
sprzęgło
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 mar 2009, 19:02
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
sprzęgło
Postautor: johny2680 » 24 mar 2009, 19:13
mam pytanko.posiadam musso 3.2 manuala od 3 miesięcy i od trzech dni sprzęglo się dziwnie zachowuje tzn.chodzi cieszko,przy ruszaniu na malym gazie strasznie szarpie a a gdy jest wcisnięte to leciutko puka.A tak ogólnie to autko jest ok. Czy ktos wie co sie dzieje lub zaczyna dziac... 

- ArturoK4
- Rusza z kopyta
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sty 2008, 20:53
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1988
- Pojemność silnika: 2500
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: OK-Koźle
Re: sprzęgło
Postautor: ArturoK4 » 24 mar 2009, 20:02
Powiem tak na OKO
sprzęgło ci się sypie całe...
i raczej szukaj kompletu tzn. docisk , łożysko i tarcza...
z doświadczenia wiem że po wymianie zużytej tarczy leci
docisk albo
łożysko i robota od nowa
daj do mechanika auto jak najszybciej bo jak ci sie sprzęgło gdzieś w trasie rozleci to tylko problemy
z tego co opisałeś to lada chwila padochnie i docisk i tarcza...
pozdrawiam.
ps.nie przejmuj się to nic strasznego.

sprzęgło ci się sypie całe...
i raczej szukaj kompletu tzn. docisk , łożysko i tarcza...
z doświadczenia wiem że po wymianie zużytej tarczy leci


daj do mechanika auto jak najszybciej bo jak ci sie sprzęgło gdzieś w trasie rozleci to tylko problemy
z tego co opisałeś to lada chwila padochnie i docisk i tarcza...

pozdrawiam.
ps.nie przejmuj się to nic strasznego.

zmutowany dżeep Olds korando K4
na BFG MT 33/12,5/15 w zizlu z toyki 2,4td
(OIIIIIIO)
Korando K4 2.4TD w terenie
na BFG MT 33/12,5/15 w zizlu z toyki 2,4td
(OIIIIIIO)
Korando K4 2.4TD w terenie
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:35
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: sprzęgło
Postautor: ZbiG2000 » 25 mar 2009, 13:16
Cześć,
Oprócz sprzęgla to może też być koło zamachowe - mam nadzieję że to nie to, bo to spory wydatek (w moim Musso 3.2 jest koło dwumasowe zamachowe)
Ja też wymieniałem kiedyś sprzęgło w swoim Musso - stąd mogę udzielić kilku porad abyś mógł uniknąc moich błedów.
1) wymienić zawsze należy cały komplet (tarcza, sprzęgło, łozysko)
2) najlepiej dobrac komplet jednego producenta (ja mam docisk LUK a tarczę Sachs i nie działa to dobrze - no chyba że problem tkwi w innym miejscu - czyli wspomniane koło zamachowe)
3) uwaga na tarczę sprzegłową - u mnie tarcza była całkiem inna niż przeysyłana przez sklepy. Dwa różne sklepy przysłały złe tarcze - bo dobierały ze swoich katalogów. Przysyłały tarcze ze spręzynami - podczas gdy w Musso 3.2 jest najzwyklejsza prosta tarcza bez spręzyn). W koncu się zdenerwowałem na mechanika (bo skończyły mu się koncepcje dotyczące tarczy) i sam przeszukałem Internet. Pisałem nawet do Sachsa - odpowiedzieli że nie produkują tarcz do tego samochodu. Ale jak przejrzałem ich katalog - to odniosłem wrażenie że jest to tarcza z całej gamy mercedesów różnych klas występująca przy silniku M104.992. Sciągnąłem tę tarczę z jakiegoś sklepu i wszystko było OK. Najfajniejsza rzeczą była jej cena - cos około 200 PLN (podczas gdyz tarcze ze sprężynami to wydatek około 1000 PLN).
Tak czy owak zamawianie kompletu sprzęgłowego jeszcze przed wyjęciem sprzęgła z samochodu może okazać się ryzykowne.
Pozdrawiam
ZbiG
Oprócz sprzęgla to może też być koło zamachowe - mam nadzieję że to nie to, bo to spory wydatek (w moim Musso 3.2 jest koło dwumasowe zamachowe)
Ja też wymieniałem kiedyś sprzęgło w swoim Musso - stąd mogę udzielić kilku porad abyś mógł uniknąc moich błedów.
1) wymienić zawsze należy cały komplet (tarcza, sprzęgło, łozysko)
2) najlepiej dobrac komplet jednego producenta (ja mam docisk LUK a tarczę Sachs i nie działa to dobrze - no chyba że problem tkwi w innym miejscu - czyli wspomniane koło zamachowe)
3) uwaga na tarczę sprzegłową - u mnie tarcza była całkiem inna niż przeysyłana przez sklepy. Dwa różne sklepy przysłały złe tarcze - bo dobierały ze swoich katalogów. Przysyłały tarcze ze spręzynami - podczas gdy w Musso 3.2 jest najzwyklejsza prosta tarcza bez spręzyn). W koncu się zdenerwowałem na mechanika (bo skończyły mu się koncepcje dotyczące tarczy) i sam przeszukałem Internet. Pisałem nawet do Sachsa - odpowiedzieli że nie produkują tarcz do tego samochodu. Ale jak przejrzałem ich katalog - to odniosłem wrażenie że jest to tarcza z całej gamy mercedesów różnych klas występująca przy silniku M104.992. Sciągnąłem tę tarczę z jakiegoś sklepu i wszystko było OK. Najfajniejsza rzeczą była jej cena - cos około 200 PLN (podczas gdyz tarcze ze sprężynami to wydatek około 1000 PLN).
Tak czy owak zamawianie kompletu sprzęgłowego jeszcze przed wyjęciem sprzęgła z samochodu może okazać się ryzykowne.
Pozdrawiam
ZbiG
- ArturoK4
- Rusza z kopyta
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sty 2008, 20:53
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1988
- Pojemność silnika: 2500
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: OK-Koźle
Re: sprzęgło
Postautor: ArturoK4 » 25 mar 2009, 15:34
cytat:
Tak czy owak zamawianie kompletu sprzęgłowego jeszcze przed wyjęciem sprzęgła z samochodu może okazać się ryzykowne.
Zgadzam się z tobą w 100% szczególnie w tak popularnych autach jak nasze SsangJongi trzeba na to uważać...
bo teorie o dostepności części do naszych maszyn wysówane przez "sympatyków marki" są doprawdy dziwne...
najlepiej jak dasz auto zaufanemu mechanikowi który to rozbierze i z twoimi częściami pojedzie do hurtowni coś dobrać ,
bo może się okazać że na przykład że sprzęgło do Musso to wydatek 1500zł. a do mercedesa z tym samym silnikiem kosztuje 500zł.
cytat:
Oprócz sprzęgla to może też być koło zamachowe - mam nadzieję że to nie to, bo to spory wydatek (w moim Musso 3.2 jest koło dwumasowe zamachowe)
Dwómasowe koła zamachowe
myślałem że są tylko w najnowszych dieslach
ale nie wiem na pewno , więc nich ktoś sie wypowie co się zna , a ja sprawdzę i wiedzą się podzielę....
sprostowanie:
Z mało wiarygodnych źródeł wiem że jednak są w benzynówkach dwumasowe koła zamachowe
Byłem nie doinformowany
Sorki za nieufność
Tak czy owak zamawianie kompletu sprzęgłowego jeszcze przed wyjęciem sprzęgła z samochodu może okazać się ryzykowne.
Zgadzam się z tobą w 100% szczególnie w tak popularnych autach jak nasze SsangJongi trzeba na to uważać...
bo teorie o dostepności części do naszych maszyn wysówane przez "sympatyków marki" są doprawdy dziwne...
najlepiej jak dasz auto zaufanemu mechanikowi który to rozbierze i z twoimi częściami pojedzie do hurtowni coś dobrać ,
bo może się okazać że na przykład że sprzęgło do Musso to wydatek 1500zł. a do mercedesa z tym samym silnikiem kosztuje 500zł.
cytat:
Oprócz sprzęgla to może też być koło zamachowe - mam nadzieję że to nie to, bo to spory wydatek (w moim Musso 3.2 jest koło dwumasowe zamachowe)
Dwómasowe koła zamachowe


ale nie wiem na pewno , więc nich ktoś sie wypowie co się zna , a ja sprawdzę i wiedzą się podzielę....
sprostowanie:
Z mało wiarygodnych źródeł wiem że jednak są w benzynówkach dwumasowe koła zamachowe


Byłem nie doinformowany

Sorki za nieufność

zmutowany dżeep Olds korando K4
na BFG MT 33/12,5/15 w zizlu z toyki 2,4td
(OIIIIIIO)
Korando K4 2.4TD w terenie
na BFG MT 33/12,5/15 w zizlu z toyki 2,4td
(OIIIIIIO)
Korando K4 2.4TD w terenie
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości