
napęd
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 25 lip 2008, 20:04
Chyba za wcześnie go pochwaliłem. Dzisiaj ani razu nie zadziałały napędy , a była straszna ulewa , ślisko i błotko na dróżkach . Statystycznie to częściej był sprawny w czasie deszczu i mrozu oraz rano zaraz po odpaleniu . Chyba nigdy się nie zdażyło by po przejechaniu 40 km była mowa o przełączaniu napędów. A te kabelki diagnostyczne to jeszcze nie na moim etapie wtajemniczenia . W serwisie rok temu też coś tam sprawdzali a mimo wszystko wracałem jeszcze 3 razy a i tak wysiadło . 

- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: napęd
Postautor: DANIEL » 26 lip 2008, 15:18
koledzy moze jakies supestie i pomoc w naprowzdeniu na usterke
problem polega na swieceniu sie kontrolek od napedu
dziala tylko 4H i 2B
4L sie nie odzywa reduktor sie nie wlacza
psikanie i ponowne skladanie wtyczek nie pomaga
czekam na podpowiedzi ?!
problem polega na swieceniu sie kontrolek od napedu
dziala tylko 4H i 2B

4L sie nie odzywa reduktor sie nie wlacza

psikanie i ponowne skladanie wtyczek nie pomaga

czekam na podpowiedzi ?!
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: napęd
Postautor: mozdyn » 28 lip 2008, 7:57
Kabel jest prosty jak budowa cepa. 2 żyły na końcu przełącznik, drugi koniec wtykamy do złącza diagnostycznego "na zapałkę", w zależności od typu złącza w różnym miejscu. Teraz manual, rozpoznajemy typ złącza (okrągły czy kwadratowy), odczytujemy gdzie kabel podłączyć, po przełączeniu przełącznika wewnętrzny bzyczek auta pobzykuje kodami błędów lub okejów, siedzimy w kabinie i wykonujemy procedurę diagnostyczną opisaną w manualu (pstrykając kabelkiem i obsługując mechanizmy sterujące auta). Był opis na angielskim forum, ale prawie żywcem z manuala ściągnięty, jedyna oryginalność to pstryczek na zapałkę. Trafiłem na to przy naprawie elektryki, ale udało się ją naprawić bez diagnozowania.
Oryginalny opis tu : http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/in ... topic=3577
I jeszcze tu : http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/in ... topic=4326
Oryginalny opis tu : http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/in ... topic=3577
I jeszcze tu : http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/in ... topic=4326
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 31 lip 2008, 8:49
mozdyn pisze:U mnie tak jest, że po rozgrzaniu silnika się to zaświeca i nie chce przełączać, jak ostygnie to znów działa. Czasem wystarczy kabelki poruszać. Zrób kabel diagnostyczny (długi kabel z przełącznikiem na końcu aby sięgnął spod maski do kabiny) jak zapuścisz test, po ilości bzyknięć poznasz czy i co jest zepsute w aucie (nie wszystko ma czujniki). Powie Ci też (wybzyka) między innymi gdzie w układzie przełączania napędów masz awarię. Opis kodów i gdzie go wpiąć jest w manualu.
To nie mój stopień wtajemniczenia .Takie rzeczy to dla mnie abstrakcja . To z rozgrzanym silnikiem to u mnie też zauważyłem . I w czasie deszczu ....

Czarne koty przebiegające przez drogę


-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: napęd
Postautor: Roberttt » 31 lip 2008, 15:41
ech, coraz bardziej zadziwia mnie to moje musso - napędy nie działały - wymieniłem rozszczelniony elektrozawór - przewody gumowe, łożyska o.k., uszczelniacze o.k., silniczek napędów przy wyłączonym silniku słychać, jak się przełącza, kontrolki przełączają się o.k., CO - PYTAM SIĘ CO TAM JESZCZE MOŻNA WYMIENIĆ, BY TO USTROJSTWO ZACZĘŁO DZIAŁAĆ ??? siły mi juz opadaja na ten samochod, od A do Z trzeba isc, zeby na cos trafic, zero satysfakcji, wiecej lezenia pod autem niz radosci z jazdy.... 

-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: napęd
Postautor: mozdyn » 01 sie 2008, 7:30
Poczytajcie sobie to angielskie forum, przy nim nasze to jakaś popierdułka. Mają też subfora regionalne - można polskie założyć. Jedyny problem to slang motoryzacyjny, problem dla mnie to zadać pytanie żeby wiedzieli o co mi chodzi, za to odpowiedzi na różne problemy jest tyle że raczej zawsze da się znaleźć coś dla siebie
Niedawno znalazłem opis niedziałania napędu - taki jak mój. Cytując anglików typowych przyczyn może być 5:
1. Kabelki lub złącza - brak styku (podobno równie ważny jak złącza pod autem jest złącze sterownika napędu pod fotelem kierowcy)
2. Czujnik prędkości w motoreduktorze (są 2, chodzi o ten czarny - wymienić)
3. Czujnik położenia silnika przełączającego napędy (w silniku - wyczyścić)
4. Silnik przełączający napędy (drogi - wymienić)
5. Luzy na połączeniu silnika przełączającego napędy z motoreduktorem (naprawiane koszulką termokurczliwą)
Co konkretnie jest uszkodzone pokaże test o którym pisałem wcześniej (oczywiście jego wyniki mogą nie być 100% pewne, bo sterownik pamięta wszystkie kody błędów od ostatniego resetu).
Ja spróbuje wykonać test w sobotę (jak nie będzie lało), dam znać o wynikach.
Co ciekawe napędy można zmieniać ręcznie (mało praktyczne ale awaryjnie ok) i da się włączyć niskie przełożenia mając 2WD.

Niedawno znalazłem opis niedziałania napędu - taki jak mój. Cytując anglików typowych przyczyn może być 5:
1. Kabelki lub złącza - brak styku (podobno równie ważny jak złącza pod autem jest złącze sterownika napędu pod fotelem kierowcy)
2. Czujnik prędkości w motoreduktorze (są 2, chodzi o ten czarny - wymienić)
3. Czujnik położenia silnika przełączającego napędy (w silniku - wyczyścić)
4. Silnik przełączający napędy (drogi - wymienić)
5. Luzy na połączeniu silnika przełączającego napędy z motoreduktorem (naprawiane koszulką termokurczliwą)
Co konkretnie jest uszkodzone pokaże test o którym pisałem wcześniej (oczywiście jego wyniki mogą nie być 100% pewne, bo sterownik pamięta wszystkie kody błędów od ostatniego resetu).
Ja spróbuje wykonać test w sobotę (jak nie będzie lało), dam znać o wynikach.
Co ciekawe napędy można zmieniać ręcznie (mało praktyczne ale awaryjnie ok) i da się włączyć niskie przełożenia mając 2WD.
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 01 sie 2008, 9:52
Co ciekawe napędy można zmieniać ręcznie (mało praktyczne ale awaryjnie ok) i da się włączyć niskie przełożenia mając 2WD.[/quote]
Mozna Cię prosić o rozwinięcie tego wątku
Mozna Cię prosić o rozwinięcie tego wątku

- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 01 sie 2008, 10:59
PO WIELU EKSPERYMENTACH ZNALAZŁEM SPOSÓB NA ZMIANĘ NAPĘDÓW. Skutecznoiść prawie 90 % w moim przypadku .
jak sie nie chcą przełączac a wiem że bedzie potrzeba jazdy 4x4 to musze wyjechac na ,, szybka drogę,, , rozpędzić do prędkości ok 80 /h lub więcej - wtedy wyłączyć kostkę pod siedzeniem , ustawić pokretło 2H na 4H , podłącyć wtyczke spowrotem , zwolnić , zatrzymać się , dać luz , nacisnać sprzegło , włączyć 4L , odczekać parę sekund i do przodu . Nie wiem o co chodzi ale wazne że znalazłem sposób na włączenie napędu na cztery koła . W terenie może być problem z osiagnieciem 80/h ale zamierzam sprawdzić czy nie wystarczy samo bugsowanie kół i wskazanie licznika . Sa dwie możliwości , albo oszukiwanie komputera albo cos z przednimi piastami może szybkie obracanie kół pomaga w załączeniu sprzegiełka .Jak go zwał tak go zwał .Na tym kończę ze swej strony temat ,,napęd ,, . Tylu mechaników nie dało rady to i mnie sie nie uda wyjaśnić zagadki .
Na wszelki wypadek zainwestuję w babę odczyniająca uroki tfu...tfu... na psa urok...
,, na nic mędrca szkiełko i oko,,
jak sie nie chcą przełączac a wiem że bedzie potrzeba jazdy 4x4 to musze wyjechac na ,, szybka drogę,, , rozpędzić do prędkości ok 80 /h lub więcej - wtedy wyłączyć kostkę pod siedzeniem , ustawić pokretło 2H na 4H , podłącyć wtyczke spowrotem , zwolnić , zatrzymać się , dać luz , nacisnać sprzegło , włączyć 4L , odczekać parę sekund i do przodu . Nie wiem o co chodzi ale wazne że znalazłem sposób na włączenie napędu na cztery koła . W terenie może być problem z osiagnieciem 80/h ale zamierzam sprawdzić czy nie wystarczy samo bugsowanie kół i wskazanie licznika . Sa dwie możliwości , albo oszukiwanie komputera albo cos z przednimi piastami może szybkie obracanie kół pomaga w załączeniu sprzegiełka .Jak go zwał tak go zwał .Na tym kończę ze swej strony temat ,,napęd ,, . Tylu mechaników nie dało rady to i mnie sie nie uda wyjaśnić zagadki .


- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 01 sie 2008, 14:05
soup5 pisze:Troche "przykry" to sposob. Lepiej to po prostu napraw.
Poczekam jak to zrobią bardziej wtajemniczeni / patrz posty powyżej/




-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 13 lut 2008, 21:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: napęd
Postautor: mozdyn » 02 sie 2008, 11:05
Cytując anglików:
Low Range na 2WD http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/in ... topic=6107
Manualna zmiana napędów to zdjąć silnik przełączania napędów. Tam jest podobno rysunek w którą stronę kręcić "pinem" aby właściwy napęd uzyskać.
Wykonałem diagnostykę napędów:
Potrzebne narzędzia: spinacz biurowy, reszta patrz mój post wyżej.
3 razy błąd czujnika położenia silnika zmiany napędów - jak będę na kanale to go odkręcę i wyczyszczę. Zobaczymy czy to pomoże.
Wykasowałem też błędy, zobaczę czy coś nowego nie przybędzie.
Low Range na 2WD http://www.ssangyongclub.co.uk/forum/in ... topic=6107
Manualna zmiana napędów to zdjąć silnik przełączania napędów. Tam jest podobno rysunek w którą stronę kręcić "pinem" aby właściwy napęd uzyskać.
Wykonałem diagnostykę napędów:
Potrzebne narzędzia: spinacz biurowy, reszta patrz mój post wyżej.
3 razy błąd czujnika położenia silnika zmiany napędów - jak będę na kanale to go odkręcę i wyczyszczę. Zobaczymy czy to pomoże.
Wykasowałem też błędy, zobaczę czy coś nowego nie przybędzie.
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: napęd
Postautor: czałczesku » 03 sie 2008, 20:09
Tam jest podobno rysunek w którą stronę kręcić "pinem" aby właściwy napęd uzyskać.
A jakby tak zrobić obejście i dwa kabelki z kabiny bezpośrednio do silnika elektrycznego z pominieciem całej tej koreańskiej elektroniki . W samochodzie 2 pstryczki włączajace sinikczek w jedna lub druga stronę ?
U mnie silniczek czasami działa tylko wstrzymuje go elektronika.
Wykasowałem też błędy, zobaczę czy coś nowego nie przybędzie.[/quote]
Jak skasować błędy z komputera ?
A jakby tak zrobić obejście i dwa kabelki z kabiny bezpośrednio do silnika elektrycznego z pominieciem całej tej koreańskiej elektroniki . W samochodzie 2 pstryczki włączajace sinikczek w jedna lub druga stronę ?
U mnie silniczek czasami działa tylko wstrzymuje go elektronika.
Wykasowałem też błędy, zobaczę czy coś nowego nie przybędzie.[/quote]
Jak skasować błędy z komputera ?
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: napęd
Postautor: DANIEL » 04 sie 2008, 8:50
Też o tym mysle juz od dawna : odłaczyc cala elektronike i zastosowac swoja elektryke na osobnych przewodach wykorzystujac tylko orginalny wlacznik i dorzucic dwa przekazniki bo nie wiadomo jaki jest jest pobór pracu przez silniczek zmiany napędów zeby go nie zjarało [włącznika]
kontrolki tez odłaczyc po co to wszytsko tylko sie psuje
jak zdobęde troche wolnego czasu to powa;cze z tym i dam znaka jak to wyszło !
kontrolki tez odłaczyc po co to wszytsko tylko sie psuje
jak zdobęde troche wolnego czasu to powa;cze z tym i dam znaka jak to wyszło !
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: napęd
Postautor: MUSSOART » 04 sie 2008, 22:41
Witaj mozdyn opisz coś więcej o tym złączu diagnostyki bo kombinowałem twoim sposobem ale moje kable coś nie łączyły w gniezdzie diagnostyki kwadrat i głębokie wsówki zawsze jeden na mase czyli pozycja 1 w kostce reszta w zależności od błędu np 13 abs i jak ten bzyczek się zachowuje bo po przekreceniu na zapłon bez odpalenia to u mnie wszystko piszczy pasy gadaja kluczyk w stacyjce gada po jakim czasie zagada diagnostyka. Pozdrawiam 

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości