Wymiana silnika z 2.9 na 2.7
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sty 2019, 22:38
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Wymiana silnika z 2.9 na 2.7
Postautor: robert1981 » 26 sty 2021, 21:50
Witam mam pytanie może ktoś wymieniał silnik 2.9 na 2.7 czy jest duże problem z elektroniką wiadomo że skrzynię trzeba wymienić mam automat . Czy most tylny i przedni będzie pasować i jakieś inne porady mam zamiar kupić anglika więc będę miał całość co możecie podpowiedzieć w tej kwestii .Z góry dziękuję za wszelkie informację
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wymiana silnika z 2.9 na 2.7
Postautor: automatic » 27 sty 2021, 15:23
Daruj sobie tą zabawę - lepiej zmień cały samochód na 2,7 , będzie znacznie taniej i masz szansę spokojnie sprawdzić nowy nabytek , To że się o to pytasz -znaczy nie rób sam tego bo nie umiesz i nie ogarniasz -SSory taka prawda ... A gdy zlecisz zapłacisz za całość 2x niż za 2,7 fabryczny .
silnik 2,9 nie ma w zasadzie żadnej elektroniki sterującej pracą , skrzynia BTRA nie współpracuje z sterownikiem silnika 2,7 ,Czyli musisz wypruć z angola całą wiązkę (no właśnie angol to rodzi problemy z rozmieszczeniem elementów w kabinie ) i to wszystko poskładać do kupy by działało , zbiornik też do zamiany .
Na pewno nie wyjdziesz na tym finansowo do przodu - No i jak robisz ???
silnik 2,9 nie ma w zasadzie żadnej elektroniki sterującej pracą , skrzynia BTRA nie współpracuje z sterownikiem silnika 2,7 ,Czyli musisz wypruć z angola całą wiązkę (no właśnie angol to rodzi problemy z rozmieszczeniem elementów w kabinie ) i to wszystko poskładać do kupy by działało , zbiornik też do zamiany .
Na pewno nie wyjdziesz na tym finansowo do przodu - No i jak robisz ???
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sty 2019, 22:38
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana silnika z 2.9 na 2.7
Postautor: robert1981 » 27 sty 2021, 17:57
Akurat bym robił to z bratem chciałem się tylko dopytać w moim padł silnik nie mi więc nie wiem jaka była przyczyna odebrałem i mam problem pierwsze przekręcenie silnika wskazuje że rozrząd przeskoczył ale dopiero w weekend będę miał czas to zweryfikować. Koszt silnika od 2000 do 3500 a za 4 można kupić 2.7 bez prawa rejestracji lub angola i jeszcze parę rzeczy mi by na podmiankę zostało ale dziękuję za cenne uwagi na pewno wezmę je na poważnie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Wymiana silnika z 2.9 na 2.7
Postautor: automatic » 28 sty 2021, 14:44
Wiesz rozsądnym wyjściem wydaje się zamontowanie innego silnika z tej rodziny mercedesa - od 2,5TD (5cyl) do 3.0TD (6cyl).
Nie musisz się martwić o wiązkę i komputer , tylko dobrze przygotować swap ( 6CYL 170hp) .
Co do mocy TD można ją poprawić dając mocniejsze turbo + regulacja pompy + korekcja kanałów głowicy
Swap na 2,7 rodzi wiele trudności - a silniki te używki mają często osprzęt w stanie przed remontowym - wtryskiwacze , pompa HP i tu są ukryte spore koszty - poczytaj o problemach silnika 2,7 i związanych z tym kosztami - jeśli coś będzie nie tak zakup taniego angola da liche oszczędności - pomijam że trzeba mieć dostęp do dobrego systemu diagnostycznego co widzi dobrze rextona 2,7 .
Jest to teoretycznie wykonalne - ale czy opłacalne ? w zasadzie musisz zmienić silnik i skrzynię automatyczną (reduktor niby można przełożyć ,,stary'' jeśli dawca ma inny typ napędu np TOD ).
Nie musisz się martwić o wiązkę i komputer , tylko dobrze przygotować swap ( 6CYL 170hp) .
Co do mocy TD można ją poprawić dając mocniejsze turbo + regulacja pompy + korekcja kanałów głowicy
Swap na 2,7 rodzi wiele trudności - a silniki te używki mają często osprzęt w stanie przed remontowym - wtryskiwacze , pompa HP i tu są ukryte spore koszty - poczytaj o problemach silnika 2,7 i związanych z tym kosztami - jeśli coś będzie nie tak zakup taniego angola da liche oszczędności - pomijam że trzeba mieć dostęp do dobrego systemu diagnostycznego co widzi dobrze rextona 2,7 .
Jest to teoretycznie wykonalne - ale czy opłacalne ? w zasadzie musisz zmienić silnik i skrzynię automatyczną (reduktor niby można przełożyć ,,stary'' jeśli dawca ma inny typ napędu np TOD ).
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Wymiana silnika z 2.9 na 2.7
Postautor: RudebwoyIrl » 29 sty 2021, 20:16
Zrobiłbyś to bez większych problemów ale jedyny sens tego to jakbyś tego dawce kupił za max 2k i to zakładając że masz wszystko elegancko z dawcy w stanie do użytku a nie jak wspomniane przez Kolegę wcześniej na co bym się bardziej nastawiał
na pewno będziesz musiał włożyć w to dodatkowe hajsy podczas wymiany bo mając silnik i skrzynię out warto by wymienić to i owo a i coś będzie trzeba raczej na 100%
ogólnie jeżeli patrzysz na to pod kątem kosztów to bym się raczej zastanowił
aha to wszystko zakładając że wszystko zrobicie sami sobie:)



- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 505
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana silnika z 2.9 na 2.7
Postautor: Piasek1980 » 30 sty 2021, 16:51
Wymiana silnika to nie najlepszy pomysł. Przekładka kpl wiązek elektroniki, sterowników itp - obawiam się że ugrzęźniecie na wieki w kablologii.
Co ja bym ci proponował w takim układzie to naturalizacja anglika na kierę po lewej bo masz z czego i podkładka papierów.
Pomysł równie szalony co SWAP który ci chodzi po głowie ale to przynajmniej będzie działać.
Oczywiście o sprzedaży takiego pojazdu kiedyś... zapomnij. Jak już zmęczy go życie tylko kasacja.
Co ja bym ci proponował w takim układzie to naturalizacja anglika na kierę po lewej bo masz z czego i podkładka papierów.
Pomysł równie szalony co SWAP który ci chodzi po głowie ale to przynajmniej będzie działać.
Oczywiście o sprzedaży takiego pojazdu kiedyś... zapomnij. Jak już zmęczy go życie tylko kasacja.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 sty 2019, 22:38
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana silnika z 2.9 na 2.7
Postautor: robert1981 » 03 lut 2021, 23:17
Dziękuję koledzy za wszelkie informację i sugestie , chyba jednak zostanę przy 2.9 niestety w odebranym samochodzie okazało się brak smarowania więc trzeba rozebrać na części pierwsze i przejrzeć co się przytarło bo niby się kręci ale strasznie coś piszczy silnik przepłukany zalany nowy olej smarowanie wróciło ale piszczenie zostało wiec trzeba wyciągać silnik na zewnątrz. Więc jeszcze raz dziękuję za wszelkie porady
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości