Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 12 lis 2019, 21:50
Witam wszystkich. Kupiłem Musso Sport z uszkodzonym silnikiem. Awaria rozrządu. Jeszcze nie rozbierany silnik ale wygląda to jakby łańcuch spadł z kol. Patrząc z góry od pokrywy zaworów. I z tad pytanie. Remontować ten silnik czy szukać jakiegoś innego. Czy 2.9 bez turbiny też podejdzie. Czy słupek jest ten sam co z turbina? Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: Welpa01 » 14 lis 2019, 19:15
Witaj. Mam Musso z tym silnikiem, ale nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytania. Zastanawiałem się kiedyś co bym zrobił gdyby spotkała mnie poważna awaria silnika i doszedłem do wniosku, że raczej szukał bym innego, a nie szedł w remont. Przy założeniu, że mówimy o kapitalce. Rozglądalbym się za motorem Mercedesa o tej samej pojemności bo dałoby się go wymienić najłatwiej.
W którymś wątku jest opis przekładki silnika szesciocylindrowego 300 td do Musso - kolejna opcja.
Naprawa tylko po głębokiej analizie ekonomicznej.
Powodzenia...
W którymś wątku jest opis przekładki silnika szesciocylindrowego 300 td do Musso - kolejna opcja.
Naprawa tylko po głębokiej analizie ekonomicznej.
Powodzenia...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 14 lis 2019, 20:20
Dziękuję kolego za odpowiedź. Po pierwszych ogledzinach tego silnika łańcuch jest cały ale spadł z koła w głowicy. Ciężko teraz powiedzieć coś więcej. W weekend się biorę za rozbieranie tego ustroistwa.a 90% jednak zdecydowany jestem na remont tego silnika. Koszty będą zbliżone. A jeśli mam zapłacić 1000 więcej za remont niż za silnik (zazwyczaj bez znanej historii) to jest ok. Tym bardziej że chce tym autem trochę pojeździć. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 345
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: kawa62 » 14 lis 2019, 22:40
Ja bym zajrzał do silnika, ocenił uszkodzenia i oszacował koszty naprawy. To jest solidny silnik i może się okazać że nic poważnego się nie stało i koszty naprawy będą nieduże, a po naprawie będziesz miał pewny silnik. A jak kupisz drugi silnik na przekładkę to też nie wiesz w jakim jest stanie i czy też nie będzisz musiał go naprawiać i ile cię to wyniesie. No chyba że silnik okaże się całkiem kaput to wtedy kupiłbym chyba całe inne Musso.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: Welpa01 » 14 lis 2019, 23:18
Pewny silnik to byłby wtedy jakby auto miał od nowości. Kupił go z niesprawnym silnikiem czyli nigdy nie widział ani nie słyszał jak pracuje. Nie widzę różnicy w stosunku do zakupu drugiego motoru - tu i tu "kot w worku". Oczywiście dopiero rzetelne oględziny dadzą odpowiedź.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2260
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: krisw11 » 14 lis 2019, 23:20
Ja bym sprawdził ,to co powiedział Kol.Kawa62.......ma ,to jakiś sens.....nie ma Tu cudu globalnego Kolego...Każdy z nas pewnie napisze ,to co przeżył.......nic więcej,,,,,
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: trol48 » 15 lis 2019, 9:01
zdiagnozuj dlaczego spadł łańcuch, bez przyczyny to się nie dzieje, a może się powtórzyć
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 15 lis 2019, 23:10
Jeszcze raz wielkie dzięki koledzy za podpowiedzi. Powiedzcie jeszcze czy ten silnik jest kolizyjny. Tzn. Czy w razie jakiejś awarii rozrządu może oberwac po zaworach.Dzisiaj się dowiadywalem to w Radomiu koszt zrobienia głowicy z nowymi zaworami 800 zł. Więc bez tragedii. Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: trol48 » 16 lis 2019, 19:26
napinacz rozrzadu, płukanie i wymiana oleju na własciwy, sprawdzeni kół łancuchowych,
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: automatic » 18 lis 2019, 8:01
Silnik jest kolizyjny - przeważnie pęka po kolizji wałek rozrządu i niszczy też przy okazji popychacze hydrauliczne krzywiąc zawory , rozwala też zwykle niektóre pół panewki górne wałka . Prawidłowo założony łańcuch nie ma prawa spaść z kół rozrządu , tylko zerwany .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 22 lis 2019, 22:29
Witam i dzięki za podpowiedzi. Jak kolega napisał faktycznie jest kolizyjny. Rozwalił dwie pół panewki na 1 i 2 cylindrze oraz pękł wałek rozrządu. Wydobylem łańcuch jest zerwany!?!? Jutro ściągnę głowice mam nadzieję że nic więcej nie uszkodziło:-)
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 22 lis 2019, 22:34
Zerwany łańcuch. Do tego wałek i dwie pół panewki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 23 lis 2019, 16:47
Przyczyną znaleziona. Rozlecialo się koło na pompie wtryskowe. I zblokowalo rozrząd. Rozwalił głowice, Lancuch, slizg. I zrobiło dziurę z przodu. Więc szukam silnika. I z tad pytanie czy silnik 2.9 bez turbiny to ten sam słupek i wystarczy dołożyć Turbine kolektor itd? Czy szukac czegoś innego?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 09 lis 2019, 21:16
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Monachium
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: azdo1 » 23 lis 2019, 16:49
Wyjęte z silnika. Tyle zostało z koła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2260
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Silnik 2.9TD Proszę o pomoc
Postautor: krisw11 » 23 lis 2019, 22:40
A ,to ci przypadek,,,,,,wszystkiego bym sie spodziewał ale nie koła pasowego pompy ! Może chu...jaszcze paliwko i zatarło pompe albo stawiło jej opór ??? Przejrzyj przy okazji układ zasilania typu filtry,przewody, zbiornik, smok zanim odpalisz nowy motor ! Jeżeli chodzi o sam słupek ,to wydaje mi sie ,że turbo jest inny bo bynajmniej ma dotrysk oleju dodatkowy na tłoki,,,ale reki nie dam uciąć . Chyba lepiej zakupić jakiś cały dobry motor z auta ,które jest np. rozbite albo zgniłe a można motorek odpalić i zweryfikować go.
Kris
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość