Wymiana wtryskiwaczy
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 paź 2015, 0:07
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: HarryVip » 25 lis 2015, 18:56
Czy po wymianie wtryskiwaczy trzeba je kodować / dopisywać / adaptować w sterowniku silnika? Jeśli tak dlaczego i jakim interfejsem?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 paź 2015, 0:07
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: HarryVip » 11 gru 2015, 23:15
Dzięki uprzejmości forumowicza Unimart uzyskałem odpowiedź na moje pytanie. Przy okazji garść informacji nt. wtrysków. Występują w trzech oznaczeniach Delphi: EJBR03401D, EJBR04701D, (EURO 3) i EJBR04501D (EURO 4). Analogicznie numeracja SsangYonga to: (A)6640170021 (Euro 3 do 5.10.2006), (A)6640170221 (Euro 3 od 6.10.2006) i (A)6640170121 (Euro 4). Euro 3 obsługuje sterownik w wersji 3.1, natomiast Euro 4 wersja 3.2. Zakodować wtryski w sterowniku można przy użyciu interfejsu Autocom / Delphi i oprogramowania w wersji 2014.3. Subiektywnie nie odczułem żadnej różnicy przed / po zakodowaniu. W obu przypadkach silnik pracował prawidłowo.
- sematpl
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 22 sty 2016, 15:45
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: sematpl » 19 wrz 2018, 9:27
Cześć,
otwieram wątek, bo mam pytanie, czy wtryskiwacze EJBR03401D oraz EJBR04701D można stosować zamiennie, w sensie takim, że mając teraz te pierwsze mógłbym wymienić je na te drugie (kwestia dostępności) i regeneracji ?
Z tego co patrzę w katalogu części wygląda tak jakby to po prostu była odnowiona i ulepszona wersja tego pierwszego:
Part name 6640170021
Name INJECTOR ASSY-FUEL
Drive type
L / R
Old part
Part Available 6640170221
Part Replacable 6640170221
Assy Part
Sub. Part
Color ???
Option EU III
Remarks GEN(D20DT): ~2007.04.16
Part history
№ ITC eff. from eff. to
6640170021 24.08.2005 01.10.2006
6640170221 O 02.10.2006
Part name 6640170221
Name INJECTOR ASSY-FUEL
Drive type
L / R
Old part 6640170021
Part Available 6640170221
Part Replacable
Assy Part
Sub. Part
Color
Option EU III
Remarks
Wydaje mi się, że powinny pasować, ale wolę się upewnić
otwieram wątek, bo mam pytanie, czy wtryskiwacze EJBR03401D oraz EJBR04701D można stosować zamiennie, w sensie takim, że mając teraz te pierwsze mógłbym wymienić je na te drugie (kwestia dostępności) i regeneracji ?
Z tego co patrzę w katalogu części wygląda tak jakby to po prostu była odnowiona i ulepszona wersja tego pierwszego:
Part name 6640170021
Name INJECTOR ASSY-FUEL
Drive type
L / R
Old part
Part Available 6640170221
Part Replacable 6640170221
Assy Part
Sub. Part
Color ???
Option EU III
Remarks GEN(D20DT): ~2007.04.16
Part history
№ ITC eff. from eff. to
6640170021 24.08.2005 01.10.2006
6640170221 O 02.10.2006
Part name 6640170221
Name INJECTOR ASSY-FUEL
Drive type
L / R
Old part 6640170021
Part Available 6640170221
Part Replacable
Assy Part
Sub. Part
Color
Option EU III
Remarks
Wydaje mi się, że powinny pasować, ale wolę się upewnić

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 lut 2019, 21:41
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zator
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: Dudi » 05 mar 2019, 15:17
Bez problemów wyciągnliście wtryski? U mnie 5 przy przegrodzie nie wyjdzie. ZA MIESIĄC!!! może przyjść gościu, który pneumatycznym urządzeniem to może wyciągnąć. 2 wtryski zregenerowałem bo lały. Włożyłem na te same miejsca. Trzeba je koniecznie kodować? Co będzie jak nie zakoduje?
- digitalmilo
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 06 paź 2017, 11:49
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: digitalmilo » 08 mar 2019, 12:37
Wtryski Delphi są wrażliwe na brak kodowania - muszą być zakodowane - jak nie będą samochód będzie cały czas w trybie awaryjnym.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 lut 2019, 21:41
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zator
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: Dudi » 02 kwie 2019, 6:46
Dzieki za info.jakos z braku czasu i dalsza walka z Rexem albo o Rexa tu nie zsgladalem. A ten tryb awaryjny to masz na mysli dzialanie skrzyni automatycznej?Wczoraj odebralem auto z serwisu diesla.Zregenerowali mi ten 5 wtrysk.Pozostale tez poporawiali bo twierdzili ze poprzedni gosc gdzie 2 wtryski regenerowalem niewiele z nimi zrobił. Teraz na wydrukach wszystko ok. Swiec nie ruszali bo niby dobre-mnie komputer pokazywal ze nie. Silnik pracuje pieknie na wszystkie cylindry ale skrzynia w trybie awaryjnym. Jak silnik pracuje jak nalezy to chyba nie jest w trybie awaryjnym o ktorym pisze "digitalmilo"?Czy to wlasnie o skrzynie chodzi?
- digitalmilo
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 06 paź 2017, 11:49
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: digitalmilo » 02 kwie 2019, 7:38
Dudi pisze:Dzieki za info.jakos z braku czasu i dalsza walka z Rexem albo o Rexa tu nie zsgladalem. A ten tryb awaryjny to masz na mysli dzialanie skrzyni automatycznej?Wczoraj odebralem auto z serwisu diesla.Zregenerowali mi ten 5 wtrysk.Pozostale tez poporawiali bo twierdzili ze poprzedni gosc gdzie 2 wtryski regenerowalem niewiele z nimi zrobił. Teraz na wydrukach wszystko ok. Swiec nie ruszali bo niby dobre-mnie komputer pokazywal ze nie. Silnik pracuje pieknie na wszystkie cylindry ale skrzynia w trybie awaryjnym. Jak silnik pracuje jak nalezy to chyba nie jest w trybie awaryjnym o ktorym pisze "digitalmilo"?Czy to wlasnie o skrzynie chodzi?
Jedno z drugim raczej nie będzie miało nic wspólnego. Tzn. Wtryski ze skrzynią.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 lut 2019, 21:41
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zator
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: Dudi » 02 kwie 2019, 14:09
Jeśli jest problem z silnikiem to skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Nie jest więc tak, że nie ma to ze sobą kompletnie nic wspólnego. U mnie 5 wtrysków lało z czego 3 były tragiczne!!!! Ale oczywiście powodów złej pracy silnika może być wiele i trudno tak wyrokować. W każdym razie chodzi mi o coś innego. Zainteresowało mnie co napisałeś o trybie awaryjnym silnika. Jak to się objawia? Skąd mam wiedzieć czy pracuje w trybie awaryjnym silnik?
- digitalmilo
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 06 paź 2017, 11:49
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: digitalmilo » 02 kwie 2019, 14:13
Dudi pisze:Jeśli jest problem z silnikiem to skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. Nie jest więc tak, że nie ma to ze sobą kompletnie nic wspólnego. U mnie 5 wtrysków lało z czego 3 były tragiczne!!!! Ale oczywiście powodów złej pracy silnika może być wiele i trudno tak wyrokować. W każdym razie chodzi mi o coś innego. Zainteresowało mnie co napisałeś o trybie awaryjnym silnika. Jak to się objawia? Skąd mam wiedzieć czy pracuje w trybie awaryjnym silnik?
Mi na autostradzie wywaliło check i odcięło obroty, że max mogłem utrzymać 80km/h
ale po postoju już wyżej niż 50km nie dało się uzyskać.
Powodem był zawieszony wtryskiwacz nr 4.
Komputer ograniczył osiągi/obroty.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 lut 2019, 21:41
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zator
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: Dudi » 02 kwie 2019, 16:40
Aha, ok. Dzięki. To jednak u mnie coś innego bo ja niby mógłbym jechać szybciej tylko, że obroty są wysokie bo biegu nie zmieni.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Wymiana wtryskiwaczy
Postautor: krisw11 » 03 kwie 2019, 0:32
Wtrące swoje 5zł
jak silnik wchodzi w tryb awaryjny ,to skrzynia nie wchodzi w ten Tryb ,jak skrzynia wchodzi w tryb awarii ,to silnik nie. Ale ,to moje doświadczenie ,bo zaraz odezwie sie Ten co ma inne doświadczenia i mnie z-Banuje czy tam z-Troluje albo jak zwał tak GO zwał.
Jeżeli wysokie obroty a skrzynka nie zmienia,to na mój Gust ,trzeba zeskanować błędy skrzyni i może ,to być wina sterownika albo nawet i oleju........,nie wymienionego Kolego.


Kris
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości