Zamiana silników
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2016, 11:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Zamiana silników
Postautor: Czester9333 » 01 gru 2016, 8:55
Witam Was wszystkich, czy jest możliwość zmiany silnika z 2,7 na 2,9 do Reksia czy dużo jest problemów z kompem,podxespolami itd...jak macie jakieś zdanie to zapraszam do wypowiedzenia się. Aha tak przy okazji. Potrzebuję dobrego serwisu do regeneracji wtryskiwaczy jestem z Warmii i Mazur.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zamiana silników
Postautor: automatic » 01 gru 2016, 9:03
Jakby to powiedzieć : 2,9 pracuje bez kompa - wiec stary komp może zostać ...
zwłaszcza przy manualu - bo przy automacie trzeba ogarnąć kilka zagadek emulacji silnika 2,7 gdy jest 2,9 i nie daje żadnych informacji sterownikowi,
jak masz komplet z samochodu 2,9 - to robota wtedy jest prosta - 2,9 chodzi bez prądu - gasi go siłownik podciśnieniowy na mechanicznej pompie wtryskowej ( wiesz kiedyś dawno temu wszystkie diesle tak miały).
zwłaszcza przy manualu - bo przy automacie trzeba ogarnąć kilka zagadek emulacji silnika 2,7 gdy jest 2,9 i nie daje żadnych informacji sterownikowi,
jak masz komplet z samochodu 2,9 - to robota wtedy jest prosta - 2,9 chodzi bez prądu - gasi go siłownik podciśnieniowy na mechanicznej pompie wtryskowej ( wiesz kiedyś dawno temu wszystkie diesle tak miały).
Ostatnio zmieniony 01 gru 2016, 9:10 przez automatic, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2016, 11:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zamiana silników
Postautor: Czester9333 » 01 gru 2016, 9:08
No dobra a wszystko inne pasuje do tego silnika, wały, skrzynia i czy można podnieść moc tego 2,9
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zamiana silników
Postautor: automatic » 01 gru 2016, 9:15
To weź silnik 6 cylindrów 3.0 od merca 124 miał prawie 150 kucy i mocowanie jest 1:1 jak 2,9
moc w klasycznym dieslu podkręcasz dawką na pompie i ciśnieniem turbiny (do granic rozsądku czyli 10-15 koni +) chip tuning ? zapomnij !
Najlepiej mieć angola 2,9 i przełożyć cały zespół + sterownik reduktora i przynależne wały
napisz co masz :
manualna skrzynia ?
napęd : partal czy TOD
moc w klasycznym dieslu podkręcasz dawką na pompie i ciśnieniem turbiny (do granic rozsądku czyli 10-15 koni +) chip tuning ? zapomnij !
Najlepiej mieć angola 2,9 i przełożyć cały zespół + sterownik reduktora i przynależne wały
napisz co masz :
manualna skrzynia ?
napęd : partal czy TOD
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zamiana silników
Postautor: Trawas » 01 gru 2016, 12:31
Automatic , ja bym tego nie robił bo taniej by ci wyszła chyba zamiana aut ? Sporo do zmiany a szczególnie jeśli 2,7 ma modulator ESP, który pracuje we współpracy z sterownikami silnika i skrzyni automat też sterownik TOD do wymiany, wały do wymiany. Niemal cała elektronika do wymiany, wiązka elektryczna komory silnika do wymiany. osprzęt silnika do wymiany , pompy serwo itp. , I po co ? tylko po to by mieć nieco tańsze części do silnika 2,9 ? Sporo mocy tracisz a wytrzymałość silnika 2,7 wcale nie jest mniejsza. Znam 2,7 który przeleciał ok 800 tysi i jeszcze by pochodził, gdyby okazja nabycia drugiego silnika 2,7 z małym przebiegiem się sąsiadowi nie trafiła.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Zamiana silników
Postautor: automatic » 01 gru 2016, 12:50
Ja tylko odpowiadam na pytanie postawione przez kolegę
Taką operację można uznać za w miarę opłacalną gdy samochody się ma za darmo lub po cenie złomu się przywiozło z zachodu
robiąc z 2 szt do kitu 1 na chodzie - robiąc samemu taką wymianę : bo KOSZT robocizny fachowców będzie większy niż wartość uzyskanego pojazdu
Masz rację taniej jest kupić inny działający pojazd !

Taką operację można uznać za w miarę opłacalną gdy samochody się ma za darmo lub po cenie złomu się przywiozło z zachodu
robiąc z 2 szt do kitu 1 na chodzie - robiąc samemu taką wymianę : bo KOSZT robocizny fachowców będzie większy niż wartość uzyskanego pojazdu
Masz rację taniej jest kupić inny działający pojazd !
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 kwie 2016, 11:47
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zamiana silników
Postautor: Czester9333 » 01 gru 2016, 14:08
Dziękuję wam za odpowiedzi już teraz jestem przekonany i mam wyjaśnione w zupełności co i jak. A jeśli chodzi o regenerację wryskow Delphi to co jest godne polecenia?
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Zamiana silników
Postautor: XSzafaX » 01 gru 2016, 20:07
Co do regeneracji już pisałem
Mariusz mazanek w woźnikach między Częstochową a Katowicami 


- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Zamiana silników
Postautor: sergio1969 » 01 gru 2016, 21:43
Czy ktos tam robil wtryski? Jaki koszt jest regeneracji. czy mozna tam wyslac kurierem? i moze jakis telefon ,bylbym wdzieczny
Sergio
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Zamiana silników
Postautor: krisw11 » 01 gru 2016, 23:27
Czester,po co te kombinacje i przeróbki ? Myślisz ,że sie ,to opłaci ? Wątpie ! Później kto ,to kupi od ciebie-a raczej za ile . Jak cie wkur...a,to auto,to weź sprzedaj i kup coś innego,wybór na rynku jest dość spory i czasami taka opcja jest lepsza niz pakowanie kasy i przeróbki,które mogą nie mieć końca. Ale ,to moje zdanie
Pozdrawiam.

Kris
Re: Zamiana silników
Postautor: rufus3008 » 02 gru 2016, 19:14
Sergio mogę ci polecić D-TECH z Rumi 390 zeta szt.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości