Spalanie
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
Posty: 164
-
Strona 3 z 11
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- 11
- Następna
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Spalanie
Postautor: Gonzo » 12 paź 2009, 12:34
niby tak, ale zaraz po zakupie przez sierpień i pierwszą połowę września palił ok 9 - 10l/100km. Więc co mogło się zmienić? Przecież to jeszcze jesień a nie zima...
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Spalanie
Postautor: traky » 12 paź 2009, 22:34
jeszcze nie zima ale już dużo chłodniej i wieje przez co silnik szybciej stygnie, mój manual w trasie pije 8-9 a miasto 10-11 jak na razie. Trasa się pewnie nie zmieni ale miasto na bank podskoczy, czuje to w kościach he he
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Spalanie
Postautor: Gonzo » 17 paź 2009, 11:17
Wymieniłem filtr powietrza i (poprzedni właściciel zapewniał ze wymieniany) i mój mussiak nagle jak zaczarowany.
Płynnie, cicho, a jak trzeba to bardziej dynamicznie. Stary filtr był zapchany kurzem i piaskiem a jak dostał wilgoci to się zakleił i dusił silnik. Ogromna różnica w jeździe, zniknął problem mulenia przy zmianie biegów o czym pisałem w innym poście. viewtopic.php?f=4&t=862
i już mogę zaktualizować wartośc spalania.
na firmowych oponach DĘBICA 4X4 235/75/R15 w trasie ok 8,0l/100km a miasto (krótkie przeloty ok 5km) 11l/100km
Płynnie, cicho, a jak trzeba to bardziej dynamicznie. Stary filtr był zapchany kurzem i piaskiem a jak dostał wilgoci to się zakleił i dusił silnik. Ogromna różnica w jeździe, zniknął problem mulenia przy zmianie biegów o czym pisałem w innym poście. viewtopic.php?f=4&t=862
i już mogę zaktualizować wartośc spalania.
na firmowych oponach DĘBICA 4X4 235/75/R15 w trasie ok 8,0l/100km a miasto (krótkie przeloty ok 5km) 11l/100km
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Spalanie
Postautor: Ramzes » 28 gru 2009, 21:19
Mam pytanie do właścicieli Musso 3,2 z LPG.
Mam 3,2 z LPG, instalacja Stag 300 PLUS.
Rano, po nocy przy pierwszym wyjeździe, jak silnik jest zimny potrzebuję przejechać około 1,5 - 2,2 km na benzynie zanim przełączy mi się na LPG. Czy to jest normalne, wiem, że silnik jest duży i musi trochę popracować zanim osiągnie temperaturę umożliwiającą przełączenie automatyczne na LPG. Ale wolałbym, aby szybciej pracował na gazie, bo taniej.
Jak temperatura jest na dworze około 0 stopni to przełącza mi się po około 2 km
Instalację mam założoną od 1,5 miesiąca i nie wiem co jest normą, a co nie.
Napiszcie jak jest u WAS, po jakim dystansie przełącza się na LPG.
Gazu bierze mi bardzo mało (13,5 - 14,6 l/100km), staram się jeździć ekonomicznie, ale wydaje mi się, że za szybko opada mi wskaźnik benzyny. Może na przeglądzie u gazownika zażądać, aby wcześniej przechodził na LPG.
Mam 3,2 z LPG, instalacja Stag 300 PLUS.
Rano, po nocy przy pierwszym wyjeździe, jak silnik jest zimny potrzebuję przejechać około 1,5 - 2,2 km na benzynie zanim przełączy mi się na LPG. Czy to jest normalne, wiem, że silnik jest duży i musi trochę popracować zanim osiągnie temperaturę umożliwiającą przełączenie automatyczne na LPG. Ale wolałbym, aby szybciej pracował na gazie, bo taniej.
Jak temperatura jest na dworze około 0 stopni to przełącza mi się po około 2 km
Instalację mam założoną od 1,5 miesiąca i nie wiem co jest normą, a co nie.
Napiszcie jak jest u WAS, po jakim dystansie przełącza się na LPG.
Gazu bierze mi bardzo mało (13,5 - 14,6 l/100km), staram się jeździć ekonomicznie, ale wydaje mi się, że za szybko opada mi wskaźnik benzyny. Może na przeglądzie u gazownika zażądać, aby wcześniej przechodził na LPG.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 19:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 3771363
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Spalanie
Postautor: gmarek » 02 sty 2010, 21:21
Ramzes pisze:Mam pytanie do właścicieli Musso 3,2 z LPG.
Mam 3,2 z LPG, instalacja Stag 300 PLUS.
Gazu bierze mi bardzo mało (13,5 - 14,6 l/100km), staram się jeździć ekonomicznie, ale wydaje mi się, że za szybko opada mi wskaźnik benzyny. Może na przeglądzie u gazownika zażądać, aby wcześniej przechodził na LPG.
taka sam instalacja przełacza zdecydowanie szybciej wręcz jak byłem na przeglądzie po pierwszym 1000km to pytałem instalatora czy aby nie za szybko...
za to spalanie mam zdecydowanie wyższe bo w mieszanym to ok 20l.
gm
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Spalanie
Postautor: lukaszswiebodzin » 16 maja 2010, 9:06
Nie wiem jak u was ale w moim musso 2.3 mam trochę duże spalanie oczywiście chodzi o Benzynę bo gaz dopiero mam w planach ale tak w mieście mi połyka 14 do 15 l paliwa czy to normalne dodam ze to jest automat nie wiem czy ktoś z forum posiada wogle 2.3 benzynę
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Spalanie
Postautor: msch00 » 18 maja 2010, 10:16
Witam
Parę lat temu jeździłem beczką kombi z takim silnikiem (230E). Na trasie palił ok 8-9l, w mieście ok 12. Zważywszy, że Musso jest większy i cięższy, dodatkowo automatyczna skrzynia wynik w normie. W ręcznej skrzyni mógłbyś miec zużycie mniejsze o jakieś 1,5 litra.
Pozdrawiam
Parę lat temu jeździłem beczką kombi z takim silnikiem (230E). Na trasie palił ok 8-9l, w mieście ok 12. Zważywszy, że Musso jest większy i cięższy, dodatkowo automatyczna skrzynia wynik w normie. W ręcznej skrzyni mógłbyś miec zużycie mniejsze o jakieś 1,5 litra.
Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 09 maja 2010, 21:13
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: Spalanie
Postautor: marcinz1 » 18 maja 2010, 16:56
Od wczoraj mam zarejestrowane auto ( musso 2,9 TD avtomat) po przejechaniu pierwszych 160km( samo miasto ) jestem bardzo wk.....ony. Średnia 12,3l. Mam nadzieję że się z nim ( musso ) dogadam i utarguje te 1,3l na każde 100km.




"Ropnioka" lubię za to że NIBY ciężko pali
:):)

- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Spalanie
Postautor: matee » 18 maja 2010, 17:52
raczej nie utargujesz 

OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Spalanie
Postautor: mussolinii » 18 maja 2010, 17:56
marcinz1 pisze:Od wczoraj mam zarejestrowane auto ( musso 2,9 TD avtomat) po przejechaniu pierwszych 160km( samo miasto ) jestem bardzo wk.....ony. Średnia 12,3l. Mam nadzieję że się z nim ( musso ) dogadam i utarguje te 1,3l na każde 100km.![]()
![]()
To bardzo dobra srednia... nie rozumiem... liczyles ze auto bedzie 5litrow palilo w miescie?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Spalanie
Postautor: mussolinimmz » 18 maja 2010, 18:14
Mi mój 2,9 TD na oponach MT 31" pali srednio około 15 litrów na setke na seryjnych butach palił oloło 10L ale mało wtedy jezdziłem w teren na tasie na raz mi spalil 8,8L ale przy bardzo spokojnej jezdzie
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 09 maja 2010, 21:13
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: Spalanie
Postautor: marcinz1 » 18 maja 2010, 22:34
mussolinii pisze: liczyles ze auto bedzie 5litrow palilo w miescie?
Liczyłem na to że samochód lżejszy od gelendy o 400kg z nowszym silnikiem i bardziej opływowy niż garaż blaszany, na węższych oponach, będzie palił 2l mniej niż G. Czy licząc na spalanie w okolicach 10l, liczę na zbyt wiele???.Chyba tak



"Ropnioka" lubię za to że NIBY ciężko pali
:):)

- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Spalanie
Postautor: lukaszswiebodzin » 19 maja 2010, 7:28
Liczyłem na te 12 l w miescie ale jednak to nie mozliwe trzeba do gazownika stawiac niech montuje 

- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Spalanie
Postautor: msch00 » 20 maja 2010, 8:44
marcinz1 pisze:mussolinii pisze: liczyles ze auto bedzie 5litrow palilo w miescie?
Liczyłem na to że samochód lżejszy od gelendy o 400kg z nowszym silnikiem i bardziej opływowy niż garaż blaszany, na węższych oponach, będzie palił 2l mniej niż G. Czy licząc na spalanie w okolicach 10l, liczę na zbyt wiele???.Chyba tak![]()
![]()
Ale ja jestem dobrej myśli. Każdym autem trzeba nauczyć się "jeździć".
Musso od Gelendy z takim samym silnikiem pali właśnie o 2-3 litry

Posty: 164
-
Strona 3 z 11
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- 11
- Następna
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość