyba manuala bym nie chciał.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 lip 2011, 8:39
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2874
- Gadu-Gadu: 5246357
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: mojk » 07 sty 2013, 20:51
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 sty 2014, 22:25
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: tiger1986 » 14 sty 2014, 19:46
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:43
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Derby uk
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: Dawid1991 » 14 sty 2014, 20:09
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: przerobka napendu w musso
Postautor: SLAVCO1983 » 15 sty 2014, 11:08

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości