Silnik z kia carnival do musso
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- wisniowy1972
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 27 lut 2013, 16:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 99
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Silnik z kia carnival do musso
Postautor: wisniowy1972 » 01 cze 2013, 23:42
Czy to prwda ze w musso siedzi ten sam silnik 2'9 diesel co w kia carnival? Slyszalem ze tamte maja awaryjne silniki wiec czyzby w musoo tez byl taki silnik.?
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: sasek94 » 02 cze 2013, 8:45
W musso masz silnik mesia, który jest bezawaryjny.
W carnivalce masz silnik 4 cylindry dohc własnej produkcji CRDI.
W carnivalce masz silnik 4 cylindry dohc własnej produkcji CRDI.
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: krzychu » 02 cze 2013, 19:28
sasek94 pisze:W musso masz silnik mesia, który jest bezawaryjny.
Nie z mesia a na licencji mesia.
Niestety oprócz pierdółek z osprzętu to główne taile z mesia nie podejdą.
Inna średnica tłoków.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- wisniowy1972
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 27 lut 2013, 16:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 99
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: wisniowy1972 » 02 cze 2013, 20:24
Slyszalem ze w carnival tez sa silniki mesia i wlasnie 2'9 d to sie przestraszylem ze tez beda klopoty.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2001
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: rol16 » 04 cze 2013, 0:56
Poczytaj 
SsangYong Musso został zaprojektowany przez Kena Grenly'ea z Royal College of Art[1]. Klasyczna sylwetka tego samochodu terenowego charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,36. Podczas projektowania samochodu skorzystano z pomocy technicznej oraz gotowych rozwiązań firmy Mercedes-Benz, która wtedy była udziałowcem SsangYonga. Od początku zakładano, że Musso ma być pełnoprawnym wytrzymałym samochodem terenowym, co zaowocowało wykorzystaniem w jego konstrukcji ramy, do której zostało przymocowane nadwozie i główne podzespoły. SsangYong postanowił nie eksperymentować z głównymi podzespołami samochodu i do jego produkcji wykorzystał układy uznanych producentów. Silniki były produkowane na licencji Mercedes-Benz, który także częściowo dostarczał automatyczne skrzynie biegów. Stosowano także automatyczne skrzynie biegów firmy BTR (często spotykane oznaczenie BTRA). Firma BorgWarner była dostawcą układu przeniesienia napędu. Skrzynie manualne konstrukcji BorgWarner (TREMEC) były dostarczane przez Transmission Technologies Corporation. Mosty napędowe produkowane były przez Dana Corporation (przedni most Dana 30, tylny Dana 44), który jest głównym dostawcą mostów napędowych dla firmy Jeep. W 1998 roku przeprowadzono delikatny facelifting przedniej części nadwozia, aby dostosować do stylistycznie do samochodów Daewoo. Podczas całej produkcji Musso wprowadzano drobne modernizacje w silnikach (głównie pod kątem emisji spalin), stąd kilka różnych wersji silników o tej samej pojemności.
Ze względów powiązań finansowych SsangYonga z Mercedesem na niektórych rynkach Musso było sprzedawane jako Mercedes Musso. Po przejęciu przez Daewoo kontroli nad SsangYongiem zakończona została współpraca z Mercedesem.
Musso już pod marką Daewoo był także montowany w uproszczonym standardzie SKD od lipca 1998 do początku 2001 roku w firmie Daewoo Motor Polska w Lublinie. Łącznie zmontowano kilkaset sztuk.
Produkcję w Korei Południowej zakończono w 2005 roku. SsangYong sprzedał licencję na produkcję Musso firmie Morattab z Iranu (produkcja od 2003 roku) oraz TagAZ z Rosji (produkcja od 2008 roku).

SsangYong Musso został zaprojektowany przez Kena Grenly'ea z Royal College of Art[1]. Klasyczna sylwetka tego samochodu terenowego charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,36. Podczas projektowania samochodu skorzystano z pomocy technicznej oraz gotowych rozwiązań firmy Mercedes-Benz, która wtedy była udziałowcem SsangYonga. Od początku zakładano, że Musso ma być pełnoprawnym wytrzymałym samochodem terenowym, co zaowocowało wykorzystaniem w jego konstrukcji ramy, do której zostało przymocowane nadwozie i główne podzespoły. SsangYong postanowił nie eksperymentować z głównymi podzespołami samochodu i do jego produkcji wykorzystał układy uznanych producentów. Silniki były produkowane na licencji Mercedes-Benz, który także częściowo dostarczał automatyczne skrzynie biegów. Stosowano także automatyczne skrzynie biegów firmy BTR (często spotykane oznaczenie BTRA). Firma BorgWarner była dostawcą układu przeniesienia napędu. Skrzynie manualne konstrukcji BorgWarner (TREMEC) były dostarczane przez Transmission Technologies Corporation. Mosty napędowe produkowane były przez Dana Corporation (przedni most Dana 30, tylny Dana 44), który jest głównym dostawcą mostów napędowych dla firmy Jeep. W 1998 roku przeprowadzono delikatny facelifting przedniej części nadwozia, aby dostosować do stylistycznie do samochodów Daewoo. Podczas całej produkcji Musso wprowadzano drobne modernizacje w silnikach (głównie pod kątem emisji spalin), stąd kilka różnych wersji silników o tej samej pojemności.
Ze względów powiązań finansowych SsangYonga z Mercedesem na niektórych rynkach Musso było sprzedawane jako Mercedes Musso. Po przejęciu przez Daewoo kontroli nad SsangYongiem zakończona została współpraca z Mercedesem.
Musso już pod marką Daewoo był także montowany w uproszczonym standardzie SKD od lipca 1998 do początku 2001 roku w firmie Daewoo Motor Polska w Lublinie. Łącznie zmontowano kilkaset sztuk.
Produkcję w Korei Południowej zakończono w 2005 roku. SsangYong sprzedał licencję na produkcję Musso firmie Morattab z Iranu (produkcja od 2003 roku) oraz TagAZ z Rosji (produkcja od 2008 roku).
rol16 - Gdańsk
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: mussolinimmz » 04 cze 2013, 9:12
rol16 pisze:Poczytaj
SsangYong Musso został zaprojektowany przez Kena Grenly'ea z Royal College of Art[1]. Klasyczna sylwetka tego samochodu terenowego charakteryzuje się dość niskim współczynnikiem oporu powietrza Cx równym 0,36. Podczas projektowania samochodu skorzystano z pomocy technicznej oraz gotowych rozwiązań firmy Mercedes-Benz, która wtedy była udziałowcem SsangYonga. Od początku zakładano, że Musso ma być pełnoprawnym wytrzymałym samochodem terenowym, co zaowocowało wykorzystaniem w jego konstrukcji ramy, do której zostało przymocowane nadwozie i główne podzespoły. SsangYong postanowił nie eksperymentować z głównymi podzespołami samochodu i do jego produkcji wykorzystał układy uznanych producentów. Silniki były produkowane na licencji Mercedes-Benz, który także częściowo dostarczał automatyczne skrzynie biegów. Stosowano także automatyczne skrzynie biegów firmy BTR (często spotykane oznaczenie BTRA). Firma BorgWarner była dostawcą układu przeniesienia napędu. Skrzynie manualne konstrukcji BorgWarner (TREMEC) były dostarczane przez Transmission Technologies Corporation. Mosty napędowe produkowane były przez Dana Corporation (przedni most Dana 30, tylny Dana 44), który jest głównym dostawcą mostów napędowych dla firmy Jeep. W 1998 roku przeprowadzono delikatny facelifting przedniej części nadwozia, aby dostosować do stylistycznie do samochodów Daewoo. Podczas całej produkcji Musso wprowadzano drobne modernizacje w silnikach (głównie pod kątem emisji spalin), stąd kilka różnych wersji silników o tej samej pojemności.
Ze względów powiązań finansowych SsangYonga z Mercedesem na niektórych rynkach Musso było sprzedawane jako Mercedes Musso. Po przejęciu przez Daewoo kontroli nad SsangYongiem zakończona została współpraca z Mercedesem.
Musso już pod marką Daewoo był także montowany w uproszczonym standardzie SKD od lipca 1998 do początku 2001 roku w firmie Daewoo Motor Polska w Lublinie. Łącznie zmontowano kilkaset sztuk.
Produkcję w Korei Południowej zakończono w 2005 roku. SsangYong sprzedał licencję na produkcję Musso firmie Morattab z Iranu (produkcja od 2003 roku) oraz TagAZ z Rosji (produkcja od 2008 roku).
Tylko się domyślam skąd to skopiowałeś ale z mostami DANA to nieprawda


BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: sasek94 » 04 cze 2013, 19:23
krzychu pisze:sasek94 pisze:W musso masz silnik mesia, który jest bezawaryjny.
Nie z mesia a na licencji mesia.
Niestety oprócz pierdółek z osprzętu to główne taile z mesia nie podejdą.
Inna średnica tłoków.
Muszę Cię niestety zasmucić;)
Jest to silnik mesia, ba nawet z tabliczkami mesia, co może potwiercić barth;>
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: krzychu » 04 cze 2013, 20:58
Może stare przed liftowe jednostki.
Sprzęgło ma inną ilość zębów na wielowypuście a tłoki inną średnicę.
Wiem, bo przerabiałem wymianę tłoka i z żadnego mietka nie pasował.
Trzeba było znaleźć oryginał musso.
Inne pierdółki jak uszczelki, filtry i "drobnica" jak najbardziej są spod znaku gwiazdy.
Sprzęgło ma inną ilość zębów na wielowypuście a tłoki inną średnicę.
Wiem, bo przerabiałem wymianę tłoka i z żadnego mietka nie pasował.
Trzeba było znaleźć oryginał musso.
Inne pierdółki jak uszczelki, filtry i "drobnica" jak najbardziej są spod znaku gwiazdy.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: mussolinii » 04 cze 2013, 22:17
Sprzeglo jest inne bo skrzynia nie jest od mietka. Walek przeciez wychodzi ze skrzyni a nie z motoru.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: mussolinimmz » 05 cze 2013, 9:14
Krzyś ma rację silnik jest tylko na licencji, a małe koreańskie rączki wsadziły tam swoje pięć groszy. O tłokach słyszałem przy okazji wizyty w UNIMARCIE blok z tego co pamiętam też jest inny. W 3,2 nawet uszczelka pod głowicę jest inna bo są dodatkowe kanały wodne.
Legendy o silnikach Mercedesa tak jak i o mostach Dana powstała na podstawie jednego artykułu w Wyprawach
Niestety LSD w tylnim moście (niby dana) jest nierozbieralnym elementem a w Prawdziwym moście Dana 44 tarczki są elementem wymiennym i to w dodatku prosta operacja. Ja niestety wydałem najpierw 500zł na nowe tarczki zanim się o tym dowiedziałem.
To że gdzieś jest tabliczka to jeszcze o niczym nie świadczy. A jestem ciekawy co jest na tej tabliczce napisane bo jak miałem 2,9 z 1999r. było wyraznie napisane ze licencja mercedesa. W 3.2 mam gwiazde na silniku tabliczek nie szukałem ale wiem że jest sporo żeczy innych jak chociażby uszczelka pod głowicę
Legendy o silnikach Mercedesa tak jak i o mostach Dana powstała na podstawie jednego artykułu w Wyprawach

Niestety LSD w tylnim moście (niby dana) jest nierozbieralnym elementem a w Prawdziwym moście Dana 44 tarczki są elementem wymiennym i to w dodatku prosta operacja. Ja niestety wydałem najpierw 500zł na nowe tarczki zanim się o tym dowiedziałem.
To że gdzieś jest tabliczka to jeszcze o niczym nie świadczy. A jestem ciekawy co jest na tej tabliczce napisane bo jak miałem 2,9 z 1999r. było wyraznie napisane ze licencja mercedesa. W 3.2 mam gwiazde na silniku tabliczek nie szukałem ale wiem że jest sporo żeczy innych jak chociażby uszczelka pod głowicę

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: Trawus » 13 cze 2013, 17:39
Nie narzekać tam ! Mercedes sam poprawiał błędy konstrukcyjne tego silnika podczas sprzedaży licencji. Dane z rynku ochrony konsumenta wykazują, że silnik Musso był mniej awaryjny od niemieckiego odpowiednika. Inne tłoki poprawiły odporność na przegrzewanie się silnika. Poprawiono też chłodzenie wewnętrzne bloku i głowicy/ Ogólnie wyszedł lepszy silnik licencyjny niż rodzimy. Tylko ten Musiak, którego ja kupiłem w Germanii miał przez właściciela , mechanika, wymieniony silnik na 3,2 V6 z mercedesowskim automatem . Ogólnie to była porażka bo silnik choć nieco elastyczniejszy od rzędówki żarł za to wiele więcej paliwa. Gość razem z kompem wsadził wszystko od Merca ( pewnie jakąś rozbitą nówkę trafił na szrocie )
Ale okazało się , że ta przeróbka była raczej głupia niż dobra. Dobrze, że udało mi się go upchnąć Ruskowi, którego podniecała mechanika Mercedesa. Bo tak na prawdę to Koreańska wersja była lepsza i oszczędniejsza.

-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Silnik z kia carnival do musso
Postautor: sasek94 » 13 cze 2013, 21:59
I znalazłem fotki;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości