Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Tutaj pomagamy przyszłym posiadaczom Ssangyongów wybrać model, wersję silnikową lub konkretny egzemplarz.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 lis 2013, 17:15
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: konradob » 03 lis 2013, 17:24
Witam wszystkich forumowiczów. Przymierzam się do zakupu Rextona z automatyczną skrzynią biegów i moje pytanie jest następujące; na co zwrócić uwagę podczas oglądania samochodu, czy to prawda że skrzynie automatyczne są awaryjne. Jak samochód sprawdza się podczas normalnej eksploatacji jak jest z dostępnością części zamiennych. Za wszelkie sugestie wielkie dzięki.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: Trawus » 11 lis 2013, 5:29
Automaty są awaryjne w takim samym stopniu jak ręczne, tylko trzeba bardziej pilnować poziomu oleju za to wygoda jak marzenie. Przy zakupie lepiej zwrócić uwagę na rodzaj napędu 4x4. Są dwa rodzaje Part Time i TOD. W Rexie II Part time to opcja i rzadkość ale w Jedynkach to bardzo powszechne rozwiązanie. Jak mało się jeździ po ciężkim terenie to napęd TOD ,czyli AWD jest wygodniejszy i zdecydowanie mniej awaryjny - pracuje załączając się automatycznie do 90 km/h w każdych warunkach drogowych. Part Time w zasadzie jest tylko dla ciężkiego terenu a awarie sprzęglików na przednich piastach to normalka. Ja szukałbym układu TOD ale to zależy kto , co lubi i gdzie się szwęda ? 
Pytasz o części zamienne ? odpowiem jednym słowem - JESUUUUUU !
Są, ale ceny , lepiej nie pytaj - dobrze, że auta nie należą do awaryjnych ale jak się przytrafi - płaczesz i płacisz.

Pytasz o części zamienne ? odpowiem jednym słowem - JESUUUUUU !
Są, ale ceny , lepiej nie pytaj - dobrze, że auta nie należą do awaryjnych ale jak się przytrafi - płaczesz i płacisz.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: sergio1969 » 11 lis 2013, 16:23
No akurat ja kupilem orginalne Sy przewody hamulcowe elastyczne i dalem 310zl za 2 szt ale zamiennik jest i za 300 zl kupisz wszystkie 5 szt i chyle czola przed tym kto mnie swiadomil jest to w poscie elastyczne przewody -ogolnie czesci w serwisie kosmiczne ale jak sie nie ma wybory
I jak napisal poprzednik auta nie naleza do awaryjnych ,wiec czesto sie nie psuja,zreszta kazdy woz potrafi sie sp...c i doprowadzic wlasciciela do lez.Przy zakupie zwroc uwage czy w automacie przy ezdzie i zmianie biegow nie szarpie i jest cicha zmiana biegow ,hamulecreczny czy jest bo to tez nie maly wydatek opony,wycieki z tylnego mostu i aut,skrzyni no i silnika he he ale k...a madry rozpisal Ale warto sprawdzic to co napisalem ,Kupuj woz z druga osoba skrec przednie kola niech ktos nacisnie hamulec i sprawdz przewody gomowe elastyczne czy banki sie nie robia i nie puchna bo ja tak mialem i niestety szarpnelo po kieszeni.sprawdz czy dziala klakson bo jak swieci airbac i nie dziala sygnal jest walnieta tasma pod kierownica i niech ktos ci kitu nie wcisnie ze to na komputerze usuna blad bo tego nie zrobia przerabialem to szukalem przyczyny airbaca i braku sygnalu -robilem cuda i wymienilem tasme i bole zniknely-pozdrawiam i zycze udanego zakupu

Sergio
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 lis 2013, 17:15
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: konradob » 11 lis 2013, 17:30
Witam. Dziękuje za zainteresowanie i rady. Samochód ma być dla żony będzie robił rocznie nie całe 10 000 km podaje link do strony http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-klim ... 38538.html może coś powiecie o tym egzemplarzu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: Trawus » 11 lis 2013, 20:58
Już po felgach widzę, że to napęd Part Time. Na przełącznikach będzie H2 H4 L4 . Trzeba sprawdzić, czy napędy się załączają na H4 i L4. Jak nie , to będą spore wydatki. W przebieg nie wierzę coś za mały. Co prawda te silniki są starszej generacji i 700 000 km dla nich nie nowina ale mimo wszystko sam bym nie kupował ale zabrał ze sobą człowieka , który ma już doświadczenie z tymi autami.
Karoseria normalka , te auta nie korodują szybko - z wyjątkiem ramy. I tu często pojawiający się problem zaniku numerów podwozia, które bite są na ramie za prawym przednim kołem trochę powyżej metalowego przewodu hamulcowego. Sprawdź , czy są widoczne bo jeśli nie to czekają spore korowody z załatwieniem zezwolenia na nabicie nowych - lepiej tego unikać. No i jak napisał kolega zmiany biegów muszą być niewyczuwalne - tylko słuch powinien cię informować o zmianie. Powodzenia.
Zwróć uwagę na wtryski bo to bardzo ważne z uwagi na koszty naprawy - konieczność wymiany wtrysków może zabić portfel , najlepiej byłoby podjechać na stację i podłączyć drania pod kompa, sporo się wówczas wyjaśni. Jedno jest pewne , ma drań palić na zimno od pierwszego zakręcenia - i to w zimie. Jak trzeba pokręcić silnikiem to już jest sygnał, że coś nie tak. Zimne silniki nieco klekoczą i dymią to normalne ale mają pracować równiutko jak zegarek - i żadnych przecieków nie toleruj. Sprawdź tu silnik , maglownicę, serwo, skrzynię i mosty. Najważniejsze jest to, co zobaczysz pod spodem auta .
Karoseria normalka , te auta nie korodują szybko - z wyjątkiem ramy. I tu często pojawiający się problem zaniku numerów podwozia, które bite są na ramie za prawym przednim kołem trochę powyżej metalowego przewodu hamulcowego. Sprawdź , czy są widoczne bo jeśli nie to czekają spore korowody z załatwieniem zezwolenia na nabicie nowych - lepiej tego unikać. No i jak napisał kolega zmiany biegów muszą być niewyczuwalne - tylko słuch powinien cię informować o zmianie. Powodzenia.
Zwróć uwagę na wtryski bo to bardzo ważne z uwagi na koszty naprawy - konieczność wymiany wtrysków może zabić portfel , najlepiej byłoby podjechać na stację i podłączyć drania pod kompa, sporo się wówczas wyjaśni. Jedno jest pewne , ma drań palić na zimno od pierwszego zakręcenia - i to w zimie. Jak trzeba pokręcić silnikiem to już jest sygnał, że coś nie tak. Zimne silniki nieco klekoczą i dymią to normalne ale mają pracować równiutko jak zegarek - i żadnych przecieków nie toleruj. Sprawdź tu silnik , maglownicę, serwo, skrzynię i mosty. Najważniejsze jest to, co zobaczysz pod spodem auta .
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 lis 2013, 17:15
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: konradob » 11 lis 2013, 21:44
A czym po za zmianami kosmetycznymi różni się REX II od I ? Bo może lepiej poszukać II i to jak się da z polskiego salonu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: Trawus » 11 lis 2013, 21:50
Owszem, różnią się tylnym zawieszeniem. Dwójka ma łamany tylny most i napęd TOD jako standard . Niektóre mają wzmocnione silniki d0 180KM przez zmianę turbiny na dwustopniową i nieco mniej palą od Jednynki. Poza tym wszystko to samo.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 lis 2013, 17:15
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: konradob » 11 lis 2013, 21:58
znalazłem jeszcze taki egzemplarz http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-f-va ... 19567.html
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: sergio1969 » 12 lis 2013, 5:24
Czarny jest ladniutki jak dla zonki a w przebiegi nie wierz bo 110tys km w 7 lat daje srednio 1300km miesiecznie do sklepu zona wiecej zrobi wiec jak sprowadzany to ma o wiele wiecej wiec jestpewnosc ze wiekszosc usterek jest usunieta bierz i niech zonka sie cieszy z jazdy -powodzenia
Sergio
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 gru 2013, 1:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: caleem » 08 gru 2013, 1:51
Witam wszystkich i pozwolę podłączyć się do tematu: kupiłem w Szwajcarii Rexia II uszkodzonego w lewe przednie koło, będę potrzebował graty typu zwrotnica, wahacze, kolumna i chciałem się upewnić czy kupując te części muszę kupować poliftowe czy zawieszenie z przodu nie zmieniało się w poszczególnych latach. Z góry dziękuję za info
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 gru 2013, 9:52
- Model: Rexton
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: saarsha » 15 gru 2013, 9:57
Witam , ja podobnie jak mój przedmówca chcialbym zakupić Rextona I z 2006 i mam pytanie , jak na "oko" odróżnić czy samochód wyposażony jest w napęd TOD czy PT?
- malek
- Pan i Władca
- Posty: 449
- Rejestracja: 09 lis 2006, 18:08
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 1200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: malek » 15 gru 2013, 11:47
1. Felgi. Part-Time ma wystajace mechanizmy do zmiany napędów, które przykrywają wypukłe "kołpaczki"
2. Przełącznik napędów na desce. PT ma 2H, 4H, 4L, a TOD ma 4H i 4L
2. Przełącznik napędów na desce. PT ma 2H, 4H, 4L, a TOD ma 4H i 4L
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 gru 2013, 9:52
- Model: Rexton
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: saarsha » 15 gru 2013, 12:59
Wielkie dzięki za info.
Czyli ten z poniższego linka jest z napędm PT jak sądzę ?
http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-2-7- ... 96507.html
Czyli ten z poniższego linka jest z napędm PT jak sądzę ?
http://otomoto.pl/ssangyong-rexton-2-7- ... 96507.html
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Zakup Ssangyong Rexton 2.7 Xdi
Postautor: sergio1969 » 15 gru 2013, 13:52
7 letni woz sprowadzony ma 107tys km -cuda to sa ja wystepuje Dynamo ,takie km poza granicami robia w dwa tygodnie 107ty /84 m-ce daje ~1270 km miesiecznie i nie wiem skad biora takie przebiegi te cymbaly ktore je sprzedaja nikt na zachodzie nie sprzedaje wozu z takim przebieiem i za taka cene chyba ze byl bity a to mozna sprawdzic to jest loteria -pozdrawiam i on ma naped PT
Sergio
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość