Piasta i przeguby przednie
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lut 2018, 13:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Piasta i przeguby przednie
Postautor: wygis » 28 paź 2019, 7:52
Witam
Muszę wymienić piastę oraz przeguby wewnętrzny i zewnętrzny (prawy przód). Mechanik twierdzi że nie ma części w katalogu więc szukam sam. Przeszukałem aukcje internetowe i wizualnie widzę ze są dwa (przynajmniej) rodzaje piast i przegubów. Pisałem do firm (trzech) sprzedających części podesłałem nawet numer VIN pojazdu i .. nie wiedzą czy będą pasować ... no widać ciężka sprawa.
Czy ma ktoś numery oryginalnych części lub zamienników albo wie gdzie mogę kupić bo muszę to załatwić, a mi się już możliwości wyczerpały - bez rozbierania pojazdu oczywiście a nie mam gdzie tego zrobić przy tej pogodzie.
Auto Kyron 2005 - przedni napęd dołączany.
Pozdrawiam
Muszę wymienić piastę oraz przeguby wewnętrzny i zewnętrzny (prawy przód). Mechanik twierdzi że nie ma części w katalogu więc szukam sam. Przeszukałem aukcje internetowe i wizualnie widzę ze są dwa (przynajmniej) rodzaje piast i przegubów. Pisałem do firm (trzech) sprzedających części podesłałem nawet numer VIN pojazdu i .. nie wiedzą czy będą pasować ... no widać ciężka sprawa.
Czy ma ktoś numery oryginalnych części lub zamienników albo wie gdzie mogę kupić bo muszę to załatwić, a mi się już możliwości wyczerpały - bez rozbierania pojazdu oczywiście a nie mam gdzie tego zrobić przy tej pogodzie.
Auto Kyron 2005 - przedni napęd dołączany.
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: krisw11 » 28 paź 2019, 13:05
Cześć ,ja u siebie miesiąc temu wymieniałem z obu stron piasty i sprzęgiełka bo sie już zmęczyły. Tez mam dołączany napęd przedni tu przesyłam link do pisat ; https://allegro.pl/oferta/piasta-kola-p ... db5-f97a-1 jeżeli chodzi o przeguby ,to nie pomoge bo nie zmieniałem ale zadzwoń do Unimarta ,to powinni ci tam pomóc .
Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lut 2018, 13:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: wygis » 29 paź 2019, 11:01
Witam
Dziękuje Kris za namiary na piastę.
Pisałem do Unimarta i podali mi numery katalogowe części: piasta 4142009405 - wygląd taki jak mi podesłałeś więc raczej pędzie pasować i to ta cześć.
Piszą że nie były nigdy dostępne przeguby tylko cała półoś napędowa kompletna 4130008101.
Po aukcjach internetowych widzę że są jednak dostępne przeguby a tym bardziej szukając po numerze 4130008101 wyskakuje mi przegub zewnętrzy do Kyrona i raczej z wymianą nie było by problemu.
Jeszcze poszukam i popatrzę i skontaktuje się z mechanikami ewentualnie i napisze co się dowiedziałem no chyba że zostanie mi zakup całej półosi używanej.
Pozdrawiam
Dziękuje Kris za namiary na piastę.
Pisałem do Unimarta i podali mi numery katalogowe części: piasta 4142009405 - wygląd taki jak mi podesłałeś więc raczej pędzie pasować i to ta cześć.
Piszą że nie były nigdy dostępne przeguby tylko cała półoś napędowa kompletna 4130008101.
Po aukcjach internetowych widzę że są jednak dostępne przeguby a tym bardziej szukając po numerze 4130008101 wyskakuje mi przegub zewnętrzy do Kyrona i raczej z wymianą nie było by problemu.
Jeszcze poszukam i popatrzę i skontaktuje się z mechanikami ewentualnie i napisze co się dowiedziałem no chyba że zostanie mi zakup całej półosi używanej.
Pozdrawiam
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lut 2018, 13:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: wygis » 22 sty 2020, 7:41
Witam
Zakończeniem mojej przygody z częściami był zakup nowej piasty (link powyżej od krisw11) oraz dwóch używanych półosi. Wszystko śmiga jak należy.
Dodatkowo przy wymianie obu tulei w wahaczu przednim dolnym (nie ruszane od nowości) musiałem dokupić śruby, stare tak się zapiekły że kręciły się razem z tulejami i należało ciąć.
Po wymianie tulei zniknął problem lekkiego pływania (niestabilności układu kierowniczego) Kyrona na wyboistych drogach
Zakończeniem mojej przygody z częściami był zakup nowej piasty (link powyżej od krisw11) oraz dwóch używanych półosi. Wszystko śmiga jak należy.
Dodatkowo przy wymianie obu tulei w wahaczu przednim dolnym (nie ruszane od nowości) musiałem dokupić śruby, stare tak się zapiekły że kręciły się razem z tulejami i należało ciąć.
Po wymianie tulei zniknął problem lekkiego pływania (niestabilności układu kierowniczego) Kyrona na wyboistych drogach

-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: krisw11 » 22 sty 2020, 22:48
No i Super ,że ogarnąłeś Kolego temat
to cieszy zawsze i Każdego
) Na szczęście SS nie psują sie na potęge..!


Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lut 2018, 13:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: wygis » 19 lut 2020, 10:08
Wracam do tematu ... niestety...
Z dwa tygodnie temu usłyszałem zgrzyty w kole (przy rozpiętym napędzie przy 4x4 cisza) gdzie była wymieniana piasta i obcieranie (terkot) zębatek w kole podczas jazdy. Rozebrałem postukałem w sprzęgiełko (nie rozebrałem całego koła bo nie miałem jak) problem ustąpił. Oczywiście było to rozwiązanie na chwilę. Wczoraj wkońcu miałem czas odkręciłem piastę okazuje się że jej zewnętrzna cześć a dokładnie zewnętrzna zębatka jest w połowie zeszlifowana pewne przez zębatkę sprzęgiełka, która się do końca nie chowała.
Ogólnie to widać że mechanik nie wyczyścił starych smarów tylko założył nowa piastę więc sprzęgiełko mogło przez to dostać w du.. . Dziś postaram się wymontować całe sprzęgiełko i zobaczyć jego stan ale już teraz widzę że aż tak ciężko nie chodzi. Tu moje pytanie czy kupić nową piastę (skoro ta jest prawie nowa) i odrazu sprzęgiełko czy jednak zostawić jeszcze piastę, a sprzęgiełko postarać się (jeśli się da) wyczyścić i zregenerować zgodnie z postem - bo może to stary smar wilgoć i sprężynka:
nie-zalacza-sie-przedni-naped-t3876-15.html
Kolejna prośba o poradę z Waszego doświadczenia to czy przegub zewnętrzny z półosi który wchodzi w sprzęgiełko powinien ciasno siedzieć czy może mieć lekki luzy.
Jak myślicie przypadkowa awaria sprzęgiełka czy jednak spowodowana poniekąd przez mechanika gdyż zakładałem że stare smary usunie z tak delikatnych części i da nowe skoro i tak wszystko rozbierał bo zakładał inne używane półośki w obu kołach.
Prośba jeszcze do krisWw11 o przesłanie linka do sprzęgiełek które montowałeś u siebie.
Z dwa tygodnie temu usłyszałem zgrzyty w kole (przy rozpiętym napędzie przy 4x4 cisza) gdzie była wymieniana piasta i obcieranie (terkot) zębatek w kole podczas jazdy. Rozebrałem postukałem w sprzęgiełko (nie rozebrałem całego koła bo nie miałem jak) problem ustąpił. Oczywiście było to rozwiązanie na chwilę. Wczoraj wkońcu miałem czas odkręciłem piastę okazuje się że jej zewnętrzna cześć a dokładnie zewnętrzna zębatka jest w połowie zeszlifowana pewne przez zębatkę sprzęgiełka, która się do końca nie chowała.
Ogólnie to widać że mechanik nie wyczyścił starych smarów tylko założył nowa piastę więc sprzęgiełko mogło przez to dostać w du.. . Dziś postaram się wymontować całe sprzęgiełko i zobaczyć jego stan ale już teraz widzę że aż tak ciężko nie chodzi. Tu moje pytanie czy kupić nową piastę (skoro ta jest prawie nowa) i odrazu sprzęgiełko czy jednak zostawić jeszcze piastę, a sprzęgiełko postarać się (jeśli się da) wyczyścić i zregenerować zgodnie z postem - bo może to stary smar wilgoć i sprężynka:
nie-zalacza-sie-przedni-naped-t3876-15.html
Kolejna prośba o poradę z Waszego doświadczenia to czy przegub zewnętrzny z półosi który wchodzi w sprzęgiełko powinien ciasno siedzieć czy może mieć lekki luzy.
Jak myślicie przypadkowa awaria sprzęgiełka czy jednak spowodowana poniekąd przez mechanika gdyż zakładałem że stare smary usunie z tak delikatnych części i da nowe skoro i tak wszystko rozbierał bo zakładał inne używane półośki w obu kołach.
Prośba jeszcze do krisWw11 o przesłanie linka do sprzęgiełek które montowałeś u siebie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: krisw11 » 19 lut 2020, 12:53
A proszę Cie bardzo
P.S. Zmień mechanika ! Piaste bym dokładnie umył i zostawił ,skoro dop.wymieniałeś.
https://allegro.pl/oferta/sprzegielko-p ... 8843285946

https://allegro.pl/oferta/sprzegielko-p ... 8843285946
Kris
- sematpl
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 22 sty 2016, 15:45
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: sematpl » 19 lut 2020, 14:50
Kurcze, teraz nawet zamienniki sprzęgiełek są, jak 5 lat temu robiłem sprzęgiełka to musiałem ciągnąć z Holandii, bo w Polsce oryginały kosztowały wtedy 1400 od sztuki, z Holandii 700 za sztukę, teraz widzę zamienniki po 300 

-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: krisw11 » 19 lut 2020, 15:01
A widzisz...czasy sie zmieniły..na te Chińskie hi hi
Ale dobre czasy nastały..
i SS stał sie popularniejszy 



Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lut 2018, 13:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: wygis » 19 lut 2020, 21:36
Dzięki krisw11 za link. Mechanik był z polecenia no i pierwszy i ostatni raz chociaż może akurat ta usterka to nie jego sprawka chociaż dziś zauważyłem że piastę osadzał na zwykły smar...
Piasta jednak też u mnie znów do wymiany gdyż zębatka tak zeszlifowana przez sprzegielko że nawet już nie wpasowuje się. Także zamawiam i piastę i sprzegielko. Gdyby dało się rozebrać piastę to bym ze starej zębatkę przełożył heh. Widzę że stara też leciutko zeszlifowana więc wydaje mi się że wina usterki lazala jednak po stronie przegielka. Niby trzyma ale widzę że chowa się ciężej niż np. na jednym z filmików na YT kolegów Rosjan
więc może to poprostu stary smar i zużycie. Poskladam to wszystko jak dostanę części i będę testował. Drugą stronę też odrazu wyczyszcze i nasmaruje bo pewnie stan ten sam. Zostaje jeszcze ewentualna kwestia podciśnienia ale to chyba najszybciej podnieść auto i sprawdzić jak koła się kręcą przy 4x4 
Piasta jednak też u mnie znów do wymiany gdyż zębatka tak zeszlifowana przez sprzegielko że nawet już nie wpasowuje się. Także zamawiam i piastę i sprzegielko. Gdyby dało się rozebrać piastę to bym ze starej zębatkę przełożył heh. Widzę że stara też leciutko zeszlifowana więc wydaje mi się że wina usterki lazala jednak po stronie przegielka. Niby trzyma ale widzę że chowa się ciężej niż np. na jednym z filmików na YT kolegów Rosjan


-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: krisw11 » 19 lut 2020, 23:06
Nie Dziękuj kolego
,wszyscy ,to musimy Kiedyś przejść ..
na szczęście nie są ,to ogromne koszta ale ...warto przypilnować mechaniora......ja osobiście, Wyje nad nim cały czas..,czy ,to lubi czy nie !! Kurcze, szkoda,że tak sie porobiło u Ciebie........,ale bedzie okey kiedyś
My hobbyści całe życie mamy Tee ,Dylematy i wydatki ,ciągłe
Do skutku,byle bez stresu
Pozdrawiam.





Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lut 2018, 13:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: wygis » 20 lut 2020, 20:06
Mechanika miałem 30 km od siebie i zwlekał z tydzień z naprawą więc przypilnować się nie dało niestety he he
czekam teraz na części i już sam poogarniam. A jak już auto stoi pod dachem to... I lewa strona do czyszczenia i smarowania i jakieś łożysko mi jeszcze swiergocze i może zaworki podcisnienia a co tam należy się Kyronowi wkoncu 


-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: krisw11 » 20 lut 2020, 22:52
Nie smaruj za dużo ! Delikatnie ,bo vacum i wężyki zassają smar i bedzie nie dobrze......,tylko mgiełka ! Tam nie potrzeba tony smaru. Zaworek podciśnienia jest jeden pod aku, drugi sterujący jest obok albo nad zaworkiem od sterowania turbinki 

Kris
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 16
- Rejestracja: 05 lut 2018, 13:34
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: wygis » 24 lut 2020, 8:48
Dokładnie, tam ma być tak akurat i nie za dużo
Dziś dopiero będę miał części. Zanim rozbiorę drugą stronę to sprawdzę jeszcze czy już pomogło jak nie to wtedy właśnie wężyki do sprawdzenia i zaworek. Kiedyś pamiętam rozbierałem jeden i smarowałem i czyściłem (chyba ten od EGR) teraz może taka operacja będzie na tym od sprzęgiełek 
W ostateczności nowe wężyki nowe zaworki i może pompa, a chyba też w weekend z nią walczyłeś
mam nadzieję że udało ci się usunąć usterkę kris.


W ostateczności nowe wężyki nowe zaworki i może pompa, a chyba też w weekend z nią walczyłeś

-
- Stały bywalec
- Posty: 2261
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Piasta i przeguby przednie
Postautor: krisw11 » 24 lut 2020, 15:33
Cześć , walcz nieugięcie
bo warto ,a nie jest ,to aż tak skomplikowane. Ja odpuściłem temat bo trafił sie kupiec i sprzedałem autko w piątek
tak,że nowy właściciel niech już sobie tam podłubie. Jak ogarniesz temat ,to pisz co i jak 



Kris
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość