Przeszukałem tematy odnoszące się do hamulca ręcznego i można znaleźć informację/instrukcję regulacji hamulca ręcznego :
że najpierw należy wyregulować szczęki a następnie na lince .
Dzisiaj dobrałem się do tych szczęk i jest tam taka mała zębatka na dole, która pewnie służy do regulacji, ale czy ktoś wie w którą stronę kręcić ?, jaki ma być luz ? pomiędzy okładziną a bębnem ?
Żeby pokręcić tą zębatką, to trzeba zdjąć tarczę i jak tu regulować aby skasować luz do minimum ???
Regulacja hamulca ręcznego
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- gabit01
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 30 maja 2010, 16:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: włoszczowa
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Postautor: gabit01 » 25 lis 2017, 20:58
zdejmij bęben wyszlifuj rant który powstał żeby bęben lekko wchodził na szczękę podkręć regulację i próbuj zdjąć z powrotem jeśli lekko wadzi ale schodzi to trochę cofnij żeby schodziła z minimalnym luzem resztę wyregulujesz linką i dotrze się podczas jazdy.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2016, 22:23
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Postautor: marian62 » 26 lis 2017, 20:45
1-w prawym tylnym kole krecisz zabkami do góry-. auto na luzie -pokrecasz bebnem , jeżeli zaczyna stawiac opór cofasz ze dwa ząbki i zaciagasz ręczny . ma blokować koło- to teoria,
2- w lewym tylnym - za kierowcą- kręć do dołu, trzeba też sprawdzac. te zębatki są na gwińcie i wypychają lub cofają jeden rozpierak, drugi rusza linka. zębatka ma chodzic lekko, jeżeli cieżko to jest zapieczona brudem- trzeba ją oczyścic i nasmarować.ostrożnie odchylać szczęke- jest jednolita w kształcie podkowy. zębatka jest na gwińcie tego tłoczka. szczęka oparta jest na blaszce która może się złamac. Za zębatka jes mała druga blaszka która pilnuje zebatkę ,może ci wypaśc i trzeba ja wsunac za zębatkę -ma przylegac do tarczy. ona ogranicza podono ruchy zębatki-żeby sie sama nie kręciła. jak zdejmiesz koło i wyjmiesz klocki i odkręcisz jarzmo - idzie ciezko - mnie znajomy warsztat luzował tobęben sam schodzi.
.piszę tak szczegółowo bo to robiłem i musze rozebrac prawe jeszcze raz bo blaszka mi wypadła i zobaczyłem po złozeniu. tak wiec próbuj wpierw pokrecac . dałem do jednego mechanika to nie zrobił, bredził o braku spręzynek- których tam nie ma. pzdrawiam !!!
2- w lewym tylnym - za kierowcą- kręć do dołu, trzeba też sprawdzac. te zębatki są na gwińcie i wypychają lub cofają jeden rozpierak, drugi rusza linka. zębatka ma chodzic lekko, jeżeli cieżko to jest zapieczona brudem- trzeba ją oczyścic i nasmarować.ostrożnie odchylać szczęke- jest jednolita w kształcie podkowy. zębatka jest na gwińcie tego tłoczka. szczęka oparta jest na blaszce która może się złamac. Za zębatka jes mała druga blaszka która pilnuje zebatkę ,może ci wypaśc i trzeba ja wsunac za zębatkę -ma przylegac do tarczy. ona ogranicza podono ruchy zębatki-żeby sie sama nie kręciła. jak zdejmiesz koło i wyjmiesz klocki i odkręcisz jarzmo - idzie ciezko - mnie znajomy warsztat luzował tobęben sam schodzi.
.piszę tak szczegółowo bo to robiłem i musze rozebrac prawe jeszcze raz bo blaszka mi wypadła i zobaczyłem po złozeniu. tak wiec próbuj wpierw pokrecac . dałem do jednego mechanika to nie zrobił, bredził o braku spręzynek- których tam nie ma. pzdrawiam !!!
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Postautor: Piotr11 » 26 lis 2017, 22:36
Wielkie dzięki za szczegółowy i precyzyjny opis, muszę do tego podejść jeszcze raz, bo lewe koło, hamuje ( na ręcznym ) a prawe zero, ale widzę że mam lewą tarczę i szczęki ręcznego nowe, a prawą tarczę i szczęki stare. Myślę żeby dokupić jedną tarczę nową plus szczęki na prawą stronę.
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Postautor: Consool » 27 lis 2017, 9:05
To ktoś wymienił jedną tarcze ? Zawsze się to wymienia kompletami dziwne .... Rozumiem że to poprzednik taki szacher macher 

-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Postautor: automatic » 27 lis 2017, 13:38
Ja po zakupie wymieniłem 1 sztukę (prawą) bo poprzedni właściciel zdarł ją po zablokowaniu zardzewiałego tłoczka w zacisku - a lewa była ok ( nieco ponad 10 mm ). Akurat była pojedynka nowa na allegro. Klocki były nowe tylko wyrównałem ich czoła na płycie chodnikowej 40x40 równej ! bo beton pięknie szlifuje klocki
No i jest dobrze -
musiałem też zmienić linkę bo zakleszczyła ją rdza też z prawej strony i nie było ręcznego...

No i jest dobrze -
musiałem też zmienić linkę bo zakleszczyła ją rdza też z prawej strony i nie było ręcznego...
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Postautor: Consool » 27 lis 2017, 14:13
U mnie było podobnie... Linki stały bo poprzednik nie używał wcale hamulca... W dodatku tłoczek w tylnim zacisku był ostro zjechany ... Tarcze masakra ... Wszystko dałem nowe i okazało się że muszę szczęki ręcznego kupić bo tez były padaka ... Ogólnie koszta rosły i rosły hehe
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 lis 2017, 10:14
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Postautor: Piotr11 » 27 lis 2017, 19:57
Zgadza się, poprzednik też wymienił jedną, a mi została do wymiany druga i ten " rogal " od ręcznego, tylko chyba nie idzie kupić pojedynczego " rogala ''
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Regulacja hamulca ręcznego
Postautor: Consool » 27 lis 2017, 21:59
wymień komplet i bedziesz miał spokój na lata
Ja wymieniałem jak leci i mam spokój 


Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości