tylny most
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2012, 20:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
tylny most
Postautor: JAGA » 05 sty 2014, 13:40
witajcie koledzy .ponawiam pytanie na które nie otrzymałem żadnej porady tyle że teraz wiem troszkę więcej a mianowicie chodzi mi o tylni most jak wspominałem podczas przyspieszania gwałtownego albo pod stromą górkę na tylnej osi odczuwam takie jakby stuki albo szarpnięcia. sprawdzałem z mechanikiem most to raczej wszystkie zębatki są w porządku ale prawie na każdej zębatce są delikatne luzy jednak łożyska na półośkach są jakby wysunięte do przodu i jeszcze jedno oba tylne koła mają luzy ale nie na boki lecz góra dół . Czy ktoś miał podobny problem ? proszę 0 pomoc.Rexton 27xdi 2005 r
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: unimart » 05 sty 2014, 18:39
Które zębatki oceniał mechanik ? Czy zdejmował dekiel i zaglądał do mechanizmu różnicowego ? Czy sprawdzał stan przekładni głównej ?
Załączam zdjęcie łożyska tylnej półosi - czy tak mniej więcej to wygląda na samochodzie ?
Załączam zdjęcie łożyska tylnej półosi - czy tak mniej więcej to wygląda na samochodzie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2012, 20:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: JAGA » 05 sty 2014, 21:08
tak otwierał dekiel tylnego mostu i byłem przy tym ale środek nie wygłądał jak pokazałeś na zdięciu. czy to możliwe że przez zużyte łożyska te przy kołach albo te przy moście będą takie objawy jak opisałem?
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: unimart » 06 sty 2014, 12:58
To jest zdjęcie tylnej półosi przy kole a nie wnętrza tylnego mostu. Objawy mogą wskazywać na zużycie satelitów/ kół koronowych lub przekładni głównej w tylnym moście, może reduktor. Podaj VIN.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2012, 20:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: JAGA » 06 sty 2014, 16:47
półośki nie wyciągaliśmy więc nie wiem jak to tam wyglądało a satelity wyglądały na dobre i nie pościerane tyle że wszędzie miały mały luz. Szkoda że nie zrobiłem zdięcia.KPTG0B1FS4P155579
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: unimart » 06 sty 2014, 19:02
Według serwisówki:
- bicie góra/dół tylnej półosi - do 0,13 mm
- luz wzdłużny tylnej półosi - do 0,38 mm
- luz pomiędzy zębatkami w mechanizmie różnicowym - do 0,05 mm
Można ocenić czy sworzeń satelitów nie jest nadmiernie zużyty.
Do oceny przekładni głównej najlepiej zastosować specjalny marker, który nałożony na zęby koła talerzowego pokaże sposób zazębienia.
- bicie góra/dół tylnej półosi - do 0,13 mm
- luz wzdłużny tylnej półosi - do 0,38 mm
- luz pomiędzy zębatkami w mechanizmie różnicowym - do 0,05 mm
Można ocenić czy sworzeń satelitów nie jest nadmiernie zużyty.
Do oceny przekładni głównej najlepiej zastosować specjalny marker, który nałożony na zęby koła talerzowego pokaże sposób zazębienia.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2012, 20:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: JAGA » 06 sty 2014, 19:25
serdeczne dzięki kolego myślę że cenne są to informacje a luzy koła góra dół są zdecydowanie większe a luzy półośki myślę że się mieści w normie. Jesteś może w stanie na podstawie winu podać mi nr łożysk tych przy moście i tych przy kołach
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: leon81 » 07 sty 2014, 9:43
Kolego a ile przelotu ma ten Twój pojazd? No chyba że nikt tam nigdy nie zaglądał, oleum nie zmieniał itp. Nie wiem czy bardziej nie opłaci się dobrego mostu kupić niż ten naprawiać...
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2012, 20:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: JAGA » 07 sty 2014, 11:28
przejechane ma niby 220000 tysięcy olej jak spuszczaliśmy to nie wyglądał ciekawie ale opiłków żadnych nie było widać .Właśnie dowiedziałem się ile kosztują łożyska w serwisie masakra aż głowa boli. A powiedz mi te zdięcie co wstawiłeś to tam wygląda że są dwa łożyska a w serwisie powiedzieli że jedno dwurzędowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: Ptasiek » 07 sty 2014, 12:33
Opisana usterka wyglądana na luz na łożyskach zewnętrznych półosi (luz góra, dół), jeżeli most nie wył nie miał wycieków (a z tego co piszesz olej był) ja bym wymienił lewe i prawe łożysko bo to będzie ewentualnie najtańsza naprawa i sprawdził czy wszystko jest OK. Rozmiar łożysk będziesz miał po wyciśnięciu i wtedy można dokupić jakieś markowe, wymień też uszczelniacze zewnętrzne półosi są wciśnięte w pochwę mostu i tak jak w łożyskach znajdziesz rozmiar po ich wyjęciu.
Łożyska i uszczelniacze są stosowane typowe więc nie będzie problemu z ich zakupem. Podobne objawy występowały u kolegi w Musso i po całej naprawie jest OK.
Łożyska i uszczelniacze są stosowane typowe więc nie będzie problemu z ich zakupem. Podobne objawy występowały u kolegi w Musso i po całej naprawie jest OK.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2012, 20:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: JAGA » 07 sty 2014, 13:43
dzięki kolego i tak też zrobię tylko muszę znależć termin kiedy moge postawić auto. jak powymieniam te łożyska to dam znać czy wszystko w porządku. Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: unimart » 07 sty 2014, 22:00
W tym samochodzie tylna półoś wygląda dokładnie jak na zdjęciu które dołączyłem wcześniej.
Występuje łożysko pojedyncze, ten sąsiedni element to jest pierścień ustalający, zakłada się go na gorąco. Nie da się założyć powtórnie.
Samo łożysko to oryginalnie Timken U399.
Pierścień ustalający i uszczelniacze zew i wewnętrzne to nie są rzeczy typowe, szkoda czasu, ale ceny części oryginalnych są niskie - 50 zł, 25 zł, 18 zł.
Wszystkie mamy na stanie.
Występuje łożysko pojedyncze, ten sąsiedni element to jest pierścień ustalający, zakłada się go na gorąco. Nie da się założyć powtórnie.
Samo łożysko to oryginalnie Timken U399.
Pierścień ustalający i uszczelniacze zew i wewnętrzne to nie są rzeczy typowe, szkoda czasu, ale ceny części oryginalnych są niskie - 50 zł, 25 zł, 18 zł.
Wszystkie mamy na stanie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 sty 2012, 20:15
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: tylny most
Postautor: JAGA » 09 sty 2014, 13:26
kolego unimart jeśli jest taka możliwość to potrzebował bym jeszcze namiary na te łożyska co są przy moście ponieważ zamierzam je wymienić przy okazji z góry dziękuje i pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
Re: tylny most
Postautor: bettar » 03 lis 2017, 9:12
Witam,
trochę odgrzeję temat. Moja sytuacja dotyczy zdaje mi sie też tylnego mostu. Przy przechyle na prawą stronę lub ostrzejszym skręcie w lewo (też dociążona prawa strona), lub na większych nierównościach słyszę piszczenie, kwiczenie (czy jakkolwiek to inaczej nazwać) dochodzące z prawego tylnego koła. Przy jeździe na wprost po równej drodze tego nie ma. Patrzyłem na schemat - czy tam jest tylko jedno łożysko (4372921000) ? Cena orginału troche przeraża. Macie może jakieś pomysły? Kolega unimart wspomniał o łożysku U 399 TIMKEN, czy to prawidłowe do mojego auta ( VIN KPTG0B1FS5P196543) Na jutro zbieram do rozebrania, może coś zobacze. Bardzo, bardzo proszę o wszelkie wskazówki...
Edit: jednak numer 4243105600 most tongil. Które cześci podlegają wymianie razem z tym łożyskiem?
trochę odgrzeję temat. Moja sytuacja dotyczy zdaje mi sie też tylnego mostu. Przy przechyle na prawą stronę lub ostrzejszym skręcie w lewo (też dociążona prawa strona), lub na większych nierównościach słyszę piszczenie, kwiczenie (czy jakkolwiek to inaczej nazwać) dochodzące z prawego tylnego koła. Przy jeździe na wprost po równej drodze tego nie ma. Patrzyłem na schemat - czy tam jest tylko jedno łożysko (4372921000) ? Cena orginału troche przeraża. Macie może jakieś pomysły? Kolega unimart wspomniał o łożysku U 399 TIMKEN, czy to prawidłowe do mojego auta ( VIN KPTG0B1FS5P196543) Na jutro zbieram do rozebrania, może coś zobacze. Bardzo, bardzo proszę o wszelkie wskazówki...
Edit: jednak numer 4243105600 most tongil. Które cześci podlegają wymianie razem z tym łożyskiem?
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości