wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- mpn120
- Stały bywalec
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 15:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 3282521
- Skype: mpn120
- Lokalizacja: Jaktorów
Re: wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Postautor: mpn120 » 15 lis 2009, 8:55
MIESZKA czy MANŻETY
Tak czy tak to musisz zdemontować pół oś i zbić przegub bo inaczej nie da rady tylko ostrożnie z przegubem żebyś zamiast manżety i przegubu nie wymieniał.
Najlepiej to złap pół oś w imadle i delikatnie zbij przegub z ośki i wtedy wymienisz manżetę.
Pozdrawiam

Tak czy tak to musisz zdemontować pół oś i zbić przegub bo inaczej nie da rady tylko ostrożnie z przegubem żebyś zamiast manżety i przegubu nie wymieniał.
Najlepiej to złap pół oś w imadle i delikatnie zbij przegub z ośki i wtedy wymienisz manżetę.
Pozdrawiam
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Postautor: traky » 15 lis 2009, 21:13
Jak zdemontujesz półoś, to wkręć w imadło jak kolega podpowiadał przegubem od mostu do góry, zdejmij obejme osłony, zsuń osłone wyciągnij górną część(tą z mocowaniem do mostu) na pólosi jest zabezpieczenie, zdejmij je i drugą część przegubu i jesteś w "domu" 

-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Postautor: mozdyn » 09 gru 2009, 9:38
Półoś da się wyjąć bez wybijania sworznia na wahaczu, który lubi się przy tym uszkodzić, podpierając podnośnikiem wahacz w odpowiednim miejscu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Postautor: Ramzes » 13 mar 2011, 23:13
Czeka mnie wymiana osłony przegubu zewnętrznego lewego.
Czy jak odkręcę 6 śrub półosi od strony mostu, to czy półoś wyjdzie mi z przegubu od strony koła?
Czy muszę rozbierać piastę, zdejmować tarczę hamulcową, demontować zwrotnicę?
Jak wyciągnąć półoś z piasty?
Jak rozebrać przegub?
Mam stały napęd 4x4 benzyna 3,2
Dla mnie to jest nowość, nawet nie wiem jak wygląda przegub, do tej pory jeździłem autami tylnionapędowymi z sztywnym mostem (polonez)
Czy jak odkręcę 6 śrub półosi od strony mostu, to czy półoś wyjdzie mi z przegubu od strony koła?
Czy muszę rozbierać piastę, zdejmować tarczę hamulcową, demontować zwrotnicę?
Jak wyciągnąć półoś z piasty?
Jak rozebrać przegub?
Mam stały napęd 4x4 benzyna 3,2
Dla mnie to jest nowość, nawet nie wiem jak wygląda przegub, do tej pory jeździłem autami tylnionapędowymi z sztywnym mostem (polonez)
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Postautor: Ramzes » 24 mar 2011, 17:48
Dzisiaj próbowałem wymienić osłonę i nici.
Odkręciłem półoś od mostu. Nie mogłem odkręcić łącznika stabilizatora. Nie wiem czym przytrzymać łącznik (aby nie urwać mocowania od góry, stabilizatora), klucz 12 mi przeskakuje, klucz 11 za mały, kleszczy samozaciskowych nie mam. Od dołu od strony wahacza dolnego mam długą nasadkę 16, która pasuje na nakrętkę.
Za Chiny nie wiem jak, którędy wyciągnąć półoś, tak aby nie trzeba było odkręcać sworzni od zwrotnicy. Dla mnie jest za mało miejsca. Ja mam do roboty lewą stronę.
Chyba dam zarobić mechanikowi.
Odkręciłem półoś od mostu. Nie mogłem odkręcić łącznika stabilizatora. Nie wiem czym przytrzymać łącznik (aby nie urwać mocowania od góry, stabilizatora), klucz 12 mi przeskakuje, klucz 11 za mały, kleszczy samozaciskowych nie mam. Od dołu od strony wahacza dolnego mam długą nasadkę 16, która pasuje na nakrętkę.
Za Chiny nie wiem jak, którędy wyciągnąć półoś, tak aby nie trzeba było odkręcać sworzni od zwrotnicy. Dla mnie jest za mało miejsca. Ja mam do roboty lewą stronę.
Chyba dam zarobić mechanikowi.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Postautor: uki » 24 mar 2011, 17:57
Ja to zrobilem tak ze po odkreceniu koncowki drazka kierowniczego piaste mozna obrocic pod takim katem (dosc mocno zgiety wiec trzeba robic to ostroznie) ze wieloklin pieknie wychodzi z piasty. Fakt ze mialem rozpiety lacznik stabilizatora.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Postautor: Ramzes » 24 mar 2011, 21:22
Mam trochę dziwne pytanie.
Czy po wyjęciu obu półosiek z przodu można Mussiakiem jeździć, jak typowym autem tylnionapędowym.
Chodzi mi o budowę piasty, czy może ona normalnie pracować bez półośki.
Przedni wał i tak mam w tej chwili odkręcony - czeka na wymianę krzyżaka.
Jakby dało się wytargać półośki to spokojnie do zimy bym sobie wszystko zrobił i późną jesienią złożył.
A przez lato Musso mniej by palił LPG.
Ostatnio mam krucho z kasą.
PS. Ja swojego nosorożca nie ujeżdżam w terenie (szkoda mi go), do tego celu mam quada
Czy po wyjęciu obu półosiek z przodu można Mussiakiem jeździć, jak typowym autem tylnionapędowym.
Chodzi mi o budowę piasty, czy może ona normalnie pracować bez półośki.
Przedni wał i tak mam w tej chwili odkręcony - czeka na wymianę krzyżaka.
Jakby dało się wytargać półośki to spokojnie do zimy bym sobie wszystko zrobił i późną jesienią złożył.
A przez lato Musso mniej by palił LPG.
Ostatnio mam krucho z kasą.
PS. Ja swojego nosorożca nie ujeżdżam w terenie (szkoda mi go), do tego celu mam quada
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: wymiana mieszka na półosi napędowej przedniej. pomocy!!!
Postautor: uki » 24 mar 2011, 21:57
Na pewno trzeba by zabezpieczyć miejsce po przegubie przed syfem. Kolejna sprawa to skąd czyta czujnik ABS czy przypadkiem nie z koronki na przegubie?
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości