
Rexton G4 Sapphire
Najnowsza generacja Rextona zadebiutowała w Seulu w 2017 roku. W dalszym ciągu jest to prawdziwa terenówka oparta na ramie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 05 paź 2018, 20:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Raszek » 01 lis 2018, 8:43
Co do innych tematów mostów itp wszystko masz opisane w książce w sumie spoko bo są opisane w skrócie każde części:)
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 05 paź 2018, 20:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Raszek » 05 lis 2018, 18:58
Aro za te twoje felgi e salonie chcą 6800 plus 500 za jeden czujnik .... złodzieje.... Dzwoniłem już traciłem wiarę że znajdę ale są... http://felgi-niemieckie.pl/konfigurator/130947 jedyny sklep w którym po nazwie samochodu obrazu nie powiedzieli nie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 02 sie 2018, 22:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1999
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Aro » 06 lis 2018, 21:41
Odnośnie opon i felg to te co są opisane na drzwiach , to są fabryczne. Natomiast można co nieco pokombinować. Kupując nowe felgi wziął bym 17 ale szerkosc 7.5 ( nie 7J) zaś ET w przedziale 44 - 55. Wtedy ładnie pasuje opona 255/65/R17 . A takie opony są popularne ( tańsze) bo pasują np. do Nissana Nawarry.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 02 sie 2018, 22:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1999
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Aro » 07 lis 2018, 19:53
Jak zamontuje opony daj znać jak się jeździ w porównaniu do felg 20. Pozdrawiam .
- czupamakabra
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 lis 2018, 16:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: czupamakabra » 08 lis 2018, 17:41
Panie, Panowie. Myślę intensywnie o zakupie rextona w dwulitrowej turbo benzynie . Widzę że osoby aktywne w wątku posiadają właśnie taką jednostkę napędową. Pytanie pierwsze, jak z elastycznością tego silnika przy prędkościach 80+ ? Czy podpinaliście już przyczepkę? jak wtedy silnik i skrzynia sobie radzą?
Na temat tego aisina nie ma zbyt dużo informacji w sieci, w sumie dosyć nowa skrzynia.
Jesli to nie tajemnica to napiszcie jakie uzyskaliscie rabaty przy zakupie? oczywiscie moze być na pw..
jestescie zadowoleni z zakupu?
jakie wady po pierwszych miesiącach uzytkowania? jaki przebieg macie obecnie? jak stan oleju?wymaga dolewek po pierwszych tysiącach km?
Na temat tego aisina nie ma zbyt dużo informacji w sieci, w sumie dosyć nowa skrzynia.
Jesli to nie tajemnica to napiszcie jakie uzyskaliscie rabaty przy zakupie? oczywiscie moze być na pw..
jestescie zadowoleni z zakupu?
jakie wady po pierwszych miesiącach uzytkowania? jaki przebieg macie obecnie? jak stan oleju?wymaga dolewek po pierwszych tysiącach km?
"Panie, co to za marka?"
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 lis 2018, 19:04
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Banzay » 10 lis 2018, 19:15
Ja również zastanawiam się nad zakupem Rextona w benzynie.
Jeździłem niedawno takim w salonie i co do elastyczności to do 100-120 km/h bardzo ładnie sie rozpędza. Powyżej tej granicy jest kłopot.
Nie wiem jak zachowuje się z przyczepką.
Diler powiedział mi że samochody z silnikiem 2.0 benzyna nie będą juz oferowane na europejskim rynku ponieważ nie spełniają nowych norm emisji spalin, które narzuciła ue
A ponieważ SsangYong niedawno wprowadził te silniki do swojej oferty to nie opłaca im się opracowywać nowej jednostki napędowej. Jak przepisy o normach spalin zmienią się również w Ameryce Południowej to SsangYong zacznie robić nowe silniki benzynowe.
Jeździłem niedawno takim w salonie i co do elastyczności to do 100-120 km/h bardzo ładnie sie rozpędza. Powyżej tej granicy jest kłopot.
Nie wiem jak zachowuje się z przyczepką.
Diler powiedział mi że samochody z silnikiem 2.0 benzyna nie będą juz oferowane na europejskim rynku ponieważ nie spełniają nowych norm emisji spalin, które narzuciła ue

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 02 sie 2018, 22:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1999
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Aro » 10 lis 2018, 23:52
Witam. Wcześniej w tym wątku opisałem moje auto wraz z ceną i upustem. Przy 80 automat pracuje na 5 biegu . Powyżej 90 przy spokojnej jeździe wchodzi 6 bieg i wtedy silnik ma 1800 obrotów. W mojej ocenie to jest najbardziej ekonomiczna prędkość dla Rextona. Co do dynamiki, do 100 przyspiesza dobrze. Od 0 do 100 około 10 sekund co jak na tej klasy ciężkie auto jast dobrym wynikiem. Na pewno w mieście nie ma żadnych problemów z ruszaniem z pod świateł, czy wyprzedzaniem. Powyżej 100 przy mocniejszym wciśnięć gazu automat bardzo szybko redukuje i silnik wchodzi na wyższe obroty powyżej 3000 gdzie ma maksymalny moment. Jeżdżę drugim autem Citroen C5 z mamualem i ma autostradzie przy wyprzedzaniu powyżej 100 nie redukuję ( z lenistwa) , jadę na 6 biegu wciskając gaz. W Rextonie w takim przypadku automat szybko redukuje i przyspiesza lepiej. Natomiast jak wiadomo mocy nigdy za wiele a jest ona właśnie potrzebna przy dużych prędkościach. Moje spostrzeżenie jest takie wolę jachać Rexem 120 /h niż C5 140 km/h. Choć w Rexsie spędzilem trochę więcej czasu to i tak po przejechaniu dystansu 500 km bylem znaczenie mniej zmęczony. Przy jeździe autostrada jadę dużo na tempomacie. Wtedy moge się wyciągnąć w fotelu bo miejsca na nogi i na szerokość jest aż za dużo. Siedzę bardzo komfortowo wlaczam dobrą muzykę i poprostu wypoczywam. Z przyczepą nie jeździłem. Odnośnie oleju , po 2 tys. Kliometrow wymieniłem olej i filtr ( zakończone docieranie wg starej dobrej szkoły
) . Do dzisiaj przejechane 5 tys. Km oleju nie ubywa. W terenie silnik świetnie sobie radzi już na niskich obrotach (1700) ma duzy moment, dodając do tego reduktor precyzyjnie się jedzie nawet w cieżkim piasku. Reasumują solidnenie auto , dziś jeszcze raz bym wziął Rextona z benzyną.

- czupamakabra
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 lis 2018, 16:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: czupamakabra » 11 lis 2018, 18:10
Witam, dziękuję za odpowiedź.
Jeździłem benzynowym rextonem na jeżdzie próbnej i pozytywnie mnie zaskoczył - dlatego myślę o zakupie.
Jednym ze znaków zapytania jest właśnie ten silnik, producent wykonuje dziwne ruchy wokół niego, wprowadza nowość i za chwilę silnik znika z oferty.
Martwi mnie zatem dostępność części do podstawowej obsługi na wolnym rynku i ich ceny. Skoro silnik był dostepny tylko kilka miesięcy to ceny mogą być iście kosmiczne. Nie rozumiem czegoś, kolega tu napisał że nie będzie tych silników w ofercie a w salonie informowali że owszem, będą ale nieco zmodyfikowane. Nie wiem gdzie jest prawda i komu wierzyć, auto kupuje się na lata a tu taka niewiadoma....
Samo auto bardzo sensowne, logicznie zbudowane i łatwe w prowadzeniu.
Nie wiem co o tym myśleć, ryzykować i brać czy iść do konkurencji...
Jeździłem benzynowym rextonem na jeżdzie próbnej i pozytywnie mnie zaskoczył - dlatego myślę o zakupie.
Jednym ze znaków zapytania jest właśnie ten silnik, producent wykonuje dziwne ruchy wokół niego, wprowadza nowość i za chwilę silnik znika z oferty.
Martwi mnie zatem dostępność części do podstawowej obsługi na wolnym rynku i ich ceny. Skoro silnik był dostepny tylko kilka miesięcy to ceny mogą być iście kosmiczne. Nie rozumiem czegoś, kolega tu napisał że nie będzie tych silników w ofercie a w salonie informowali że owszem, będą ale nieco zmodyfikowane. Nie wiem gdzie jest prawda i komu wierzyć, auto kupuje się na lata a tu taka niewiadoma....
Samo auto bardzo sensowne, logicznie zbudowane i łatwe w prowadzeniu.
Nie wiem co o tym myśleć, ryzykować i brać czy iść do konkurencji...
"Panie, co to za marka?"
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 02 sie 2018, 22:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1999
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Aro » 12 lis 2018, 10:55

-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 lis 2018, 19:04
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Banzay » 13 lis 2018, 21:41
https://www.ssangyong.de/modelle/rexton
Możesz wskazać ten silnik benzynowy w Niemczech?? Ja co prawda dość słabo znam niemiecki ale nie znajduję benzyny na oficjalnej stronie.
I to nie jest tak, że mamy jakiś silnik benzynowy i sobie po prostu do niego dodamy filtr cząstek stałych. To jest modyfikacja silnika, która musi zostać poprzedzona badaniami, testami, wydaniem dużych pieniędzy.
Więc podsumowując silnik 2.0 benzyna nie będzie popularny w Europie. Będzie problem z częściami do niego. Na części trzeba będzie długo czekać.
Co nie zmienia faktu, że nowy Rexton bardzo mi się podoba i wciąż zastanawiam się nad jego zakupem w wersji benzynowej
:)
Możesz wskazać ten silnik benzynowy w Niemczech?? Ja co prawda dość słabo znam niemiecki ale nie znajduję benzyny na oficjalnej stronie.
I to nie jest tak, że mamy jakiś silnik benzynowy i sobie po prostu do niego dodamy filtr cząstek stałych. To jest modyfikacja silnika, która musi zostać poprzedzona badaniami, testami, wydaniem dużych pieniędzy.
Więc podsumowując silnik 2.0 benzyna nie będzie popularny w Europie. Będzie problem z częściami do niego. Na części trzeba będzie długo czekać.
Co nie zmienia faktu, że nowy Rexton bardzo mi się podoba i wciąż zastanawiam się nad jego zakupem w wersji benzynowej

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 02 sie 2018, 22:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1999
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Aro » 14 lis 2018, 22:14
Faktem jest że z oficjalnej niemieckiej strony Ssangyon silnik benzynowy zniknął , tak samo jak z polskiej. Ale są oferty na Rextona z benzyną od dilerów np. na AutoScout24 . Pewnie są to auta bez przebiegu nowe zarejestrowane przed wprowadzeniem nowej normy. Z drugiej strony o jakich częściach do silnika myślisz? Jeśli o filtrze oleju to pasuje z Korando z dieslem cena brutto w ASO Wrocław ok 70 zł. Wiem z własnego doświadczenia, mam fakturę za wymianę oleju silnikowego i filtra oleju ( w sierpniu 2018 wymieniłem po 2 kKm jako zakończenie docierania silnika). Filtr powietrza identyczny jak w dieslu ta sama obudowa.
Druga część eksploatacyjna która jest dedykowana do tego silnika to świece. Ale te wymienisz za 60 kKm.U mnie to wystąpi za 4 lata. I może naiwnie liczę że w tym czasie ten silnik będzie stosowany też w innych nowych modelach Ssangyona, bo innego turbo benzyny nie mają. A konkurencja jak KIA i HIUNDAI jak najbardziej. Więc nie sądzę że będą chcieli ten silnik całkiem skreślić. Inne części nie powinny nas interesować bo wprzypadku potrzeby wymienią na gwarancji w ciągu 5 lat od zakupu. Zakładam że jak ktoś kupuje auto z benzyną to nie robi rocznie więcej jak 15 kkm. Czyli będziemy się martwić za 5 lat. Bo w tym czasie nie najedziemy 150 kkm. Jeszcze jedno, w zasadzie osprzęt silnika to orginalne sygnowane produkty znanych europejskich firm Bosch , Continental. Turbina też nie jest produktem Ssangyona ale Koreańskiego oddziału Borg Warner, który produkuje też turbiny do KIA i HIUNDAI. Reduktor tez jest do Borg Warner. Skrzynia biegów to produkt AISIN. Tak dla porównania czy kupisz do silnika 2,2 diesla np tłoki czy pierścienie albo panewki w zamienniku? Nie sądzę a gdyby nawet to ja bym nie ryzykował, bo koszt części w całym remoncie będzie stanowić do 50 procent i różnica w cenie nie będzie wartą ryzyka że coś nie dokońca pasuje. Odrębna sprawą jest że benzyną przy zakupie kosztuje 20 tyś zł mniej, a frajda z jazdy bez porównania większą niż dieslem.
Druga część eksploatacyjna która jest dedykowana do tego silnika to świece. Ale te wymienisz za 60 kKm.U mnie to wystąpi za 4 lata. I może naiwnie liczę że w tym czasie ten silnik będzie stosowany też w innych nowych modelach Ssangyona, bo innego turbo benzyny nie mają. A konkurencja jak KIA i HIUNDAI jak najbardziej. Więc nie sądzę że będą chcieli ten silnik całkiem skreślić. Inne części nie powinny nas interesować bo wprzypadku potrzeby wymienią na gwarancji w ciągu 5 lat od zakupu. Zakładam że jak ktoś kupuje auto z benzyną to nie robi rocznie więcej jak 15 kkm. Czyli będziemy się martwić za 5 lat. Bo w tym czasie nie najedziemy 150 kkm. Jeszcze jedno, w zasadzie osprzęt silnika to orginalne sygnowane produkty znanych europejskich firm Bosch , Continental. Turbina też nie jest produktem Ssangyona ale Koreańskiego oddziału Borg Warner, który produkuje też turbiny do KIA i HIUNDAI. Reduktor tez jest do Borg Warner. Skrzynia biegów to produkt AISIN. Tak dla porównania czy kupisz do silnika 2,2 diesla np tłoki czy pierścienie albo panewki w zamienniku? Nie sądzę a gdyby nawet to ja bym nie ryzykował, bo koszt części w całym remoncie będzie stanowić do 50 procent i różnica w cenie nie będzie wartą ryzyka że coś nie dokońca pasuje. Odrębna sprawą jest że benzyną przy zakupie kosztuje 20 tyś zł mniej, a frajda z jazdy bez porównania większą niż dieslem.
- czupamakabra
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 lis 2018, 16:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: czupamakabra » 15 lis 2018, 8:28
Fakt, będzie troche problem na rynku wtórnym bo póki rextona <2017 nie widzialem w ofercie firm produkującej zamienniki. Ale informacje takie jak kolegi Aro o filtrach to cenna uwaga, koncern nie jest jakiś malutki(nam sie tak wydaje patrząc na znikomą sieć dealerską)więc części będą się dublowały, przynajmniej niektóre bo to bardziej ekonomiczne rozwiązanie dla koncernu. Obawiam się dostępnosci a właściwie cen części po okresie gwarancyjnym ale z drugiej strony będzie się można wtedy oprzeć na zakupach z rynku rosyjskiego, który jest lepiej zaopatrzony i tańszy. Jest ryzyko, jest zabawa. Ja sie cieszę że przynajmniej silniki w g4 mają sensowną pojemność i że firma opiera się tendencji do downsizingu co na starcie oznacza większą trwałość.
Model wygląda na dopracowany, pewnie niemało kosztowało opracowanie nowego modelu więc myślę że produkt finalny będzie okej.
Mnie martwi za to postawa ssangyong polska,sprzedawcy ze szkoleń wynoszą chyba niewiele bo o co nie zapytasz to nie wiedzą. Kiedys zapytałem jaka skrzynia konkretnie siedzi w g4 2.0t to żaden ze sprzedawców nie wiedział. Nie chodzi o to że to Aisin ale konkretnie jaki model. Teraz juz wiem, okazało się że to skrzynia o awr6b45 zwana inaczej AC60 i że oprócz g4 występowała ona także w Hilux i Landcruiser Prado i jakims pickupie Isuzu(roczniki 2015-16)gdzie momenty to około 450nm, także dla benzyny jest jakis zapas- to dobrze.
Zamiast zapraszać kolejnych ambasadorów marki i robić durne odcinki z Samusionek i Powierzą(nie mam nic do tych Pań i nawet ładne są to istoty), niech lepiej skupią się na szkoleniu sprzedawców i serwisu bo to traktowane jest po macoszemu. Zadnych informacji o silniku 2.0.t ze strony Ssangyong Polska, nie wiedzą czy na nowy rok jednostka wróci, czy jest w trakcie przystosowania do nowych norm, zwyczajnie nie wiedzą nic albo info jest niezbyt ciekawe dla nas więc nabieraja wody w usta.
Słaba to postawa bo wydając kasę na samochód na ileś tam lat liczysz na kompetencje drugiej strony.
No nic, rexton 2.0t zamówiony.....pasmatrim, uwidim.
Model wygląda na dopracowany, pewnie niemało kosztowało opracowanie nowego modelu więc myślę że produkt finalny będzie okej.
Mnie martwi za to postawa ssangyong polska,sprzedawcy ze szkoleń wynoszą chyba niewiele bo o co nie zapytasz to nie wiedzą. Kiedys zapytałem jaka skrzynia konkretnie siedzi w g4 2.0t to żaden ze sprzedawców nie wiedział. Nie chodzi o to że to Aisin ale konkretnie jaki model. Teraz juz wiem, okazało się że to skrzynia o awr6b45 zwana inaczej AC60 i że oprócz g4 występowała ona także w Hilux i Landcruiser Prado i jakims pickupie Isuzu(roczniki 2015-16)gdzie momenty to około 450nm, także dla benzyny jest jakis zapas- to dobrze.
Zamiast zapraszać kolejnych ambasadorów marki i robić durne odcinki z Samusionek i Powierzą(nie mam nic do tych Pań i nawet ładne są to istoty), niech lepiej skupią się na szkoleniu sprzedawców i serwisu bo to traktowane jest po macoszemu. Zadnych informacji o silniku 2.0.t ze strony Ssangyong Polska, nie wiedzą czy na nowy rok jednostka wróci, czy jest w trakcie przystosowania do nowych norm, zwyczajnie nie wiedzą nic albo info jest niezbyt ciekawe dla nas więc nabieraja wody w usta.
Słaba to postawa bo wydając kasę na samochód na ileś tam lat liczysz na kompetencje drugiej strony.
No nic, rexton 2.0t zamówiony.....pasmatrim, uwidim.
"Panie, co to za marka?"
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 02 sie 2018, 22:11
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1999
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rexton G4 Sapphire
Postautor: Aro » 15 lis 2018, 21:00
Zgadzam się że handlowcy nie doszkoleni. Mam pytanie do czupamakbra ,piszesz że 2.0t zamowiony. Czy to znaczy że dealer przyjął zamówienie na auto do produkcji ,czy oferta dotyczy auta zarejestrowanego przed 01.09.2018 z zerowym przebiegiem.
Wróć do „Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość