Witajcie Pasek na odcinku 15cm na naderwany bok ( na grubość 1 rowka ). Więc pora kupić . Długość [mm]: 2253 i 6 rowków - nie jestem pewien czy będzie pasował . Czy i jakie rolki kupić no i napinacz ? Nie wiem czy da się go ew. zregenerować bo kosztuje majątek.
Wymiana wydaje się że prosta , ale może ma ktoś instrukcję ?
Wymiana paska wielorowkowego
SsangYong Rodius to VAN o gigantycznych rozmiarach wyposażony w napęd 4x4. Na pokład zabiera bez problemu 7 pasażerów wraz z ich bagażami. Doskonały wybór dla dużych rodzin.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 gru 2014, 22:50
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Za 2 morzami :(
Wymiana paska wielorowkowego
Postautor: Nowy » 24 wrz 2016, 19:01
Rodius 2007 2.7 TD anglik sprzedam Pilnie .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 26
- Rejestracja: 16 cze 2016, 22:23
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana paska wielorowkowego
Postautor: marian62 » 24 wrz 2016, 21:19
witaj, wymieniałem w swoim-,jeżeli ten sam silnik to pasek powinien mieć 2260, teraz co do napinacza ,rolki kupisz zamienniki juz od trzydziestu złotych. kupiłem rolke iniech ciałem sam wymienia.c, pojechałem do mechanika a on powiedzał że napinacz ma luz na śrubie przykręconej do bloku. pzry mnie zadzwonił do sklepu i kupił do 270 cdi(podobno taki sam) kosztuje około 380!? zabrałem stary i wcale nie ma luzu na tej srubi,zachowałem go . a pasek zdejmuje się łatwo . bierzesz klucz w kształcie litery L nakładasz nasadke ,in tu nie pamietam 17 lub 19 . tylko to zagiecie klucza a raczej dzwigni musi byś krótkie. ja zrobiłem zdżwigni a zklucza do kół z innego auta .codz o odstęp od wentylatora- nakładasz na śubę obok napinacza(widać róznicę ) ciagniesz dzignię lekko centymetr i pasek spada . tylko musisz zapamiętac jak zakładac na koła. jeżeli wentylatory ci przeszkodzą, to trzeba niestety je odkrecic. ja odkręcałem a mechanik dał rade bez odkrecania. jeszcze raz -jeżeli to taki sam silnik. pozdrawiam.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana paska wielorowkowego
Postautor: sergio1969 » 25 wrz 2016, 6:51
zakladasz pasek od kola pasowego walu i lecisz do gory na koncu zostawiasz kolo pompy wspomagania. Prawa reka naciagasz napinacz i lewa naciagasz na kolo pompy wspomagania . Latwizna jak sie to robilo ze 50 razy ha ha . I dlaczego chcesz wymieniac napinacz skoro dobrze dziala. ??? Bez sensu ,rolki takze jesli ni piszcza i nie maja duzego luzu ,zostawic!!!
Sergio
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 gru 2014, 22:50
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Za 2 morzami :(
Re: Wymiana paska wielorowkowego
Postautor: Nowy » 25 wrz 2016, 16:45
Wczoraj robiłem próbę ściągnięcia go i rzeczywiście przez ten naciągacz to fajna i prosta robota . Napinacz 350 to jeszcze nie tak źle bo ja widziałem za 1100:( . A to tak proste urządzenie ( sprężyna czy olej ) że powinno być dużo taniej. A chyba powinienem wymienić bo pasek minimalnie ( 2mm)na tej rolce i na rolce wentylatora bije ( porusza) się na boki . Ale to chyba nie jest przyczyną że się naderwał. A luz na mocowaniu napinacza sprawdzę. Górna mała rolka jest plastikowa:( i ma bardzo mały luz ale ona ma 2 kołnierze i pasek nie wypadnie więc nie będę wymieniał jej. Pod dekielkiem plastikowym jest śruba i pewnie ją się odkręca do ściągnięcia rolki. ( ona jest luźna? bo chyba nic nie napędza. ) Dziękuję za zainteresowanie i pomocne wpisy. Zastanawia mnie , przy zerwaniu czy przejedzie z 1 czy 5km? Bo nie będzie obiegu wody i wspomagania. Holowanie też kłopotliwe 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Rodius 2007 2.7 TD anglik sprzedam Pilnie .
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana paska wielorowkowego
Postautor: sergio1969 » 25 wrz 2016, 23:29
W wielu Rexach i Rodiusach patrzylem i wszystkie maja jakies bicie na pasku idealow nie spotkalem . kup troche krotszy pasek o 5 mm 6PK2250 jesli nie piszczal to jest wszystko ok a zuzyl sie bo pewnie przejechal na pasku ze 120tys km jak nie wiecej . a bez paska trudno powiedziec kup niech lezy w wozie lub odrazu wymien
Sergio
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości