madej pisze:Więc tak.Wszedłem pod auto i poruszałem przednim wałem,kręci się bez problemu,a wraz z nim prawa półośka.Słychać terkotanie.Podniosłem przód i wlączyłem 4High i dalej mogłem kręcić kołami z przodu.Na 4 Low to samo ,tylko ze przy przełączniu było czuć że tył zaskoczył.
Teraz szukać podciśnienia?Czy coś z elektryką??
To bez znaczenia czy przy poruszaniu wałem kręcą się półośki ( zawsze będą się kręciły) bo odłączenie napędu jest przy piastach.
Ważne jest , czy przy poruszaniu wałem kręcą się koła ? Jeśli się kręcą to znaczy , że sprzęgła są załączone - a przy nastawieniu H2 nie powinny .
Załączenie napędu ma miejsce w dwóch miejscach - raz , reduktor spina napęd z wałem przednimi i dwa , sprzęgła podciśnieniowe spinają półosie z kołami/ Jednym słowem - jeżeli wał nie jest napędzany od silnika bo ustawiłeś H2 ale wadliwie sterowane sprzęgła spinają półosie z kołami to będzie tak, że koła w czasie jazdy będą obracały wałem przednim - a tak być nie powinno bo przy H2 sprzęgła powinny rozłączyć półosie - tj. koła się kręcą ale reszta , wał , półosie powinna stać. Przy nastawieniu H4 (L4) reduktor powinien włączyć wał przedni a sprzęgła powinny połączyć koła z półosiami .
Ale , jeśli masz nastawione H2 - to napęd powinien iść tylko na tył a to znaczy, że wał i półosie przedniego napędu powinny stać odłączone od kół.
Najczęstszym powodem awarii przedniego napędu jest awaria w układzie podciśnieniowego sterowania sprzęgłami na piaście. Rozszczelnienie się - albo sprzęgiełek, albo tylko połączeń magistrali podciśnienia do samych sprzęgiełek , rzadziej uszkodzenie mechaniczne samych sprzęgieł. Problem w tym, że tam na piaście wewnątrz sprzęgielek panuje podciśnienie i jak są nieszczelne to zasysany jest zewnątrz cały syf , kurz , błoto itp.
Poszukaj instruktażowych filmików na YT wlepionych przez Ruskich - tam najlepiej zorientujesz się o co chodzi, jak jest to zbudowane i jak to naprawić.
To nie są jakieś skomplikowane tematy i można samemu to ogarnąć. Wyczyścić i uszczelnić - ale zacznij od samych rurek linii podciśnienia do kół.
Po kolei sprawdzaj cały układ .
Pozdro.
