Przedstawię proces swapu z ori 2.9d na 3.0td.
Silnik pochodzi z E-klasy 1997r. Zamiast oryginalnych 95koni i 200 momentu mamy do dyspozycji 177koni i 350 momentu.
Łapy, mocowanie skrzyni, kolo zamachowe pasuje p&p należy natomiast pamiętać o przerobieniu kola zamachowego ponieważ mamy czujnik położenia wału na nim. Miska olejowa została oryginalna tylko została przedłużona o jedna sekcje. W miejsce sprężarki klimy został przeniesiony ori alternator a ten z Musso został zamontowany w jego miejsce po to aby działał obrotomierz. Wiązka została wybebeszona i pozbawiona wszystkiego co zbędne wraz z tym został usunięty imobilajzer. Sam komputer wraz z przekaźnikami został umieszczona za schowkiem w środku. Został zamontowany wiatrak z poloneza 1.4 bo nie ma miejsca między chłodnica a silnikiem na montaż wisko.
Wyciągniecie starego i zamontowanie nowego silnika mojemu mechanikowi zają jeden dzień więc nie jest to nic trudnego.
Jeszcze nie jest rozwiązany problem wskaźnika temp cieczy bo w chwili obecnej nic nie pokazuje ale dopisze co i jak należy zrobić. Oryginalne sprzęgło nie jest w stanie przenieść tej mocy w najbliższym czasie zostanie wyciągnięte i wysłane do zrobienia na spiek.









