Zakup kyrona
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 paź 2015, 9:07
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
Zakup kyrona
Postautor: WalQ » 18 paź 2015, 13:15
Witam chciałbym kupić jakiś większy samochód używany i po rozeznaniu rynku zostało kilka samochodów ktorymi się interesuję, a jednym z nich nest wlasnie kyron. Na forum chciałem.dowiedzieć się kilku spraw takich jak, czy koszty utrzymania (czyli napraw) są wysokie?? (Koszty napraw zawieszenia, elektryki, osprzętu silnika). Czy awaryjność jest jakaś duża, czy dostępność części do ssangyongow jest na dobrym poziomie. Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuję
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakup kyrona
Postautor: alfik » 18 paź 2015, 19:01
Naprawy poza ASO to raczej jak większości samochodów (robocizna), ale zdarzają się problemy, do których trzeba prawdziwego fachowca. Na pewno nie ma problemu z częściami - nie leżą w CPN ale jest na forum sprzedawca, co ma wszystko w oryginale i jest już trochę zamienników - nie porównuj jednak cen do osobówek. Moim zdaniem nie jest to samochód dla oszczędnych (spalanie ok 10 przy automacie, duże, znaczy drogie opony, części różnie kosztują i mogą szarpnąć), ale też nie dla bogaczy - ceny używanych aut są super niskie. To co było tanie to naprawa zawieszenia - gumy, sworznie wszystko wymienne. To co mnie uderzyło to membrany strujące przednim napędem albo czujnik ABS. Jak w każdym dieslu wtryski czy pompa to czarny scenariusz.
Ja mam swojego od nowości - 7 lat. Przejechał 120.000. Dużo w terenie (ma podniesione zawieszenie i koła 32").
W tym czasie padło:
uszczelnienie wału korbowego (garancja)
łożysko atakujące tylnego mostu
przegub przedniego wału
pełna naprawa przedniego zawieszenia po 70k i kilka tulei po 120k (tył idealny)
membrany sterowania przednim napędem
czujnik abs
poza tym - zatkany smok w baku (paliwo), przetarty pas bezpieczeństwa, pęknieta szyba (kamień), dwa akumulatory (drugi w tym roku), dwie chłodnice (jazda w terenie - uszkodzenia mechaniczne).
Dwa razy zmieniałem amortyzatory przód i raz tył (wycieki) ale nie fabryczne tylko tuningowe. Fabryczne, prawie nie używane leżą w garażu wraz z oryginalnymi sprężynami.
Drogawa była też wymiana oleju w atomacie a terez planuję drugą.
Samochód bardzo lubię, jest w super stanie i trudno by mi znaleźć coś lepszego za te pieniądze.
Jednak trzeba brać pod uwagę osiągi i prowadzenie kutra rybackiego (moje drugie auto to subaru
)
Ja mam swojego od nowości - 7 lat. Przejechał 120.000. Dużo w terenie (ma podniesione zawieszenie i koła 32").
W tym czasie padło:
uszczelnienie wału korbowego (garancja)
łożysko atakujące tylnego mostu
przegub przedniego wału
pełna naprawa przedniego zawieszenia po 70k i kilka tulei po 120k (tył idealny)
membrany sterowania przednim napędem
czujnik abs
poza tym - zatkany smok w baku (paliwo), przetarty pas bezpieczeństwa, pęknieta szyba (kamień), dwa akumulatory (drugi w tym roku), dwie chłodnice (jazda w terenie - uszkodzenia mechaniczne).
Dwa razy zmieniałem amortyzatory przód i raz tył (wycieki) ale nie fabryczne tylko tuningowe. Fabryczne, prawie nie używane leżą w garażu wraz z oryginalnymi sprężynami.
Drogawa była też wymiana oleju w atomacie a terez planuję drugą.
Samochód bardzo lubię, jest w super stanie i trudno by mi znaleźć coś lepszego za te pieniądze.
Jednak trzeba brać pod uwagę osiągi i prowadzenie kutra rybackiego (moje drugie auto to subaru

- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Zakup kyrona
Postautor: kurpi » 18 paź 2015, 20:56
Jednak trzeba brać pod uwagę osiągi i prowadzenie kutra rybackiego





Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0 

-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zakup kyrona
Postautor: alfik » 18 paź 2015, 22:01
Wiem, manual jest znacznie oszczędniejszy i szybszy. A automat gładki, wygodny i świetny w terenie. Co do osiągów to rzecz względna. Jeszcze na fabrycznym zawiasie i kołach 18" dociągnąłem do 170. Jak się ścigałem z pod świateł z żoną (ona kyronem, a ja pajero 3,2 d 160KM, automat) to żona wygrała. Ale jak się przesiadam z subaru, które 100 robi w 7s, to .... kuter.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 paź 2015, 9:07
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zakup kyrona
Postautor: WalQ » 19 paź 2015, 6:05
Ok a np. Ceny i trwałość wtryskow, pompy wtryskowej, dwumasy czy turbo?? Pytam dlatego że w mojej starej multipli jak padły wtryski to kupiłem uzywane za 100zł sztuka i wymieniłem w garażu pod blokiem
, jak padł regulator cisnienia na pompie to kupiłem używaną pompe z regulatorem i wykrecilem regulator. Drogo było z dwumasą bo kosztowało mnie 3200zł. Nie spodziewam się kosztów niskich ale nie chcę też wchodzić w koszty naprawdę duże dlatego wszystkie te pytania

- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Zakup kyrona
Postautor: kurpi » 19 paź 2015, 7:35
Pytam dlatego że w mojej starej multipli jak padły wtryski to kupiłem uzywane za 100zł sztuka i wymieniłem w garażu pod blokiem
Kolego,czy to będzie kyron czy jakikolwiek inny diesel z CR to za 100zł co najwyżej ci mogą zlecenie naprawy otworzyć.Jak chcesz taniego silnika w naprawach to raczej szukaj reksia 2.9td z prostym dieslem.Jak się boisz dwumasy to kup automat,chociaż jak policzysz większe zużycie paliwa to pewnie koszty utrzymania wyjdą podobnie.Bardzo dużo zależy od tego jaki egzemplarz trafisz,jak będzie zajechany to wiadomo-studnia bez dna,jak trafisz udany to da ci radość z jazdy.Kyron nie jest porszakiem na drodze czy patrolem w terenie,ale jako auto do wszystkiego dobrze się sprawdza.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0 

-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 18 paź 2015, 9:07
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zakup kyrona
Postautor: WalQ » 19 paź 2015, 8:35
No 1.9 jtd ma common raila i wtryski bosha i uzywki są po okolo 100zł, wiem bo wszystkie wymieniłem, tutaj wtryski z tego co widzę to delphi a te do tanich nie należą. A co do wczesniejszych postów i spalania to nie jest źle bo jeżdżę teraz laguna II 1.8 benzynka bez lpg i spala 9.5 litra. Nigdy nie mialem.samochodu z napędem na 4 koła i dlatego interesują mnie też informacje na temat trwałości i kosztów jego utrzymania. Dwumasy się nie boję poprostu wiem ile kosztuje i tyle do kyrona dwumasy znalazłem za okolo 1700zł a do multipli dawałem 1800 

- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Zakup kyrona
Postautor: kurpi » 19 paź 2015, 23:37
tutaj wtryski z tego co widzę to delphi a te do tanich nie należą
No właśnie zapomniałem napisać o CR delphi.
Nigdy nie mialem.samochodu z napędem na 4 koła
Kyron to w zasadzie samochód tylnoapędowy z możliwością dołączenia przodu,ale na sztywno (bez mechanizmu różnicowego nie na asfalt) a dzięki sprzęgiełkom w piastach jest w miarę ekonomiczny (nie miele niepotrzebnie mostem).
Co do kosztów-wchodzi 8litrów oleju do silnika,filtr paliwa kosztuje 150 zł z delphi a więc niemało,z drugiej strony np końcówka drążka kierowniczego to ok 100zł ,gumki do ręcznego 18zł,ale już linka ręcznego to ok 170 zł a są 2.Autko jest na pewno droższe w utrzymaniu jak osobówka,ale też dalej zajedzie i mi daje dużo więcej frajdy z jazdy niż osobówka mimo gorszych właściwości jezdnych.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0 

Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość