Witam
I nowy problem.
Mam manualne sprzęgła piast kół przednich.
Zauważyłem następujący problem - dołączam przedni napęd sprzęgiełkami i przełącznikiem w kabinie - podczas jazdy wszystko pracuje dobrze, hałas dopuszczalny.
Wyłączam przedni napęd przełącznikiem i pozostawiam załączony napęd sprzęgiełkami czyli przód nie ciągnie, półośki i wał przedni obracają się ale napędu na przód nie przenoszą - w czasie jazdy z lewej strony słychać hałas w postaci terkotania, w kierownicy czuć drgania - hałas potęguje się wraz ze wzrostem prędkości - wyłączam sprzęgiełka i wszystko jest znowu w porządku.
Spinam cały przedni napęd i znowu jest ok - czyli pod obciążeniem pracuje bez hałasu.
Przedni napęd wpada w drgania i hałasuje tylko wtedy gdy zapięte są sprzęgiełka, przełącznik w kabinie wyłączony.
Gdzie szukać uszkodzenia ? Wał przedni, półośki, łożyska ?
Stuki przedniego zawieszenia
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Stuki przedniego zawieszenia
Postautor: trol48 » 07 lis 2018, 12:13
sprawdź jaki masz luz poosiowy, ustalony podkładkami i zabezpieczony pierścieniem zegera, os moze miec ruch wzdłuzny lub wyrobiony jest manual i przeskakuje na wieloklinie, u mnie były wyrobione sprzegiełka manualne i wróciłem do fabrycznych (lepsza stal, lepsze pasowania) i podkładką zblokowałem sprzęgło, regulacja pokretłem w kabinie
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Stuki przedniego zawieszenia
Postautor: mirekk » 08 lis 2018, 4:30
Witam
Jest luz na półosi. Czy mały czy duży nie potrafię określić. W każdym razie większy jak z drugiej strony auta. W czasie jazdy chrobocze jak uszkodzone łożysko. Pod obciążeniem dużo mniej - przy małej prędkości prawie wcale nie słychać. Przy odłączonym przednim napędzie wszystko ok.
Na pewno więc w piaście.
Dzięki za zainteresowanie
Pozdrawiam
Jest luz na półosi. Czy mały czy duży nie potrafię określić. W każdym razie większy jak z drugiej strony auta. W czasie jazdy chrobocze jak uszkodzone łożysko. Pod obciążeniem dużo mniej - przy małej prędkości prawie wcale nie słychać. Przy odłączonym przednim napędzie wszystko ok.
Na pewno więc w piaście.
Dzięki za zainteresowanie
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Stuki przedniego zawieszenia
Postautor: trol48 » 08 lis 2018, 11:21
moze to sie przyda, rozbieranie pasty
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości