TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lip 2009, 19:59
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: mintrax2 » 13 gru 2009, 17:44
Proszę o info, czy mozna jezdzic w trybie winter lub 4x4 caly czas tzn. bez przelaczania.
dziekuje
dziekuje
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: zedisson » 13 gru 2009, 21:06
Witam
tryb winter:możesz urzywać nawet latem np by się wyczołgac z jakigoś błota - stara technika ruszania z dwójki. może być włączony cały czas.
samochód będzie łagodniej przespieszał (nie zerwie przyczepności)
Jest to opcja pracy skrzyni biegów.
4x4: tylko na śliskiej nawierzchni, w samochodach bez centralnego mechanizmu różnicowego w momencie pokonywania zakrętu wystąpią olbrzymie naprężenia w układzie napędowym.
Wczasie pokonywania zakrętu przednie koła pokonują dłuższą drogę niż tylnie i w związku z tym powinny się szybciej obracać
Pozdrawiam
tryb winter:możesz urzywać nawet latem np by się wyczołgac z jakigoś błota - stara technika ruszania z dwójki. może być włączony cały czas.
samochód będzie łagodniej przespieszał (nie zerwie przyczepności)
Jest to opcja pracy skrzyni biegów.
4x4: tylko na śliskiej nawierzchni, w samochodach bez centralnego mechanizmu różnicowego w momencie pokonywania zakrętu wystąpią olbrzymie naprężenia w układzie napędowym.
Wczasie pokonywania zakrętu przednie koła pokonują dłuższą drogę niż tylnie i w związku z tym powinny się szybciej obracać
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: alfik » 14 gru 2009, 9:52
Dodam, że choć na śniegu/ślizgawicy można mieć włączone 4H, to auto zachowywać się będzie inaczej niż WRC Solberga
i trzeba jechać bardzo ostrożnie, bo mimo dobrej trakcji, która może nas oszukać skłonność do skręcania drastycznie spada - warto sobie to poćwiczyć na duuużym placu - dziś może być na to dobry dzień
. I tu spojrzenie zazdrości w stronę kolegów z TOD


- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: sasek1 » 14 gru 2009, 15:24
a w 3200 nie było czasem miedzyosiowego mechanizmu rozncowego ?? bo w musso 3.2 byl i wtedy naped na 4 stały dodatkowo przełozenia zredukowane
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: zedisson » 14 gru 2009, 20:02
TOD jest świetne na "mokre", na śliskim proste 4x4 daje więcej frajdy.
Niestety czasem frajda kończy się "w rowie"
pozdrawiam
Niestety czasem frajda kończy się "w rowie"
pozdrawiam
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: mussolinii » 18 gru 2009, 18:52
TOD dziala ale tylko na drodze o dobrej przyczepnosci. Gdy jest slisko w momencie pokonywania zakretu nie ma roznicy predkosci miedzy przednim a tylnym walem... w zwiazku z tym trzeba bardzo uwazac bo mozna znalezc sie w rowie.. TOD z musso dziala tylko na twardym podlozu po to by nie uszkodzic elementow przeniesienia napedu. Nie wiem jak w rextonie czy tam jest wiecej elektroniki ktora czuwa nad tym by nie wpasc do rowu. Uwazajcie w zimie z 4x4 przy ostrym pokonywaniu zakretow.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: alfik » 18 gru 2009, 21:17
mussolinii pisze:TOD dziala ale tylko na drodze o dobrej przyczepnosci. Gdy jest slisko w momencie pokonywania zakretu nie ma roznicy predkosci miedzy przednim a tylnym walem... w zwiazku z tym trzeba bardzo uwazac bo mozna znalezc sie w rowie.. TOD z musso dziala tylko na twardym podlozu po to by nie uszkodzic elementow przeniesienia napedu. Nie wiem jak w rextonie czy tam jest wiecej elektroniki ktora czuwa nad tym by nie wpasc do rowu. Uwazajcie w zimie z 4x4 przy ostrym pokonywaniu zakretow.
To ja się pytam - co to znaczy TOD działa?

- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: mussolinii » 18 gru 2009, 22:07
Sorry.. sprecyzuje bo pisalem o TOD jaki jest w musso 3.2i
Tam jest naped sztywny caly czas zalaczony a nie dolaczany w momencie uslizgu tylnej osi. Musso jest z innej epoki i nie ma tam zaawansowanych systemow takich jak Rextonie czy Kyronie.
Tam jest naped sztywny caly czas zalaczony a nie dolaczany w momencie uslizgu tylnej osi. Musso jest z innej epoki i nie ma tam zaawansowanych systemow takich jak Rextonie czy Kyronie.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: alfik » 19 gru 2009, 11:48
mussolinii pisze:Sorry.. sprecyzuje bo pisalem o TOD jaki jest w musso 3.2i
Tam jest naped sztywny caly czas zalaczony a nie dolaczany w momencie uslizgu tylnej osi. Musso jest z innej epoki i nie ma tam zaawansowanych systemow takich jak Rextonie czy Kyronie.
Nie, nie i jeszcze raz nie

T.O.D (TORQUE ON DEMAND)*
Full time vehicle is equipped with T.O.D system.
T.O.D privides the suitable power to front &
rear axle based on sensing data by Transfer
Case Control Unit, e.g. propeller shaft
speed, operating range of 4H & 4L and operating
of ABS.
T.O.D will help your vehicle to remain
steerable, stable around the corner
especially.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: mussolinii » 19 gru 2009, 12:45
GLowy nie dam bo nie mam 3.2i w musso ale z opowiesci uzytkownikow i z manuala do musso wynika ze naped jest staly na przod i tyl. W momencie roznicy predkosci walow (sa dwa czujniki w skrzyni redukcyjnej na przedni i tylny wal) przy skrecaniu, sprzeglo elektormagnetyczne "popuszcza" przedni naped by ten nie ulegl zniszczeniu, reszte zalatwiaja mechanizmy roznicowe.
ABS to dodatek przy ruszaniu zwany TCS... "przychwyca" obracajace sie kolo by to o lepszej przyczepnosci ruszylo pojazd z miejsca.
Na potwierdzenie powyzszego w musso jest pokretlo 4H i 4L. Nie ma pozycji "auto" czy "winter" czy 2H.. poza tym auto pali jak smok wawelski wlasnie przez to ze ma caly czas zapiete 4x4...
Fajnie byloby gdyby ktos to zweryfikowal bo w sumie jasnej odpowiedzi nie ma jak to tak naprawde dziala... moze ktos sie pokusi by sie przyjzec teraz na sliskim i opisze nam jak to z tym jest.
ABS to dodatek przy ruszaniu zwany TCS... "przychwyca" obracajace sie kolo by to o lepszej przyczepnosci ruszylo pojazd z miejsca.
Na potwierdzenie powyzszego w musso jest pokretlo 4H i 4L. Nie ma pozycji "auto" czy "winter" czy 2H.. poza tym auto pali jak smok wawelski wlasnie przez to ze ma caly czas zapiete 4x4...
Fajnie byloby gdyby ktos to zweryfikowal bo w sumie jasnej odpowiedzi nie ma jak to tak naprawde dziala... moze ktos sie pokusi by sie przyjzec teraz na sliskim i opisze nam jak to z tym jest.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: alfik » 19 gru 2009, 20:47
Ostateczny argument - cytat z manuala serwisowego (wydanie Deawoo)
"TOD system controls clutch mechanism to comply with rotation in front and rear propeller shaft and if its difference
exceeds the permissible range, corresponding power is distributed into front wheel through EMC (Electro-Magnetic
Clutch).
Hall effect sensor signals speed on front and rear propeller shafts going through with TOD control unit.
Transfercase clutch coil is activated by variable current on exceeding difference of speed in front and rear propeller
shafts."
System TOD steruje mechanizmem sprzęgającym na podstawie obrotów przedniego i tylnego wału napędowego i jeśli ich różnica przekroczy dopuszczalny zakres, właściwa moc jest dostarczana do kół przednich przez sprzęgło elektromagnetyczne. Czyjniki Halla przekazują prędkość wałów tylnego i przedniego do jednostki sterującej TOD. Cewka sprzęgła skrzyni rozdzielczej jest aktywowana prądem o zmieniającej się wartości w miarę wzrostu różnicy prędkości wałów przedniego i tylnego.
Nie miałem więc racji, że wykorzystywane są czujniki ABS (to w późniejszych modelach, bo w musso nie ma szyny CAN) - ale miałem, że przód jest dołączany w poślizgu tyłu. Jeśli dołączony byłby cały czas na sztywno, to nie było by nigdy żadnej różnicy obrotów i nic by się nie działo
(no cgyba, że by użyć tensometrów). Sztywne połączenie następuje przy 4L co jest dalej pisane. A pali jak smok, bo ma wielki benzynowy motor i jest ciężki.
Lektura dokumentacji musso pokazuje, że postęp w Kyronie jest ewolucyjny - nie ma przełomu. Wiele elementów jest baardzo podobnych. Zmieniły się silniki, skrzynia auto i przednie zawieszenie. Elektronika jest następnej generacji z szyną CAN i słynne sprzęgiełka półosi działają odwrotnie (podciśnienie je rozłącza) ale podobne są auta jak ojciec i syn
. Reduktory wyglądają i działają identycznie. Takie sama wydają się być sterowniki STICS (elektryka) i wiele innych podobieństw.
"TOD system controls clutch mechanism to comply with rotation in front and rear propeller shaft and if its difference
exceeds the permissible range, corresponding power is distributed into front wheel through EMC (Electro-Magnetic
Clutch).
Hall effect sensor signals speed on front and rear propeller shafts going through with TOD control unit.
Transfercase clutch coil is activated by variable current on exceeding difference of speed in front and rear propeller
shafts."
System TOD steruje mechanizmem sprzęgającym na podstawie obrotów przedniego i tylnego wału napędowego i jeśli ich różnica przekroczy dopuszczalny zakres, właściwa moc jest dostarczana do kół przednich przez sprzęgło elektromagnetyczne. Czyjniki Halla przekazują prędkość wałów tylnego i przedniego do jednostki sterującej TOD. Cewka sprzęgła skrzyni rozdzielczej jest aktywowana prądem o zmieniającej się wartości w miarę wzrostu różnicy prędkości wałów przedniego i tylnego.
Nie miałem więc racji, że wykorzystywane są czujniki ABS (to w późniejszych modelach, bo w musso nie ma szyny CAN) - ale miałem, że przód jest dołączany w poślizgu tyłu. Jeśli dołączony byłby cały czas na sztywno, to nie było by nigdy żadnej różnicy obrotów i nic by się nie działo

Lektura dokumentacji musso pokazuje, że postęp w Kyronie jest ewolucyjny - nie ma przełomu. Wiele elementów jest baardzo podobnych. Zmieniły się silniki, skrzynia auto i przednie zawieszenie. Elektronika jest następnej generacji z szyną CAN i słynne sprzęgiełka półosi działają odwrotnie (podciśnienie je rozłącza) ale podobne są auta jak ojciec i syn

. Reduktory wyglądają i działają identycznie. Takie sama wydają się być sterowniki STICS (elektryka) i wiele innych podobieństw.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: mussolinii » 19 gru 2009, 21:37
No fajnie.. dzieki za konkrety.
Silnik w musso 3.2i pali zdecydowanie za duzo. W porownaniu do diesla to roznica jest bardzo duza. Niewatpliwie wplyw na to ma fakt ze polosie w 3.2 sa polaczone na stale z piastami (nie ma sprzegielek) wiec caly przod kreci sie non stop dajac niezle opory (da sie to dobrze wyczuc w 2.9TD przy zalaczeniu przodu podczas jazdy... samochod wyraznie lekko przyhamowuje).
Kyron, Rexton to juz inna opowiesc... nowoczesne silniki, wieksza moc, szyna CAN i wiele innych ciekawostek.
A jak jest z ogrzewaniem teraz zima? Bida jak w kazdym CDi?
Silnik w musso 3.2i pali zdecydowanie za duzo. W porownaniu do diesla to roznica jest bardzo duza. Niewatpliwie wplyw na to ma fakt ze polosie w 3.2 sa polaczone na stale z piastami (nie ma sprzegielek) wiec caly przod kreci sie non stop dajac niezle opory (da sie to dobrze wyczuc w 2.9TD przy zalaczeniu przodu podczas jazdy... samochod wyraznie lekko przyhamowuje).
Kyron, Rexton to juz inna opowiesc... nowoczesne silniki, wieksza moc, szyna CAN i wiele innych ciekawostek.
A jak jest z ogrzewaniem teraz zima? Bida jak w kazdym CDi?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: alfik » 19 gru 2009, 21:58
Kyron ma seryjnie jedno z dwóch rozwiazań. Albo dogrzewacz elektryczny (taką farelkę) wspartą aternatorem 140A (u mnie) - i to działa - grzeje jak piec i dość szybko zaczyna. Opcją na niektórych rynkach jest ogrzewacz na ropę - takie uproszczone webasto (bez zegara i zdalnego sterowania).
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:39
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: TRYB WINTER LUB 4X4 CZY CALY CZAS?
Postautor: lamina » 15 kwie 2010, 8:33
rexton nie ma mostow dana!!!!
albo mosty firmy KSC albo TONGIL.... oba sa bardzo podobne do dana ale czesci wymiennie nie pasuja ani z dana ani pomiedzy KSC i TONGIL
albo mosty firmy KSC albo TONGIL.... oba sa bardzo podobne do dana ale czesci wymiennie nie pasuja ani z dana ani pomiedzy KSC i TONGIL
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości