w górę musso
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
Posty: 380
-
Strona 18 z 26
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- …
- 26
- Następna
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: w górę musso
Postautor: YelonkoskY » 07 gru 2012, 16:36
Z tego co mi tłumaczył mechanik to na drążkach jest już podniesione prawie na maxa i amortyzatory działają już w górnym zakresie dlatego trzeba by wstawić dłuższe by móc przestawiać dalej - chyba, że go źle zrozumiałem...
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: w górę musso
Postautor: mussolinii » 07 gru 2012, 17:01
Masz nowe amortyzatory z przodu? Jakiej firmy? Ile cm masz do ziemi do rantu blotnika??
Drazek ma regulacje na wielowpuscie... przestawiasz go o jeden, dwa zabki i pojazd idzie dalej do gory.
Drazek ma regulacje na wielowpuscie... przestawiasz go o jeden, dwa zabki i pojazd idzie dalej do gory.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: w górę musso
Postautor: YelonkoskY » 07 gru 2012, 22:44
Nie, nie mam z przodu nowych amortyzatorów, wymieniałem tylko te z tyłu. Ja go samodzielnie nie podnosiłem więc nie wiem jak to się tam reguluje. Rozmawiałem z mechanikiem i on powiedział, że podniósł o 4 ząbki (czyli tak jak chciałem żeby nie podnosić do oporu o 5 ząbków) i że na tym etapie lepiej już nie podnosić bo i tak teraz amortyzatory będą pracować w górnym zakresie i żeby dalej przestawiać to trzeba by kupić dłuższe amortyzatory - przynajmniej tak zrozumiałem i stąd chęć kupienia dłuższych amortyzatorów. Dla mnie to co piszesz to czarna magia
- pojęcie "wielowpust" znaczy dla mnie tyle co jakieś gotyckie zaklęcie
Jak już kiedyś pisałem jestem jak skośnoocy - jak mi się coś pokaże to ja to zrobię i będę powtarzał aż doprowadzę tą czynność do perfekcji. Ale same hasła bez obrazków zupełnie do mnie nie przemawiają dlatego nie zabierałem się za takie modyfikacje skoro nie mam o nich pojęcia.
Auto poszło do góry ale nie tyle ile bym chciał:



Auto poszło do góry ale nie tyle ile bym chciał:

- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: w górę musso
Postautor: mussolinii » 08 gru 2012, 8:43
Tu masz przklad takiego "gotyckiego" polaczenia.

Mozna je ustawic dowolnie czyli w kolo... zatem zakres podnoszenia przedniego zawieszenia jest bardzo duzy.
Ja nie pamietam jak dlugie sa oryginalne przednie amory bo zaraz jak stalem sie szczesliwym posiadaczem to je wymienilem gdyz jeden z nich byl uszkodzony. MONROE na 100% maja dluzszy zakres bo takowe posiadam i przod mam podniesiony na jak dobrze pamietam 75-78cm i nic sie zlego nie dzieje.
Na Twoim miejscu sprobowalbym na tych oryginalach podniesc pojazd i zobaczyc co sie bedzie dzialo. Jezeli na dziurach beda dobijac to wtedy przyinwestujesz w nowe, jakiejs renomowanej firmy, a te zuzyte wyrzucisz. Zakladanie amortyzwatorow przednich jest bardzo proste i nie wymaga jakis specjalistycznych przyrzadow. Wystarczy zdjac kolo i mozna to samemu zrobic przy garazu.
Mozna je ustawic dowolnie czyli w kolo... zatem zakres podnoszenia przedniego zawieszenia jest bardzo duzy.
Ja nie pamietam jak dlugie sa oryginalne przednie amory bo zaraz jak stalem sie szczesliwym posiadaczem to je wymienilem gdyz jeden z nich byl uszkodzony. MONROE na 100% maja dluzszy zakres bo takowe posiadam i przod mam podniesiony na jak dobrze pamietam 75-78cm i nic sie zlego nie dzieje.
Na Twoim miejscu sprobowalbym na tych oryginalach podniesc pojazd i zobaczyc co sie bedzie dzialo. Jezeli na dziurach beda dobijac to wtedy przyinwestujesz w nowe, jakiejs renomowanej firmy, a te zuzyte wyrzucisz. Zakladanie amortyzwatorow przednich jest bardzo proste i nie wymaga jakis specjalistycznych przyrzadow. Wystarczy zdjac kolo i mozna to samemu zrobic przy garazu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: w górę musso
Postautor: matee » 08 gru 2012, 11:49
ale muszę ostrzec, że przekładanie zębów na wieloklinie, w przypadku drążków skrętnych, może nie pójść hop-siup.
jak parę lat temu wymieniałem drążki na HD, to byłem szczęśliwy, że nie zdecydowałem się na własne siły.
bez "palnikowania" nie chciały stare zejść ... palnik-młotek-palnik-młotek ... i tak do skutku
jak parę lat temu wymieniałem drążki na HD, to byłem szczęśliwy, że nie zdecydowałem się na własne siły.
bez "palnikowania" nie chciały stare zejść ... palnik-młotek-palnik-młotek ... i tak do skutku
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: w górę musso
Postautor: mussolinii » 08 gru 2012, 12:31
A to fakt... czasami sa problemy z wyciagnieciem drazka z pasowanie wieloklin/wielowpust. Dobry penetrator na kilka dni przed zabraniem sie do roboty nie zaszkodzi. A jak to nie pomoze to niestety zostaje palnik.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: w górę musso
Postautor: YelonkoskY » 09 gru 2012, 22:30
To już wiem jak wygląda ten wieloklin z wielowpustem, dzięki za rozjaśnienie sytuacji
U mnie właśnie nie obyło się bez wspomnianego palnika. A co do samego efektu liftingu to co prawda nie wstawiłeś zdjęcia z tej samej perspektywy co moje ale i tak gołym okiem widać, że jest między naszymi autami zdecydowana różnica z przodu. Moje nurkuje a Twoje jest w zasadzie wypoziomowane. Ja mam podobno podniesione o 4 ząbki ale coś mi się wydaje, że i tak po tych 4 ząbkach powinno być wyżej niż jest więc dziś powiedziałem mechanikowi żeby mi podniósł do oporu jak mu teraz jeszcze raz dam auto. Chcę żeby było prawie równo z przodu i z tyłu, zobaczymy jak sobie z tym poradzi.
Jaka powinna być różnica poziomów pomiędzy przodem a tyłem (zakładając ze z tyłu mam nowe sprężyny od disco)?

Jaka powinna być różnica poziomów pomiędzy przodem a tyłem (zakładając ze z tyłu mam nowe sprężyny od disco)?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: w górę musso
Postautor: mussolinii » 10 gru 2012, 17:49
nie pamietam dokladnie ale chyba tyl mialem 85cm a przod 82. Z czasem troche tyl siadzie i sie wyrowna.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: w górę musso
Postautor: YelonkoskY » 10 gru 2012, 17:53
To tył mam podobnie - chyba 86 ale przód już bliżej 76 więc różnica wynosi blisko 10cm
W takim razie niech mi to podkręca aż będzie podobnie.

W takim razie niech mi to podkręca aż będzie podobnie.
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: w górę musso
Postautor: musso » 11 gru 2012, 13:37
Co do opon to swoje kupilem TU-http://www.globgum.pl/terenowe.php
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: w górę musso
Postautor: musso » 11 gru 2012, 13:39
Co do opon to swoje kupilem TU-www.globgum.pl/terenowe.php 4 szt i jestem b.zadowolony.265/70R15 ALL TERRAIN
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: w górę musso
Postautor: dragsterdh » 19 gru 2012, 13:01
Gonzo pisze:...
Zdradzę że na tył poszły skróconesprężyny od mercedesa 123, są tej samej długości, tej samej średnicy ale dużo grubsze i twardsze. Podobno to sprawdzony już patent w musso i nie tylko
...
Orientuje się ktoś o ile trzeba te sprężyny skrócić? Znalazłem na A.. nawet takie wzmacniane do wersji kombi, ceną biją na głowę wszystkie od disco. Zakładać zwykłe, czy wzmacniane?
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: w górę musso
Postautor: dragsterdh » 27 gru 2012, 18:09
Niestety, od 123 nie pasują

Witam,
mamy dostępne poniższe sprężyny do W123:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2851631983
wysokość – 354
średnica zew. – 137
średnica wew. – 106
drut – 16
ilość zwoi – 7 i 3/4
http://allegro.pl/sprezyny-tyl-mercedes ... 28388.html
wysokość – 358
średnica zew. – 137
średnica wew. – 106
drut – 17
ilość zwoi – 8 i 3/4
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: w górę musso
Postautor: dragsterdh » 01 sty 2013, 19:01
Ma ktoś może pojęcie o trwałości tych amortyzatorów? Może ktoś posiada?
http://allegro.pl/amortyzator-tyl-daewo ... 15845.html

Czy jednak lepiej Monroe?
http://allegro.pl/amortyzator-tyl-daewo ... 15845.html

Czy jednak lepiej Monroe?
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
Posty: 380
-
Strona 18 z 26
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- …
- 26
- Następna
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości