
Tarcze hamulcowe
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: Tarcze hamulcowe
Postautor: sasek1 » 01 mar 2010, 18:52
cena dobra. Jak ci klocki nie beda pasowały to wez od leganzy tył jest taki sam jak u mnie w musso. A co do okladzin to mozna kupic ale strasznie drogie. Ja dostałem nowe z angliikiem z całym zestawem naprawczym choc reczny byl ok 

-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:57
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tarcze hamulcowe
Postautor: Asgalt » 04 mar 2010, 17:30
Ja niedawno kupiłem 2 tarcze na tył, nówki, po 60 zeta za sztukę
Co do klocków: z tyłu stosowane są 2 rodzaje zacisków hamulcowych i od nich zależy kształt klocków. Pierwszy rodzaj, tzw. typ Nubiry, ma klocki z trapezowymi bokami, drugi - prostokątne. Pierwszy jest dosyć drogi, klocki też wychodzą drożej (między 120, a 200 złociszy za parę, zależnie od sprzedawcy), natomiast zaciski z klockami prostokątnymi kupiłem w Poznaniu; lewy za 160 zł, prawy za 180, w tym w komplecie do każdego zacisku były sobie klocki!!! Różnica w cenie między lewym i prawym wynika z innego umiejscowienia odpowietrznika, a w konsekwencji trochę innego procesu produkcji, jak sądzę.
A teraz najlepsza wiadomość - obydwa rodzaje zacisków są wzajemnie wymienne!
W moim "Muśku" miałem te trapezowe (Nubira). Jak zacząłem liczyć, to aż się spociłem, bo mi wyszło ponad 1 200 złociszy bez kosztów mechanika. Posprawdzałem, popytałem, wziąłem te prostokątne za niecałe 350 złotali, mechanik skasował 150 i śmigam, aż miło
Jak ktoś potrzebuje namiary na sklep: http://www.polparts.com.pl/sklep/articl ... icles_id=8
Mają naprawdę sporo klamotów do naszych czołgów

Co do klocków: z tyłu stosowane są 2 rodzaje zacisków hamulcowych i od nich zależy kształt klocków. Pierwszy rodzaj, tzw. typ Nubiry, ma klocki z trapezowymi bokami, drugi - prostokątne. Pierwszy jest dosyć drogi, klocki też wychodzą drożej (między 120, a 200 złociszy za parę, zależnie od sprzedawcy), natomiast zaciski z klockami prostokątnymi kupiłem w Poznaniu; lewy za 160 zł, prawy za 180, w tym w komplecie do każdego zacisku były sobie klocki!!! Różnica w cenie między lewym i prawym wynika z innego umiejscowienia odpowietrznika, a w konsekwencji trochę innego procesu produkcji, jak sądzę.
A teraz najlepsza wiadomość - obydwa rodzaje zacisków są wzajemnie wymienne!

W moim "Muśku" miałem te trapezowe (Nubira). Jak zacząłem liczyć, to aż się spociłem, bo mi wyszło ponad 1 200 złociszy bez kosztów mechanika. Posprawdzałem, popytałem, wziąłem te prostokątne za niecałe 350 złotali, mechanik skasował 150 i śmigam, aż miło

Jak ktoś potrzebuje namiary na sklep: http://www.polparts.com.pl/sklep/articl ... icles_id=8
Mają naprawdę sporo klamotów do naszych czołgów

Człowiek się rodzi
Choć mu to szkodzi
Kliknij - sobie nie zaszkodzisz, a ja będę miał mały bonus w innym świecie
Choć mu to szkodzi
Kliknij - sobie nie zaszkodzisz, a ja będę miał mały bonus w innym świecie

-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 sty 2009, 14:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tarcze hamulcowe
Postautor: mussolinii » 07 mar 2010, 11:43
Do recznego sa "obwazanki". Te drugie to sa szczeki hamulca zasadniczego a nie recznego.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Tarcze hamulcowe
Postautor: krzychu » 07 mar 2010, 12:22
mussolinii pisze:Do recznego sa "obwazanki". Te drugie to sa szczeki hamulca zasadniczego a nie recznego.
Pod warunkiem że ktoś ma z tyłu bębny a nie tarczobębny


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tarcze hamulcowe
Postautor: mussolinii » 07 mar 2010, 12:34
Si..
1. Obwazanki - tarczobebny
2. Szczeki - tylko bebny
1. Obwazanki - tarczobebny
2. Szczeki - tylko bebny
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 sty 2009, 14:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Tarcze hamulcowe
Postautor: Samario » 08 mar 2010, 19:38
"Obwarzanki" za 170 pln/komplet nabyłem.Gdyby ktuś namiary chciał...
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Tarcze hamulcowe
Postautor: automatic » 05 wrz 2012, 15:16
Pozdrawiam posiadaczy Musso !
i mam pytanie :
Jakie ,,przebiegi'' mają tarcze przednie t.j. kiedy osiągają nominalne minimum ~20mm ?
Pytam się bo u mnie przy 65.000 mają właśnie te minimum (licznik przestawiany?)
- a w dziale Rexa mniej osób samodzielnie walczy z materią a tarcze zasadniczo te same
i klocki też takie mają niektóre Mussa (wersja wspólna z hyundai , kia i nissan )
i mam pytanie :
Jakie ,,przebiegi'' mają tarcze przednie t.j. kiedy osiągają nominalne minimum ~20mm ?
Pytam się bo u mnie przy 65.000 mają właśnie te minimum (licznik przestawiany?)
- a w dziale Rexa mniej osób samodzielnie walczy z materią a tarcze zasadniczo te same
i klocki też takie mają niektóre Mussa (wersja wspólna z hyundai , kia i nissan )
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości