sprezyny tył
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 paź 2008, 14:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 2407582
Re: sprezyny tył
Postautor: renuary » 04 lis 2008, 18:54
witam-kolega cos wspomnial o slizgajacym sie pasku , to w musso pasek jest odpowiedzialny za wskazania obrotomierza? proszę o jakies wyjasnienia bo zazwyczaj to jest elektroniczny albo na linkę ale pasek?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: sprezyny tył
Postautor: mussolinii » 04 lis 2008, 21:01
Obrotomierz w dieslach zazwyczaj impulsy do wskazan pobiera z alternatora... stad mozliwosc pokazywania glupot gdy pasek sie slizga.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: sprezyny tył
Postautor: mpn120 » 06 lis 2008, 17:17
Witam
Rozmawiałem dzisiaj z gościem z serwisu aut 4X4 na temat podniesienia Musso,jak się okazało On sam ma Nosorożca.
Jeśli chodzi o sprężyny z Pospringu to się uśmiechnął nie wiem czemu ale powiedział że nie używa tych gadźetów i nie będzie,najlepszym sposobem na Musso jest body lift.
Widziałem jego sprzęta i wygląda na prawdę imponująco.
Koszt body liftu to 3000zł.i nie robi żadnych podkładek pod budę tylko prawdziwy lift poprzez wstawienie wyższych uchwytów do budy(tak zrozumiałem).
Zawieszenie zostaje seria ale jak dojdzie do tego np. OME+2" to Musso wygląda jak pogromca terenu!!!
Ja się zdecyduje na ten profesjonalny sposób
gdyż nie chcę mieć później w terenie niespodzianek.Jak ktoś będzie chciał to podam namiar do niego ma cały serwis 4X4 i przerabia auta do wyczynu i przepraw.
Rozmawiałem dzisiaj z gościem z serwisu aut 4X4 na temat podniesienia Musso,jak się okazało On sam ma Nosorożca.
Jeśli chodzi o sprężyny z Pospringu to się uśmiechnął nie wiem czemu ale powiedział że nie używa tych gadźetów i nie będzie,najlepszym sposobem na Musso jest body lift.
Widziałem jego sprzęta i wygląda na prawdę imponująco.
Koszt body liftu to 3000zł.i nie robi żadnych podkładek pod budę tylko prawdziwy lift poprzez wstawienie wyższych uchwytów do budy(tak zrozumiałem).
Zawieszenie zostaje seria ale jak dojdzie do tego np. OME+2" to Musso wygląda jak pogromca terenu!!!
Ja się zdecyduje na ten profesjonalny sposób

- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
Re: sprezyny tył
Postautor: misiek » 06 lis 2008, 19:29
chodzi ci o taki lift ale chyba trzeba dystanse do poszerzenia rozstawu zakładać bo podnosi sie środek ciężkości .ja też o tym myslałem ale gotowe drogo wychodzi można by gdzieś u znajomego tokarza zamówić tylko by trzeba znać wymiary i było by dużo taniej .Tylko te sróby są pewnie utwardzane a to już problem gdzie dostać takie długie i zależy jaki maja gwint
Na fotkach widać ze stosowali swykły gwintowany pret jak mocowanie czyto wytrzyma?Przespawanie uchwytów nie miałbym do tego zaufania wolałbym jednak podkładki(dystanse) napewno jest to bezpieczniejsze

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
korando2.9
- misiek
- Stały bywalec
- Posty: 272
- Rejestracja: 30 lis 2007, 11:36
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: gliwice/scyzoryk
lift body-rama
Postautor: misiek » 06 lis 2008, 19:55
zestaw dystansowy przykładowy do korando 2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
korando2.9
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: sprezyny tył
Postautor: DANIEL » 07 lis 2008, 9:41
a co z przedłużaniem osprzetu?
przecież po podniesieniu wysoko budy, trzeba przedłużyc wałek od układu kierowniczego i wały pędne będa chodziły pod innym kątem a to rozwali krzyżaki i może zajdzie potrzeba przeróbki układu hamulcowego
a kolega co się usmiecha na temat sprężyn z poznania to ma chyba dużo kasy bo orginał jest duzo duzo za drogi a efekt jest taki sam jak wymiana spreżyn tych z poznania i założenie nowych długich amorów chociażbyz http://www.rajdy4x4.pl
w moim musso jest przeróbka amorków i spreżyny z poznania + fele alu 16" moge posłac fotki , i jakoś żaden zjazd .podjazd i tym podobne nic nie uszkodziły !
przecież po podniesieniu wysoko budy, trzeba przedłużyc wałek od układu kierowniczego i wały pędne będa chodziły pod innym kątem a to rozwali krzyżaki i może zajdzie potrzeba przeróbki układu hamulcowego
a kolega co się usmiecha na temat sprężyn z poznania to ma chyba dużo kasy bo orginał jest duzo duzo za drogi a efekt jest taki sam jak wymiana spreżyn tych z poznania i założenie nowych długich amorów chociażbyz http://www.rajdy4x4.pl
w moim musso jest przeróbka amorków i spreżyny z poznania + fele alu 16" moge posłac fotki , i jakoś żaden zjazd .podjazd i tym podobne nic nie uszkodziły !
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: sprezyny tył
Postautor: mpn120 » 07 lis 2008, 16:36
Właśnie jeśli chodzi o ten patent z fotek to on tego nie robi,tłumaczył mi że nadstawia uchwyty nad ramę bo te tulejki to nie jest bezpieczny patent.
Podobno ci co robili to w Jeep-ach tak szybko jak zaczęli tak szybko skończyli stosować tą metodę.
A u niego jak robi lift to przerabia coś z kolumną kierownicy i o jakiś przewodach mówił ale co dokładnie to nie wiem pewnie jego tajemnica bo za bardzo powiedzieć nie chciał.
Jutro wrzucę fotki jego Musso to zobaczycie ma seryjne zawieszenie tylko amorki OME i lift budy,a reszta seria i przy jego lifcie opony 33" to pikuś można wkładać bez problemu i nie ma zmartwienia że będą tarły.
Podobno ci co robili to w Jeep-ach tak szybko jak zaczęli tak szybko skończyli stosować tą metodę.
A u niego jak robi lift to przerabia coś z kolumną kierownicy i o jakiś przewodach mówił ale co dokładnie to nie wiem pewnie jego tajemnica bo za bardzo powiedzieć nie chciał.
Jutro wrzucę fotki jego Musso to zobaczycie ma seryjne zawieszenie tylko amorki OME i lift budy,a reszta seria i przy jego lifcie opony 33" to pikuś można wkładać bez problemu i nie ma zmartwienia że będą tarły.
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: sprezyny tył
Postautor: Gonzo » 02 mar 2010, 22:33
jest jeszcze szansa na tą fotkę ?
jutro będe podnosił swojego ale metodą tańszą czyli drążki skrętne +8cm i wymiana sprężyn +10cm i jeszcze się zastanawiam, co prawda na poligon go nie szykuje ale chciał bym by był bezpieczny i wytrzymał moje wojaże
jutro będe podnosił swojego ale metodą tańszą czyli drążki skrętne +8cm i wymiana sprężyn +10cm i jeszcze się zastanawiam, co prawda na poligon go nie szykuje ale chciał bym by był bezpieczny i wytrzymał moje wojaże
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
-
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 wrz 2019, 22:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: sprezyny tył
Postautor: Djdred » 24 lut 2020, 17:45
Czyli co najlepiej kupić do Rexa I by go podnieść ok 5 cm. Bo już za dużo tego.
- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 345
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: sprezyny tył
Postautor: kawa62 » 03 mar 2020, 22:11
Załóż sprężyny od Landrovera Discovery II, pasują bez żadnych przeróbek i będziesz miał + 5cm. do tego większe opony i będzie następne +5 cm.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2260
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: sprezyny tył
Postautor: krisw11 » 04 mar 2020, 18:27
Raczej tył kolego bo Musso z przodu nie ma sprężyn tylko drążki skrętne 

Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2260
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: sprezyny tył
Postautor: krisw11 » 06 mar 2020, 14:12
Sorry źle ,to troche określiłeś
albo ja źle zrozumiałem
,ale i tak rozchodzi sie o tylne z Disco . Inny sposób jest taki jak ja stosowałem i stosuje ,lecisz do kowala o ile takiego masz w pobliżu-ja mam
i rozciąga Ci twoje srężynki , zakładasz swoje koszta 2 stówki u nas.



Kris
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość