Witam
Panowie ma pytanie bo z tego co sie orietuje to nie oplaci sie remontowac skrzyni biegow.Chce zakupic uzywke i pytanie czy 2,9td ma taka samo skrzynie jak 2,9d bo obilo mi sie o uszy ze td ma grupszy walek sprzeglowy.Ma moze ktos z was doswiatczenie na temat skrzyn jak to jest z tym walkiem sprzeglowym w musso2,9 TD ????
SKRZYNIA BIEGOW
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: SKRZYNIA BIEGOW
Postautor: simon » 23 lip 2009, 22:57
Kolego jest wyszukiwarka na stronie klubowej i należy z niej korzystać!!!https://ssangyongklub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=226 - po to wałkujemy niektóre tematy żeby z tego później korzystano.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 05 cze 2008, 13:00
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2894
- Gadu-Gadu: 0
Re: SKRZYNIA BIEGOW
Postautor: ursus1977 » 25 lip 2009, 15:22
dzieki za link ale jaka jest roznica dalej niewiem w tych walkach czy od roku czy od modelu czy kolo zamachowe jest dwumasowe czy zwykle w tym moze jest roznica.
Mam z skrzynia biegow tak ze jak na postoju wrzyce jedynke to idzie po zebach a jak dojezdzam do skrzyzowania i wrzuce jedynke jak dojezdzam to wchodzi ale nie plynie,3 bieg tak samo stoje na luzie i chcialbym przykladowo ruszyc z 3 biegu,to idzie po zebach,a jak 2 wrzucam na 3 przy predkosci ponad 30 km/h to wchodzi bez problemow.Jest tak jakby nie wchodzil do konca bieg,linki regulowane na wszystkie sposoby i wedlug wytycznych sa nowe.Choc wrzuce bieg 1 albo 3 jeszcze na niezapalonym silniku a potem zapale i ruszam to samo idzie po zebach dlatego sprzeglo odpada raczej,a zreszta wydaje mi sie jakby bylo sprzeglo do wymiany to z kazdym biegiem bylby problem.Moze ktos zwas orietuje sie zo moze byc przyczyna usterki,za odpowiedz z gory DZIEKUJE
Mam z skrzynia biegow tak ze jak na postoju wrzyce jedynke to idzie po zebach a jak dojezdzam do skrzyzowania i wrzuce jedynke jak dojezdzam to wchodzi ale nie plynie,3 bieg tak samo stoje na luzie i chcialbym przykladowo ruszyc z 3 biegu,to idzie po zebach,a jak 2 wrzucam na 3 przy predkosci ponad 30 km/h to wchodzi bez problemow.Jest tak jakby nie wchodzil do konca bieg,linki regulowane na wszystkie sposoby i wedlug wytycznych sa nowe.Choc wrzuce bieg 1 albo 3 jeszcze na niezapalonym silniku a potem zapale i ruszam to samo idzie po zebach dlatego sprzeglo odpada raczej,a zreszta wydaje mi sie jakby bylo sprzeglo do wymiany to z kazdym biegiem bylby problem.Moze ktos zwas orietuje sie zo moze byc przyczyna usterki,za odpowiedz z gory DZIEKUJE
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: SKRZYNIA BIEGOW
Postautor: sasek1 » 25 lip 2009, 15:49
według mnie mozliwe jest uszkodzenie synchronizatorów w skrzyni ale nie jestem pewien na 100% bo nie miałem takiego problemu
- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: SKRZYNIA BIEGOW
Postautor: mpn120 » 26 lip 2009, 12:01
Ja to już przerabiałem i są dwa rodzaje skrzyni manual do Musso albo cięgno albo linki po za tym skrzynia z cięgnem jest dłuższa o 10cm od skrzyni na linki.
Ogólnie ceny części do skrzyni Musso są drogie i naprawa bądź wymiana się nie opłaca najlepiej drugą używkę kupić.
Na moim przykładzie:
Wałek sprzęgłowy 1300zł z łożyskami.
Choinka 3600zł.
Skrzynia używana cała kompletna 3000zł.(ja dałem 2800 z reduktorem)
Ogólnie ceny części do skrzyni Musso są drogie i naprawa bądź wymiana się nie opłaca najlepiej drugą używkę kupić.
Na moim przykładzie:
Wałek sprzęgłowy 1300zł z łożyskami.
Choinka 3600zł.
Skrzynia używana cała kompletna 3000zł.(ja dałem 2800 z reduktorem)
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: SKRZYNIA BIEGOW
Postautor: simon » 27 lip 2009, 9:03
Ręczne skrzynie biegów do musso można spotkać na lewarek, na cięgno i na linki. W moim musso jest skrzynia na linki. Dodatkowo są dwa rodzaje tych skrzyń, do Turbo Diesla jest grubszy wypust na wyjście sprzęgła, większy wieloklin. Wielowypust na sprzęgło ma mieć 28mm. , 26 ząbków i 15 mm. średnicy na trzpieniu. Wielu sprzedawców części namawia do wymiany skrzyni na wersję z cieńszym wypustem i jednocześnie wymianę sprzęgła jednak pociąga to za sobą osłabienie układu przekazywania napędów i łatwo ukręcić takie cudo. Wydaje się zasadnym włożenie większej energii na znalezienie odpowiedniej skrzyni biegów dla naszego modelu auta, bo później może się okazać że niepotrzebnie wyrzuciliśmy ok. 3,5 tyś zł.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości