
Lusterko pasażera
SsangYong Rodius to VAN o gigantycznych rozmiarach wyposażony w napęd 4x4. Na pokład zabiera bez problemu 7 pasażerów wraz z ich bagażami. Doskonały wybór dla dużych rodzin.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Lusterko pasażera
Postautor: Trawus » 23 lip 2014, 15:32
Sam napisałeś hmm. Bo myślałem, że masz tak , jak ja. Zawsze mi wywala błąd układu hamulcowego w puszce głównego sterownika zwanego mózgiem jak moja teściowa jest w pobliżu i stara się kierować. Tłumik ma nietypowy i nie można wymienić - a strasznie jej pordzewiał niestety. 

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 lip 2014, 16:46
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ennis, IRL
Re: Lusterko pasażera
Postautor: profesor79 » 23 lip 2014, 15:56
to ja chyba dlatego wlaczylem turbo i mieszkam 25km od oceanu 

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 lip 2014, 16:46
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ennis, IRL
Re: Lusterko pasażera
Postautor: profesor79 » 23 lip 2014, 18:36
Jako że temat jest o lusterkach podpinam schemat elektryczny do mojego smoka (i zapewne innych także)
Stronka wydrukowałem z materiałów zassanych z linka który znajduje się kilka postów wcześniej.
Teraz mi pozostaje przygotowanie końcówek do multimetru i do dzieła

Stronka wydrukowałem z materiałów zassanych z linka który znajduje się kilka postów wcześniej.
Teraz mi pozostaje przygotowanie końcówek do multimetru i do dzieła




Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 lip 2014, 16:46
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ennis, IRL
Re: Lusterko pasażera
Postautor: profesor79 » 23 lip 2014, 18:38
a tak jeszcze zapytam
w które końcówki wypadołoby się zaopatrzyć aby mieć łatwość w mierzeniu połączeń?
http://www.tme.eu/pl/Document/e4c9ceed0f0c4c6251f5270e7b486e5f/edacwaterproof.pdf
w które końcówki wypadołoby się zaopatrzyć aby mieć łatwość w mierzeniu połączeń?
http://www.tme.eu/pl/Document/e4c9ceed0f0c4c6251f5270e7b486e5f/edacwaterproof.pdf
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Lusterko pasażera
Postautor: Trawus » 23 lip 2014, 21:56
Ja pierdziu , ale fajne ! TY wiesz jak trudno kupić coś takiego w zgrzebnej Polsce i ile za to chcą zedrzeć z człeka ?
Ach, gdybym miał do tego dostęp to wymieniłbym wszystkie bo bachory mam czasami "bezszczelne"
A co za różnica jakie kupisz, różnią się tylko kształtem puszek a w środku i tak identyczne konektory. Igłą miernika w każdy jednakowo trafisz.
Na prawdę nie chce mi się wierzyć aby przełącznik albo silniczki padły - to bardzo rzadko się zdarza . Najczęściej występuje brak kontaktu w multikostce w drzwiach.- Stavic 5B str 6
Ach, gdybym miał do tego dostęp to wymieniłbym wszystkie bo bachory mam czasami "bezszczelne"
A co za różnica jakie kupisz, różnią się tylko kształtem puszek a w środku i tak identyczne konektory. Igłą miernika w każdy jednakowo trafisz.
Na prawdę nie chce mi się wierzyć aby przełącznik albo silniczki padły - to bardzo rzadko się zdarza . Najczęściej występuje brak kontaktu w multikostce w drzwiach.- Stavic 5B str 6
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 lip 2014, 16:46
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ennis, IRL
Re: Lusterko pasażera
Postautor: profesor79 » 23 lip 2014, 22:07
tme działa w Polsce od lat i jest to polska firma- pierwsze graty kupiłem u nich jakieś 10 lat temu....
http://www.tme.eu/pl/katalog/
chodzi mi oto że je się bardzo denerwuję jak mi końcówki z miernika wyskakują i dlatego chciałbym sobie zrobić połączenia na konektorach, a szczególnie że SY to nie sejek i nie dam rady trzymać przyrządu i bawić się joystickiem....
Niby 12V ale zawsze coś można usmażyć - a po co?
do kostek się dorwać to będzie wyczyn, jak rozłożę skrzydła smoka to cały ruch na ulicy zablokuje
A tak BTW jak składałem wczoraj tego switcha to mi się czasy commodore C64 przypominały - szczególnie wymiana sprężynek w joystickach - a jakie to fajne wspomnienia (nawet koledzy ze stajni Atari joysticki razem naprawiali).....
http://www.tme.eu/pl/katalog/
chodzi mi oto że je się bardzo denerwuję jak mi końcówki z miernika wyskakują i dlatego chciałbym sobie zrobić połączenia na konektorach, a szczególnie że SY to nie sejek i nie dam rady trzymać przyrządu i bawić się joystickiem....
Niby 12V ale zawsze coś można usmażyć - a po co?
do kostek się dorwać to będzie wyczyn, jak rozłożę skrzydła smoka to cały ruch na ulicy zablokuje


A tak BTW jak składałem wczoraj tego switcha to mi się czasy commodore C64 przypominały - szczególnie wymiana sprężynek w joystickach - a jakie to fajne wspomnienia (nawet koledzy ze stajni Atari joysticki razem naprawiali).....
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Lusterko pasażera
Postautor: Trawus » 24 lip 2014, 6:27
Super, dzięki za namiary bo będą mi bardzo potrzebne
- robię na Off road'a wojskową Gelendę , którą se kupiłem a Dani - co za rozkosz, automat ale reduktor, blokady i napędy załączane ręcznie , prawie żadnej elektroniki poza ABS. Co za rozkosz, wszystko można zrobić samemu bez komputera - jak za dobrych czasów. Chcę mu dorzucić trochę komfortu z elektryką więc ta informacja jest dla mnie bardzo ważna bo już chciałem to ściągać.

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lip 2014, 14:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wieden
- Kontaktowanie:
Re: Lusterko pasażera
Postautor: PiotrekSmok » 24 lip 2014, 9:54
profesor79 pisze:A tak BTW jak składałem wczoraj tego switcha to mi się czasy commodore C64 przypominały - szczególnie wymiana sprężynek w joystickach - a jakie to fajne wspomnienia (nawet koledzy ze stajni Atari joysticki razem naprawiali).....
Haha pamietam te czasy jescze bardzo dobrze



Tez mysle ze problem bedzie raczej lezal w stykach/kablach. Ale dostep u mnie z strony kierwcy do puszki od drzwi jest jak na moje lapy zbyt trudny

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 lip 2014, 16:46
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ennis, IRL
Re: Lusterko pasażera
Postautor: profesor79 » 24 lip 2014, 10:31
co do dostepu to nie jest latwo - ja chyba przez godzine probowalem rozpiac wiazke miedzy drzwiami a karoseria.....
z moimi lapami to nawet nie potrafie docisnac zatrzasku - a jak wloze wkretak - to nie wiem jak to wyszarpac
inna sprawa jest fakt, ze jak otworze jedne drzwi wraz z drugimy to nie ma przejscia na chodniku a przejazd pzez moja waska ulilczke rowniez jest utrudniony...
Juz chcialem drzwi sciagac - ale sie powstrzymalem - Pat&Mat tak by zrobili....
z moimi lapami to nawet nie potrafie docisnac zatrzasku - a jak wloze wkretak - to nie wiem jak to wyszarpac

inna sprawa jest fakt, ze jak otworze jedne drzwi wraz z drugimy to nie ma przejscia na chodniku a przejazd pzez moja waska ulilczke rowniez jest utrudniony...
Juz chcialem drzwi sciagac - ale sie powstrzymalem - Pat&Mat tak by zrobili....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lip 2014, 14:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wieden
- Kontaktowanie:
Re: Lusterko pasażera
Postautor: PiotrekSmok » 24 lip 2014, 10:59
Znam ten bol jak sie nie ma miesca gdzie na spokojnie pogrzebac.
Tak na szybko to tez zawsze musze gdzies na parkingu grzebac.
I jak tak ci sie jezdzi Rodkiem? Tez mam w planie zakupic Rodka jako autko sluzbowe.
Tak na szybko to tez zawsze musze gdzies na parkingu grzebac.
I jak tak ci sie jezdzi Rodkiem? Tez mam w planie zakupic Rodka jako autko sluzbowe.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 lip 2014, 16:46
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Ennis, IRL
Re: Lusterko pasażera
Postautor: profesor79 » 24 lip 2014, 11:23
Hej
nieukrywam ze przesiadka z saaba 95 2.0 turbo w automacie na rodka to jak przejscie z wartburga do zuka w latch 80/90
Ale jak na 2,5 tonowe bydle to jezdi sie spokojnie - a co dla mnie najwazniejsze w lutym zabiore sie z czworka dziciakow bez zadnego kombinowania czy mam miejsce na wozek albo dla zony
nieukrywam ze przesiadka z saaba 95 2.0 turbo w automacie na rodka to jak przejscie z wartburga do zuka w latch 80/90

Ale jak na 2,5 tonowe bydle to jezdi sie spokojnie - a co dla mnie najwazniejsze w lutym zabiore sie z czworka dziciakow bez zadnego kombinowania czy mam miejsce na wozek albo dla zony

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lip 2014, 14:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wieden
- Kontaktowanie:
Re: Lusterko pasażera
Postautor: PiotrekSmok » 24 lip 2014, 11:41
Saab 95 
Mialem kiedys Saaba 9000 2.3 T to byl niezly sprzet.
Ale przypusczam ze Rodek mi bedzie dobrze pasowal, dosc sporo podruzuje sluzbowo, i przewaznie tez mam sporo gratow do przewiezienia
Najwazniejsze dla mnie to wygoda jazdy na dluszych trasach po autostradach.
Ale za tydzien lob dwa bede testowal pierwszego mozliwego kandydata do zakupu

Mialem kiedys Saaba 9000 2.3 T to byl niezly sprzet.
Ale przypusczam ze Rodek mi bedzie dobrze pasowal, dosc sporo podruzuje sluzbowo, i przewaznie tez mam sporo gratow do przewiezienia

Najwazniejsze dla mnie to wygoda jazdy na dluszych trasach po autostradach.
Ale za tydzien lob dwa bede testowal pierwszego mozliwego kandydata do zakupu

-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Lusterko pasażera
Postautor: Trawus » 24 lip 2014, 13:22
Piotrek, to ty tyle dzieciaków narobiłeś, że ci Rodius potrzebny ? Gratuluję.
Ale co do autostrad - to Rexiu jest żwawszy i zwinniejszy a i kuferek ma też owszem, owszem, no i mniej pali bo lżejszy. Rosius to strasznie ogromne bydle ale przy dużej familii jest super opcją i prawdziwie niezawodnym autem.
Co do Saaba to istotnie fajny ale części drogie jak cholera - miałem Areo i dobrze go wspominam. Ale zdecydowanie wolę SUVy bo jestem teraz rozleniwionym marudą i w trasie lubię siedzieć wygodnie i wysoko. a Rex ma bardzo wygodne, wysokie foteliki więc nie muszę siedzieć w nim jak w osobówce na czubku tyłka z uniesionymi kolanami. W Rexie siedzisz jeszcze wyżej niż w Rodiusie a jak na SUVa ma znakomite zawieszenie i co do komfortu to poza wielką niemiecką trójką nic mu nie dorównuje , pięknie i bez szarpania wybiera dziury- Przy silniku 186 KM to w dynamice nie ustępuje osobówkom , 10,5 do setki i 190 km/h to całkiem przyzwoite parametry - i to jest fajne.
W trasie Rodius spali do 10 l a Rex max do 8 l/ 100km przy takim samym silniku bo waga i gabaryty robią swoje - Piotrek szukaj Rexa z TOD
po co ci autobus ?

Ale co do autostrad - to Rexiu jest żwawszy i zwinniejszy a i kuferek ma też owszem, owszem, no i mniej pali bo lżejszy. Rosius to strasznie ogromne bydle ale przy dużej familii jest super opcją i prawdziwie niezawodnym autem.
Co do Saaba to istotnie fajny ale części drogie jak cholera - miałem Areo i dobrze go wspominam. Ale zdecydowanie wolę SUVy bo jestem teraz rozleniwionym marudą i w trasie lubię siedzieć wygodnie i wysoko. a Rex ma bardzo wygodne, wysokie foteliki więc nie muszę siedzieć w nim jak w osobówce na czubku tyłka z uniesionymi kolanami. W Rexie siedzisz jeszcze wyżej niż w Rodiusie a jak na SUVa ma znakomite zawieszenie i co do komfortu to poza wielką niemiecką trójką nic mu nie dorównuje , pięknie i bez szarpania wybiera dziury- Przy silniku 186 KM to w dynamice nie ustępuje osobówkom , 10,5 do setki i 190 km/h to całkiem przyzwoite parametry - i to jest fajne.
W trasie Rodius spali do 10 l a Rex max do 8 l/ 100km przy takim samym silniku bo waga i gabaryty robią swoje - Piotrek szukaj Rexa z TOD

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 27
- Rejestracja: 09 lip 2014, 14:23
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wieden
- Kontaktowanie:
Re: Lusterko pasażera
Postautor: PiotrekSmok » 25 lip 2014, 10:28
Wiesz trawus, potrzebuje auto firmowe, a w Austri rexa nie moge z podatku rozliczac, tylko Rodiusa, eventualnie jescze actyon/musso sports
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Lusterko pasażera
Postautor: Trawus » 25 lip 2014, 10:38
Jak to nie możesz ? Są Rexy fabrycznie wyposażone w przegrodę, kratkę ( uchylną ) a bagażnik mają powiększony o rząd tylnych siedzeń i pokryty blachą aluminiową - okna tylnych drzwi są przyciemnione i całość jest sugerowana jako auto dostawcze - w Dani pełno tego jeździ zarejestrowane jako auto pracujące . Po zarejestrowaniu można rząd tylnych siedzeń dołożyć pozostawiając kratkę i jest OK - odliczasz drania.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości