Lużny rozrząd , brak ciśnienia oleju
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 31
- Rejestracja: 21 gru 2020, 21:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Lużny rozrząd , brak ciśnienia oleju
Postautor: Masmo » 15 mar 2025, 21:08
Może to było 10-20 s. Nie patrzyłem na sekundnik. Teraz to jest jakaś awaria. Pytam tych co przerabiali temat w tych silnikach a nie o "mądrości ludowe". W każdym razie rozbieram i jestem załamany ile trzeba rozebrać żeby się dobrać do miski.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 31
- Rejestracja: 21 gru 2020, 21:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Lużny rozrząd , brak ciśnienia oleju
Postautor: Masmo » 30 mar 2025, 21:13
I wszystko jasne:
Pompa oleju zamurowana i ukręcona. Ponadto połamana dolna prowadnica rozrządu i napinacz łańcuszka napędu pompy olejowej. Ścięty sworzeń podtrzymujący prowadnicę i napinacz.
Zastanawiam się tylko w jakiej kolejności to się działo. Sądząc po objawach:
1. Połamana prowadnica. (to chyba częsta przypadłość tych motorów)
2. Zwór zwrotny w pompie olejowej nie trzymał (stąd tak długo trwało pompowanie ciśnienia)
3. Pompa chodząc na początku trochę na sucho zatarła się urywając napinacz łańcucha i łamiąc sworzeń.
Szukam części....
Pompa oleju zamurowana i ukręcona. Ponadto połamana dolna prowadnica rozrządu i napinacz łańcuszka napędu pompy olejowej. Ścięty sworzeń podtrzymujący prowadnicę i napinacz.
Zastanawiam się tylko w jakiej kolejności to się działo. Sądząc po objawach:
1. Połamana prowadnica. (to chyba częsta przypadłość tych motorów)
2. Zwór zwrotny w pompie olejowej nie trzymał (stąd tak długo trwało pompowanie ciśnienia)
3. Pompa chodząc na początku trochę na sucho zatarła się urywając napinacz łańcucha i łamiąc sworzeń.
Szukam części....
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 31
- Rejestracja: 21 gru 2020, 21:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Lużny rozrząd , brak ciśnienia oleju
Postautor: Masmo » 12 maja 2025, 15:38
Naprawiony:
Nowa pompa oleju z Korei przez ebay, nowa prowadnica (ślizgacz) łańcucha rozrządu i nowy napinacz łańcuszka pompy. Godzin wiele w garażu weekendami. Ale ....
Silnik pracuje jak nowy, kontrolka oleju gaśnie już od rozrusznika i zdanych dźwięków z rozrządu, nawet prze sekundę.

Nowa pompa oleju z Korei przez ebay, nowa prowadnica (ślizgacz) łańcucha rozrządu i nowy napinacz łańcuszka pompy. Godzin wiele w garażu weekendami. Ale ....
Silnik pracuje jak nowy, kontrolka oleju gaśnie już od rozrusznika i zdanych dźwięków z rozrządu, nawet prze sekundę.

Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości