Jak podnieść MUSSO ?
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: DANIEL » 01 maja 2008, 0:53
Koledzy podzielcie sie uwagami jak podnieść MUSSAKA do góry np o 5cm , 10cm itd
czy ktoś już coś takiego robił, Ja podniosłem o 4cm i na tym koniec tył można jeszcze wyżej ale przód na drażkach skrętnych chrzani całą zabawe !
czy ktoś już coś takiego robił, Ja podniosłem o 4cm i na tym koniec tył można jeszcze wyżej ale przód na drażkach skrętnych chrzani całą zabawe !
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: matee » 03 maja 2008, 15:44
Daniel, a w jaki sposób podnosiłeś?
tu masz linki do stroniczek koreańskich:
http://www.tankermotors.co.kr/english/tunning/musso.asp
http://www.tankermotors.co.kr/english/s ... /musso.asp
a tu trzy opcje do wyboru dla Musso / Musso Sports otrzymane od nich:
1) 2" up - recommandable tire size 31"
3" coil springs set $ 225.00
GAS shock set $ 555.00
2" top bushing set $ 245.00
docu rod $ 245.00
lateral rod $ 190.00
stabilize contact link $ 70.00
upper arm kit $ 105.00
total $ 1635.00
2) 4" up - recommandable tire size 34"
4" coil springs set $ 260.00
GAS shock set $ 555.00
3" top bushing set $ 315.00
docu rod $ 245.00
lateral rod $ 190.00
stabilize contact link $ 70.00
upper arm kit $ 105.00
total $ 1740.00
* Currency is Australian dollars and the price is subject to change.
* The price is not included the shipping cost from Korea.
* It is possible to sell parts seperately but all those parts need for sucessful
4W driving.
3) If you are get 33" tire with 12.4" width,
( quoted as EURO )
3" top bushing 250
2" coil springs 130
docu rod 130
lateral rod 120
upper arm kit 60
engine/transmission up kit 160
stabilizer 50
shocks 340
final gear ( for 33" tire ) 350
tu masz linki do stroniczek koreańskich:
http://www.tankermotors.co.kr/english/tunning/musso.asp
http://www.tankermotors.co.kr/english/s ... /musso.asp
a tu trzy opcje do wyboru dla Musso / Musso Sports otrzymane od nich:
1) 2" up - recommandable tire size 31"
3" coil springs set $ 225.00
GAS shock set $ 555.00
2" top bushing set $ 245.00
docu rod $ 245.00
lateral rod $ 190.00
stabilize contact link $ 70.00
upper arm kit $ 105.00
total $ 1635.00
2) 4" up - recommandable tire size 34"
4" coil springs set $ 260.00
GAS shock set $ 555.00
3" top bushing set $ 315.00
docu rod $ 245.00
lateral rod $ 190.00
stabilize contact link $ 70.00
upper arm kit $ 105.00
total $ 1740.00
* Currency is Australian dollars and the price is subject to change.
* The price is not included the shipping cost from Korea.
* It is possible to sell parts seperately but all those parts need for sucessful
4W driving.
3) If you are get 33" tire with 12.4" width,
( quoted as EURO )
3" top bushing 250
2" coil springs 130
docu rod 130
lateral rod 120
upper arm kit 60
engine/transmission up kit 160
stabilizer 50
shocks 340
final gear ( for 33" tire ) 350
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: DANIEL » 03 maja 2008, 23:43
Na fotce jeszcze jest nie podniesiony , bedzie nowa fota
Jak podnioslem , wszystko robie w klubie Nisssana Patrola u kolegi , na tył dał podkłady pod sprezyny link:http://www.sklep4x4.pl/sklep/grupy/127.html
a zprzodu pozostaje tylko krecenie kluczami i podnoszenie na drażkach skretnych ktore jednak ograniczaja cala zabawe i pozwolily u mnie tylko na okolo 3,5cm w gore
tak wiec trzeba cos opatentowac i pomyslec tak na okolo 10cm - bedzie rasowo wygladał
Jak podnioslem , wszystko robie w klubie Nisssana Patrola u kolegi , na tył dał podkłady pod sprezyny link:http://www.sklep4x4.pl/sklep/grupy/127.html
a zprzodu pozostaje tylko krecenie kluczami i podnoszenie na drażkach skretnych ktore jednak ograniczaja cala zabawe i pozwolily u mnie tylko na okolo 3,5cm w gore
tak wiec trzeba cos opatentowac i pomyslec tak na okolo 10cm - bedzie rasowo wygladał

DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: MUSSOART » 05 maja 2008, 22:29
Witam ściągnołem kiedys takie zdiecia z klubu musso z argentyny aby podnieść przód dają takie podkładki wymiaru zwrotnicy i przedłuzają drążki skrętne.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
user_2_foto02.jpg
user_2_foto06.jpg
user_2_foto11.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: MUSSOART » 05 maja 2008, 22:31
user_2_foto04.jpg
user_2_foto03.jpg
user_2_foto13.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: MUSSOART » 05 maja 2008, 22:33
A tak po przeróbkach Musso...
user_2_foto16.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: DANIEL » 06 maja 2008, 10:24
to mi sie bardzo podoba ,ale mało precyzyjne informacje zeby na podstawie zdjec podjac sie takiej przerobki , trzeba by bylo znac dokladnie wymiary elementów i ich dokładna lokalizacje gdzie ciac i wspawywac.....
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: msch00 » 06 maja 2008, 12:34
Witam
Kiedyś w prasie 4x4 czytałem o liftowaniu i podnoszenie na drążkach może mieć wpływ na trwałość drążków. Na początek zalecają lift nadwozia na ramie, nie zwiększa to bezpośrednio prześwitu, ale umożliwia założenie większych kół, co z kolei spowoduje większy prześwit. Oczywiście tylko czytałem
Kiedyś w prasie 4x4 czytałem o liftowaniu i podnoszenie na drążkach może mieć wpływ na trwałość drążków. Na początek zalecają lift nadwozia na ramie, nie zwiększa to bezpośrednio prześwitu, ale umożliwia założenie większych kół, co z kolei spowoduje większy prześwit. Oczywiście tylko czytałem

- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: matee » 06 maja 2008, 18:28
na zdjęciach po kolei widać:
1. podkładki pod sprężyny tył
2. wydłużony wahacz tylny (jest niewygięty=błąd)
3. wahacz przód z podkładką
4. wahacz tył lub drążek panharda
5. wahacz tył i odboje na dystansach
6. wahacz przód z podkładką + body lift
7. finał
cała operacja na dość amatorskim poziomie i średnie wykonanie.
wyobraźcie sobie podskok tego monstrum ... wszystkie nadkola powinny mu się urwać
chyba, że koła w porę zatrzymane będą przez odboje. to z kolei nie daje możliwości pracy
zawieszenia w pełni ... czyli lipa ...
drążków skrętnych się nie przedłuża !!! broń boże !!!
1. podkładki pod sprężyny tył
2. wydłużony wahacz tylny (jest niewygięty=błąd)
3. wahacz przód z podkładką
4. wahacz tył lub drążek panharda
5. wahacz tył i odboje na dystansach
6. wahacz przód z podkładką + body lift
7. finał
cała operacja na dość amatorskim poziomie i średnie wykonanie.
wyobraźcie sobie podskok tego monstrum ... wszystkie nadkola powinny mu się urwać
chyba, że koła w porę zatrzymane będą przez odboje. to z kolei nie daje możliwości pracy
zawieszenia w pełni ... czyli lipa ...
drążków skrętnych się nie przedłuża !!! broń boże !!!
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: mussolinimmz » 29 mar 2010, 12:12
wie ktos moze czy takie podkladki na przod w musso mozna gdzies kupic w polsce???
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 20:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: kilcio » 14 paź 2013, 15:57
Odgrzeje kotleta
. Wie ktoś jaka może być max grubość podkładek pod bude aby nie trzeba było przerabiac kolumny kierowniczej. I jeszcze jedno pytanie, w poprzednim moim autku a był to Ford explorer przy robieniu body liftu trzeba było opuścić chłodnice, czy w nosorozcu też trzeba przerabiać mocowanie chłodnicy?

- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: mussolinimmz » 15 paź 2013, 8:55
Grubość podkładki do 7cm
Mocowania chłodnicy nie trzeba ale obudowę wentylatora na pewno chyba że zamienisz wiskozę na elektryka.
Mocowania chłodnicy nie trzeba ale obudowę wentylatora na pewno chyba że zamienisz wiskozę na elektryka.
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Jak podnieść MUSSO ?
Postautor: dragsterdh » 15 paź 2013, 17:56
Na tym zdjęciu widać, że podkładka pod budę jest gumowa. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Mocno będzie buda pływać?
---------------------------------------------------------------------------
Na forum Suzuki znalazłem taki poradnik. Gość używa do liftu profili zamkniętych


http://www.suzuki.info.pl/?t=7;31;&a=25

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość