zacisk w Korando
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 gru 2012, 20:07
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
zacisk w Korando
Postautor: Aramejczyk » 24 lip 2013, 22:37
Jak zwykle jestem tutaj bo szukam pomocy.
W moim Korando nawalił mi tylni zacisk a dokładnie uszczelniacz przeciwpyłowy.
Byłem w dużej hurtowni części sam.ale mimo prób nie zdołałem nic dobrego dobrać. Siłownik w zacisku ma średnicę 40mm. Zbliżone w kształcie, ale tylko zbliżone są uszczelniacze od jakiegoś Volvo. I takie kupiłem ale mam wrażenie, że nic z tego nie będzie.
Może macie w tym temacie doświadczenie. Czekam na sugestie.
Andrzej.
W moim Korando nawalił mi tylni zacisk a dokładnie uszczelniacz przeciwpyłowy.
Byłem w dużej hurtowni części sam.ale mimo prób nie zdołałem nic dobrego dobrać. Siłownik w zacisku ma średnicę 40mm. Zbliżone w kształcie, ale tylko zbliżone są uszczelniacze od jakiegoś Volvo. I takie kupiłem ale mam wrażenie, że nic z tego nie będzie.
Może macie w tym temacie doświadczenie. Czekam na sugestie.
Andrzej.
- marekvandame
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: myślenice
Re: zacisk w Korando
Postautor: marekvandame » 24 lip 2013, 23:19
ja mam doswiadczenie , w musso tez mi ten uszczelniacz poszedl i niemoge wcisnąc tłoczka wiec stare klocki spowrotem zalorzylem, jak znajde od czego pasuje lub gdzie mozna dostac to napisze. oile sa te same w koranko i musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 gru 2012, 20:07
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: zacisk w Korando
Postautor: Aramejczyk » 25 lip 2013, 22:16
Problem rozwiązany.
Warunek: musi być mechanik któremu się chce pomyśleć i nie ogranicza się tylko do wymiany części na nowe.
Zapieczony zacisk został zdemontowany, następnie tłok został "poruszony", potem przez otwór doprowadzający płyn hamulcowy zostało podane sprężone powietrze,które wypchnęło tłok.
Następnie tłok został lekko oczyszczony szczotką mosiężną, a później za pomocą pasty polerskiej oszlifowany. Później, korzystając z zestawu naprawczego kupionego w Intercarsie, firmy "autofren"nr katalogowy D4499, zacisk został złożony. Mam nadzieję, że nie będzie ciekł. Zestaw naprawczy był przeznaczony do Volvo (bdb). Tylko on był zbliżony budową do oryginału. Średnica tłoka ma 40 mm.
Dodatkowo oczyszczono trzpienie na których pracuje w jarzmie (koniku) zacisk.
To tyle.
Andrzej.
Warunek: musi być mechanik któremu się chce pomyśleć i nie ogranicza się tylko do wymiany części na nowe.
Zapieczony zacisk został zdemontowany, następnie tłok został "poruszony", potem przez otwór doprowadzający płyn hamulcowy zostało podane sprężone powietrze,które wypchnęło tłok.
Następnie tłok został lekko oczyszczony szczotką mosiężną, a później za pomocą pasty polerskiej oszlifowany. Później, korzystając z zestawu naprawczego kupionego w Intercarsie, firmy "autofren"nr katalogowy D4499, zacisk został złożony. Mam nadzieję, że nie będzie ciekł. Zestaw naprawczy był przeznaczony do Volvo (bdb). Tylko on był zbliżony budową do oryginału. Średnica tłoka ma 40 mm.
Dodatkowo oczyszczono trzpienie na których pracuje w jarzmie (koniku) zacisk.
To tyle.
Andrzej.
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: zacisk w Korando
Postautor: krzychu » 26 lip 2013, 12:24
Andrzej, to napisz jeszcze jaki masz typ zacisku.
Były MANDO i PBR.
Wybite na zacisku
Były MANDO i PBR.
Wybite na zacisku


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 gru 2012, 20:07
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: zacisk w Korando
Postautor: Aramejczyk » 27 lip 2013, 8:03
napis był nieczytelny.
ps. Gdybym wiedział, że takie były to bardziej bym się wpatrzył. A tak póki co przepadło. Chociaż jestem umówiony do mechanika to popatrzę.
Andrzej.
ps. Gdybym wiedział, że takie były to bardziej bym się wpatrzył. A tak póki co przepadło. Chociaż jestem umówiony do mechanika to popatrzę.
Andrzej.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: zacisk w Korando
Postautor: mussolinii » 27 lip 2013, 9:57
Po klockach (ksztalcie) mozna poznac jaki to typ ukladu hamulcowego.
Ja rowniez mialem problem z zapiekaniem sie tloczka w zacisku. Rowniez w sklepie dobrano mi uszczelniacze z autofrenu a tloczek hamulcowy - nowy, dobrano po wymiarze. Uklad w moim musso to mando.
Ja rowniez mialem problem z zapiekaniem sie tloczka w zacisku. Rowniez w sklepie dobrano mi uszczelniacze z autofrenu a tloczek hamulcowy - nowy, dobrano po wymiarze. Uklad w moim musso to mando.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: zacisk w Korando
Postautor: krzychu » 27 lip 2013, 20:39
Maciek, a masz jakies numery katalogowe lub dane z zestawu?
Tez mam Mando i chyba przyda sie im regeneracja.
Nowy tloczek i gumki.
Tez mam Mando i chyba przyda sie im regeneracja.
Nowy tloczek i gumki.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: zacisk w Korando
Postautor: mussolinii » 27 lip 2013, 22:28
Na tloczek nie mam numeru bo byl po wymiarach dobierany. Natomiast na te uszczelniacze to mam gdzies namiar w garazu... pudelko na 100% mam po tym uszczelniaczu.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: zacisk w Korando
Postautor: mussolinii » 31 lip 2013, 15:07
Dobrze poszukalem i oto co znalazlem. Zestawy tyczą tylko MANDO. Na kartce sa wymiary oryginalnego tloczka hamulcowego. Tloczek JAB5523 byl zdziebko za wysoki i trzeba bylo udac sie to pana mietka zeby lekko go "liznal" na tokarce 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: zacisk w Korando
Postautor: krzychu » 31 lip 2013, 16:29
Super
Też zbieram pudełka i inksze notatki w garażu.
Nigdy nie wiadomo co się komu może przydać

Też zbieram pudełka i inksze notatki w garażu.
Nigdy nie wiadomo co się komu może przydać


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: zacisk w Korando
Postautor: mussolinii » 10 wrz 2013, 10:05
Chris... jak jeszcze nie zabrales sie za regeneracje swojego przedniego zacisku MANDO to spiesze z info ze firma JAB zaczela produkcje tloczkow hamulcowych dedykowanych dla "Koreancow" i do naszego zacisku podchodzi tloczek hamulcowy o numerze katalogowym TMJ-22. Pasuje bez pudla i nie trzeba latac po tokarzach. Do tego zestaw gumek z AUTOFREN o numerze D4800 i mamy komplecik na przod.
http://jabrudzica.pl/Katalog.pdf
http://jabrudzica.pl/Katalog.pdf
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 gru 2010, 12:01
- Gadu-Gadu: 0
Re: zacisk w Korando
Postautor: siemka » 28 lis 2013, 21:40
mussolinii pisze:Chris... jak jeszcze nie zabrales sie za regeneracje swojego przedniego zacisku MANDO to spiesze z info ze firma JAB zaczela produkcje tloczkow hamulcowych dedykowanych dla "Koreancow" i do naszego zacisku podchodzi tloczek hamulcowy o numerze katalogowym TMJ-22. Pasuje bez pudla i nie trzeba latac po tokarzach. Do tego zestaw gumek z AUTOFREN o numerze D4800 i mamy komplecik na przod.
http://jabrudzica.pl/Katalog.pdf
Witaj
Mam pytanie gdzie te rzeczy mogę kupić ???
Pozdrawiam serdecznie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: zacisk w Korando
Postautor: mussolinii » 29 lis 2013, 7:40
W sklepie motoryzacyjnym. Jak nie maja to zamowia.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 sty 2014, 17:00
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: zacisk w Korando
Postautor: set4ra » 09 sty 2014, 19:27
Witam koledzy, nie ma problemów z tylnym zaciskiem. Mój mechanik dostał bez problemu cały zestaw naprawczy, koszt takiego zestawu to 47 zł. Dostępny na każdej hurtowni. To numer katalogowy zestawu naprawczego zacisku 484KT05000.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości