No i po rozebraniu tylnego zacisku - bo klocek nie odbijał ,
przyczyna stała się jasna :
skorodowany tłoczek od spodu gdzie dostawała się woda (+solanka zimą)
Po kilkakrotnym wypompowaniu i smarowaniu ciekłym teflonem i wciskaniu
hamulec odbija .
Ale to nie jest naprawa ! a doraźne działanie.
Przy oględzinach stwierdziłem że tłoczek jest wykonany w klasie matz/tico
chrom pół-techniczny zabielający.
Próba zdobycia nowego - odbicie się od ściany bo fi 42,7mm jest niezbyt typowe,
a Trawus w innym wątku wspomniał że niewystępuje on jako część zamienna (do musso)
Nie chcę wywalać starego tłoka z zacisku do pomiaru : czy ktoś zna wysokość ?ma stary do pomiaru?
Tu jakieś tłoczki są http://www.przewody-hamulcowe.pl/69-jab?orderby=name&orderway=desc&p=7
a jak nic nie podejdzie wytoczę z tego materiału ( taniej niźli u ssanga będzie)http://sklep.hart-metale.pl/prety-okragle-kwasoodporne,86,11.html
będę wdzieczny za informację !
tłoczki hamulcowe - problemy...
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: mussolinii » 20 sie 2013, 10:45
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: automatic » 20 sie 2013, 13:33
dzięki za odpowiedź ,lecz ten typ jest do musso/korando z 1 wersji
ma ,,kołnierz'' mniejszej średnicy ... a u mnie jest równo cały
ale znalazłem podpowiedź : http://www.frenkit.es/docs/ssangyong.pdf
16stronahttp://www.frenkit.es/docs/caliper.pdf
tak że okazuje się że ma wymiar fi =42,8 L=49 (na mojej suwmiarce fi~42,7)
http://www.otosklep.com.pl/partscatalogue/p434901-frenkit-tloczek-zacisk-hamulca,11-P434901-0380-02248-002-.aspx
i pasuje od kilku nissanów np vanette,serena,maxima,oraz ford maverick ,hyundai santa fehttp://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacisku-nissan-terrano-serena-i3448625470.html
http://allegro.pl/reperaturka-tloczki-nissan-terrano-serena-vanette-i3450845636.html
no i ceny rozsądne!!!
ma ,,kołnierz'' mniejszej średnicy ... a u mnie jest równo cały
ale znalazłem podpowiedź : http://www.frenkit.es/docs/ssangyong.pdf
16stronahttp://www.frenkit.es/docs/caliper.pdf
tak że okazuje się że ma wymiar fi =42,8 L=49 (na mojej suwmiarce fi~42,7)
http://www.otosklep.com.pl/partscatalogue/p434901-frenkit-tloczek-zacisk-hamulca,11-P434901-0380-02248-002-.aspx
i pasuje od kilku nissanów np vanette,serena,maxima,oraz ford maverick ,hyundai santa fehttp://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacisku-nissan-terrano-serena-i3448625470.html
http://allegro.pl/reperaturka-tloczki-nissan-terrano-serena-vanette-i3450845636.html
no i ceny rozsądne!!!
Ostatnio zmieniony 22 sie 2013, 15:14 przez automatic, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: Trawus » 20 sie 2013, 22:06
Panowie, jak dobieracie tłoczki od innych aut a szczególnie wówczas, gdy pochodzą od innych producentów to pamiętajcie o tym by sprawdzić luz zarówno na zimno jak i na gorąco. Bo, to w działaniu się grzeje i rozszerza. Żeby się wam , cholera, na rozgrzanych hamulcach nie pozakleszczały . Sprawdźcie na zimno a następnie podgrzejcie do jakiś 300'C i sprawdźcie, czy się swobodnie przemieszcza.
Do 300' bo tyle wytrzymują przeciętne płyny hamulcowe i do zbliżonej temperatury mogą się nagrzać zaciski. Przeszlifować tego się nie da, bo jak wspomniał kolega, są chromowane powierzchniowo.
Można też wytoczyć z nierdzewki u dobrego tokarza, który wie co robi. Nadbudowywania tłoczka chromem nie polecam bo grubo położony potrafi się łuszczyć. Ale co w tym wszystkim najważniejsze, przed wymianą tłoczka trzeba koniecznie sprawdzić, czy stary nie narobił bruzd wewnątrz cylindra. Jak są bruzdy to wymiana tłoczka nic nie da bo uszczelniacze polecą w przyspieszonym tempie.
Dawniej to się nawet honowało cylinder na większy wymiar i dobierało nadwymiarowe tłoczki - no i działało jak trzeba. Nie wiem ,czy ktoś to dzisiaj robi ? Wszystko idzie na łatwiznę. A zregenerowany zacisk działa jak nowy. Zawsze jak wyrzucam to mam wrażenie marnotrawstwa - ale co robić , takie czasy.
Do 300' bo tyle wytrzymują przeciętne płyny hamulcowe i do zbliżonej temperatury mogą się nagrzać zaciski. Przeszlifować tego się nie da, bo jak wspomniał kolega, są chromowane powierzchniowo.
Można też wytoczyć z nierdzewki u dobrego tokarza, który wie co robi. Nadbudowywania tłoczka chromem nie polecam bo grubo położony potrafi się łuszczyć. Ale co w tym wszystkim najważniejsze, przed wymianą tłoczka trzeba koniecznie sprawdzić, czy stary nie narobił bruzd wewnątrz cylindra. Jak są bruzdy to wymiana tłoczka nic nie da bo uszczelniacze polecą w przyspieszonym tempie.
Dawniej to się nawet honowało cylinder na większy wymiar i dobierało nadwymiarowe tłoczki - no i działało jak trzeba. Nie wiem ,czy ktoś to dzisiaj robi ? Wszystko idzie na łatwiznę. A zregenerowany zacisk działa jak nowy. Zawsze jak wyrzucam to mam wrażenie marnotrawstwa - ale co robić , takie czasy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: automatic » 05 wrz 2013, 16:04
po przeanalizowaniu dostępnych zdjęć i zakupie na allegro za okazyjną cenę, okazuje się że zaciski 2 tłoczkowe są całkowicie IDENTYCZNE jak z rextona w hyundaju trajet i santa fe ! nawet jarzma i klocki !
Ja kupiłem z trajeta i jedyne co różni to zamast znaczka $ jak ssangyong jest napis HMC (hyundaj motor corp.)
Jako że mam też 1 luzem z rextona - mogę porównać je .
zregeneruję ( piasek ,farba tylko potrzebna) i zamontuję je z przodu - bo mam u siebie pojedycze tłoczki przednie , i zmienię tarcze z 278mm na 295mm do podwójnych
Ja kupiłem z trajeta i jedyne co różni to zamast znaczka $ jak ssangyong jest napis HMC (hyundaj motor corp.)
Jako że mam też 1 luzem z rextona - mogę porównać je .
zregeneruję ( piasek ,farba tylko potrzebna) i zamontuję je z przodu - bo mam u siebie pojedycze tłoczki przednie , i zmienię tarcze z 278mm na 295mm do podwójnych
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: leon81 » 06 wrz 2013, 8:12
Dodatkowo dystans odsuwający tarczę od piasty 6mm i toczenie tarczy na 290mm. Jeden Kolega to przerabiał. Zyskujesz 6 mm na promieniu wiec wg mnie ja bym nie zmieniał tarczy - ale zrobisz jak chcesz. PZDR.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: leon81 » 06 wrz 2013, 8:14
O sorry zagalopowałem się - pisałem o przeróbce w Musiaku
Jarzma od Santa Fe , zaciski od Kia Sorento.

Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: automatic » 06 wrz 2013, 9:11
No tak jest - czasem coś nie pasi ,
myślę że jarzma z santa fe są takie same jak w trajecie i rextonie mają na odkuwce symbol BC412035
Zaciski z kia wyglądają tak samo jak ,,oryginały'' rextonowe - koreańska unifikacja !
no to zobaczymy czy podejdzie
edit :lista identycznych lub zbliżonych hamulców przednich
Marka Model Wersja Pojemność [cm3] Moc [kW] Rok od Rok do
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 TD 2476 73 1997-10
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 TD 4WD 2476 73 1997-10
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 TD 2476 74 1997-10
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 TD 4WD 2476 74 1997-10
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 CRDi 4WD 2497 103 1997-10
HYUNDAI H-1 Furgon 2.5 TD 2476 74 2000-03
HYUNDAI H-1 Furgon 2.5 CRDi 2497 103 2000-03
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.0 1997 99 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.4 16V 2351 100 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.4 16V 4x4 2351 100 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.4 16V 2351 107 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.4 16V 4x4 2351 107 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.7 V6 4x4 2656 127 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.0 CRDi 1991 83 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.0 CRDi 4x4 1991 83 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.0 CRDi 4x4 1991 92 2001-02
HYUNDAI TRAJET (FO) 2.0 1975 103 2000-03
HYUNDAI TRAJET (FO) 2.0 1997 100 2000-03
HYUNDAI TRAJET (FO) 2.7 V6 2656 127 2000-03
HYUNDAI TRAJET (FO) 2.0 CRDi 1991 83 2000-03
HYUNDAI XG 25 2493 120 1998-12
HYUNDAI XG 30/300 2972 138 1998-12
HYUNDAI XG 350 3497 145 1998-12
SSANGYONG REXTON (GAB_) 2.7 Xdi 2696 120 2002-04
podobne zaciski i takie same klocki mają jeszcze :
CHEWROLET CAPTIVA/ OPEL ANTARA lecz wg katalogu tłoczki są większe tj 45mm (jak w kia sorento ?)
myślę że jarzma z santa fe są takie same jak w trajecie i rextonie mają na odkuwce symbol BC412035
Zaciski z kia wyglądają tak samo jak ,,oryginały'' rextonowe - koreańska unifikacja !
no to zobaczymy czy podejdzie

edit :lista identycznych lub zbliżonych hamulców przednich
Marka Model Wersja Pojemność [cm3] Moc [kW] Rok od Rok do
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 TD 2476 73 1997-10
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 TD 4WD 2476 73 1997-10
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 TD 2476 74 1997-10
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 TD 4WD 2476 74 1997-10
HYUNDAI H-1 [Bus] (KMF) 2.5 CRDi 4WD 2497 103 1997-10
HYUNDAI H-1 Furgon 2.5 TD 2476 74 2000-03
HYUNDAI H-1 Furgon 2.5 CRDi 2497 103 2000-03
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.0 1997 99 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.4 16V 2351 100 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.4 16V 4x4 2351 100 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.4 16V 2351 107 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.4 16V 4x4 2351 107 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.7 V6 4x4 2656 127 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.0 CRDi 1991 83 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.0 CRDi 4x4 1991 83 2001-02
HYUNDAI SANTA FÉ (SM) 2.0 CRDi 4x4 1991 92 2001-02
HYUNDAI TRAJET (FO) 2.0 1975 103 2000-03
HYUNDAI TRAJET (FO) 2.0 1997 100 2000-03
HYUNDAI TRAJET (FO) 2.7 V6 2656 127 2000-03
HYUNDAI TRAJET (FO) 2.0 CRDi 1991 83 2000-03
HYUNDAI XG 25 2493 120 1998-12
HYUNDAI XG 30/300 2972 138 1998-12
HYUNDAI XG 350 3497 145 1998-12
SSANGYONG REXTON (GAB_) 2.7 Xdi 2696 120 2002-04
podobne zaciski i takie same klocki mają jeszcze :
CHEWROLET CAPTIVA/ OPEL ANTARA lecz wg katalogu tłoczki są większe tj 45mm (jak w kia sorento ?)
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2013, 8:58 przez automatic, łącznie zmieniany 1 raz.
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: leon81 » 10 wrz 2013, 8:47
kolego automatic a z rextona 2.9td też podejdą? ( przód)
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: automatic » 10 wrz 2013, 11:46
co do rextona 2,9 pierwsze serie (według vin nie rocznika z dowodu) miały pojedyńcze tłoki w zaciskach 60mm albo coś więcej (sprawdzę )
potem zamontowano takie same jak do 2,7
W zasadzie jest w takich modelach 6 identycznych tłoczków.
zaciski takie są też w rodiusie , actyonie/kyronie nie wiem jak jarzma -ale katalogowo jak klocki takie same powinny być identyczne.
sorento zacisk ma też z tej rodziny , lecz jarzmo ma do innych klocków (jak musso sport i korando po lifcie 04, a być może nieco wcześniej)
myślę że jarzmo z sorento pozwala zachować felgi 15, rextony i powyżej wymienione modele 16' otrzymały
potem zamontowano takie same jak do 2,7
W zasadzie jest w takich modelach 6 identycznych tłoczków.
zaciski takie są też w rodiusie , actyonie/kyronie nie wiem jak jarzma -ale katalogowo jak klocki takie same powinny być identyczne.
sorento zacisk ma też z tej rodziny , lecz jarzmo ma do innych klocków (jak musso sport i korando po lifcie 04, a być może nieco wcześniej)
myślę że jarzmo z sorento pozwala zachować felgi 15, rextony i powyżej wymienione modele 16' otrzymały
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 31 sie 2018, 19:21
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2874
- Gadu-Gadu: 0
Re: tłoczki hamulcowe - problemy...
Postautor: Dante84 » 31 sie 2018, 21:03
Ja w sprawie tych tloczkow z 2.9...albo całych zaciskow....gdzie to dostać?
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości