w górę musso
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
Posty: 380
-
Strona 10 z 26
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- …
- 26
- Następna
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: w górę musso
Postautor: musso » 14 wrz 2011, 17:27
Flansze zakupilem od kolegi Adama z forum.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: w górę musso
Postautor: matee » 14 wrz 2011, 21:07
No ładnie, ładnie ... z tego co przeliczyłem to Twoje oponki to odpowiednik 31/10,5.
Ja jeżdżę na takich właśnie bez dystansów, nie podcinałem nic, ale musiałem podkręcić ograniczniki skrętu.
Następnym krokiem będą u mnie BFG KM2 33/10,5 i zobaczymy co trzeba będzie robić ...
Ja jeżdżę na takich właśnie bez dystansów, nie podcinałem nic, ale musiałem podkręcić ograniczniki skrętu.
Następnym krokiem będą u mnie BFG KM2 33/10,5 i zobaczymy co trzeba będzie robić ...
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: w górę musso
Postautor: musso » 15 wrz 2011, 16:49
mysle matee ze przy 33 oponkach to moze bedziesz musial tez podciac jak w moim musiaku progi.Pozdro.ps.z ogranicznikami skretu nic nie robilem.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: w górę musso
Postautor: matee » 15 wrz 2011, 19:28
od 33" nie ma odwrotu ... na ostatniej imprezce brakowało prześwitu w koleinach i podczas jazdy po torach 

OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: w górę musso
Postautor: mussolinii » 16 wrz 2011, 14:26
musso pisze:matee,a jak wysoko stoi twoj musso?
No wlasnie.. uaktualnil bys swoj topic o jakies fotki. Lubie ogladac czasami Twoj pojazd.

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: w górę musso
Postautor: matee » 16 wrz 2011, 18:20
Wrzucę fotki jak coś zmienię
na razie nie mam się czym chwalić 
A co do wysokości to przód i tył mam na około 83cm, opony mają już mało bo jedynie 73-74, a kiedyś miały 77


A co do wysokości to przód i tył mam na około 83cm, opony mają już mało bo jedynie 73-74, a kiedyś miały 77

OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- padre
- Stały bywalec
- Posty: 235
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 8:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 15516528
- Skype: padremusso
- Lokalizacja: otwock
- Kontaktowanie:
Re: w górę musso
Postautor: padre » 26 wrz 2011, 0:08
tak czytam i czytam i chyba przegiołem.......... tył 95 przód 85 ale musze go wypoziomować jakoś..... nie jest to rażące ale wyglada troszke dziwnie 

- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: w górę musso
Postautor: musso » 26 wrz 2011, 17:06
padre a od czego masz sprezyny na tyle?raczej za duzo juz na drazkach nie dzwigniesz,moze warto zmienic sprezyny?Pozdro.ps.zapodaj padre fotki Twojego Musiaka.
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: w górę musso
Postautor: YelonkoskY » 28 wrz 2011, 21:03
W związku z wymianą skrzyni czym zaśmieciłem wątek kolegi Simona postanowiłem już kompleksowo zając się autem skoro sakiewka pękła i kasa się posypała. Zabiorę się więc za podniesienie auta. Poczytałem forum i to co rzuciło mi się w oczy to to, że w zasadzie ile osób tyle opinii
i postanowiłem podsumować dyskusję:
Tył auta:
1/. Sprężyny
- koledze ZELOY założono w warstat.pl na tył przednie sprężyny od Discovery II,
- kolega Mussolinii wstawił na tył tylne sprężyny od Discovery II o numerze katalogowym SP0735 z MONROE.
- kolega Gonzo w poleconym zakładzie na tył założył skrócone sprężyny od mercedesa 123, są tej samej długości i średnicy ale dużo grubsze i twardsze i podobno to sprawdzony już patent w Musso i nie tylko
- kolega Nostradamus666 natomiast wstawił sprężyny Od terano II - dorabiane przedłużki amorów i stabilizatora
- kolega Padre wstawił sprężyny od Discovery II +2 cale HD (bo to raczej 2 cale a nie 2cm) i po jakimś czasie chyba stwierdził, że przegiął
Moim zdaniem to raczej rozwiązanie ekstremalne
2/. Amortyzatory
Tylne amortyzatory podobno mam już na wykończeniu więc postanowiłem je także wymienić a skoro będzie trochę wyżej bo wybrane przeze mnie spręzyny do Discovery są twardsze i mniej się uginają to wolałbym jednak dłuższy amortyzator. Kompletu od Discovery się nie kupi bo amortyzatory od Discovery nie pasują ze względu na mocowanie a więc:
- kolega Padre wstawił (co prawda do amortyzatorów HD + 2 cale) te od Renault Traffic 95r, 2,2benzyna
- kolega Mussolinii nic nie zmieniał ale po jakimś czasie wysypał mu się jeden amortyzator i wymienił na żółty Monroe Adventure, trochę grubsze i dłuższe od oryginalnych do Musso i twardsze. Do Musso z Monroe Adventure to te o symbolu D8481 (tylne) – do Korando nie pasują bo mają inne mocowania.
Przód auta
1/. Ze względu na konstrukcję pozostaje tylko podkręcenie na drążkach ale nie do oporu żeby ich nie wykończyć.
2/. O amortyzatorach nic specjalnego nie zauważyłem ale wydaje mi się, że też wypadałoby zastosować jakieś dłuższe więc mam nadzieję, że ten temat ktoś uzupełni oby bez przydługiej wymiany zdań, która znów zaciemni obraz.
Z tego wszystkiego wybrałem opcję kolegi Mussolinii czyli sprężyny Discovery + amortyzatory Monrope Adventure. Przód podkręcę na drążkach ale nie 5 tylko jakieś 3-4cm. Mam tylko pytanie do wspomnianego kolegi żeby pochwalił się na forum czy ten zestaw w dotychczasowej eksploatacji się sprawdził i czy może go polecić innym?
Mam nadzieję, że to podsumowanie nie jest błędne i zamiast namieszać pomoże innym i zaoszczędzi czas bo takiego podsumowania mi akurat brakowało.

Tył auta:
1/. Sprężyny
- koledze ZELOY założono w warstat.pl na tył przednie sprężyny od Discovery II,
- kolega Mussolinii wstawił na tył tylne sprężyny od Discovery II o numerze katalogowym SP0735 z MONROE.
- kolega Gonzo w poleconym zakładzie na tył założył skrócone sprężyny od mercedesa 123, są tej samej długości i średnicy ale dużo grubsze i twardsze i podobno to sprawdzony już patent w Musso i nie tylko
- kolega Nostradamus666 natomiast wstawił sprężyny Od terano II - dorabiane przedłużki amorów i stabilizatora
- kolega Padre wstawił sprężyny od Discovery II +2 cale HD (bo to raczej 2 cale a nie 2cm) i po jakimś czasie chyba stwierdził, że przegiął

2/. Amortyzatory
Tylne amortyzatory podobno mam już na wykończeniu więc postanowiłem je także wymienić a skoro będzie trochę wyżej bo wybrane przeze mnie spręzyny do Discovery są twardsze i mniej się uginają to wolałbym jednak dłuższy amortyzator. Kompletu od Discovery się nie kupi bo amortyzatory od Discovery nie pasują ze względu na mocowanie a więc:
- kolega Padre wstawił (co prawda do amortyzatorów HD + 2 cale) te od Renault Traffic 95r, 2,2benzyna
- kolega Mussolinii nic nie zmieniał ale po jakimś czasie wysypał mu się jeden amortyzator i wymienił na żółty Monroe Adventure, trochę grubsze i dłuższe od oryginalnych do Musso i twardsze. Do Musso z Monroe Adventure to te o symbolu D8481 (tylne) – do Korando nie pasują bo mają inne mocowania.
Przód auta
1/. Ze względu na konstrukcję pozostaje tylko podkręcenie na drążkach ale nie do oporu żeby ich nie wykończyć.
2/. O amortyzatorach nic specjalnego nie zauważyłem ale wydaje mi się, że też wypadałoby zastosować jakieś dłuższe więc mam nadzieję, że ten temat ktoś uzupełni oby bez przydługiej wymiany zdań, która znów zaciemni obraz.
Z tego wszystkiego wybrałem opcję kolegi Mussolinii czyli sprężyny Discovery + amortyzatory Monrope Adventure. Przód podkręcę na drążkach ale nie 5 tylko jakieś 3-4cm. Mam tylko pytanie do wspomnianego kolegi żeby pochwalił się na forum czy ten zestaw w dotychczasowej eksploatacji się sprawdził i czy może go polecić innym?
Mam nadzieję, że to podsumowanie nie jest błędne i zamiast namieszać pomoże innym i zaoszczędzi czas bo takiego podsumowania mi akurat brakowało.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: w górę musso
Postautor: mussolinii » 29 wrz 2011, 10:57
Bardzo dobry wybor. Jezdze juz jakis czas na tym zestawie i nie mam zadnych problemow. Wszystko kupilem nowe wiec spisuje sie wszystko OK. Samochod jest troche twardszy niz w oryginale ale za to stoi wyzej wiec spokojnie mozna sie zapuszczac do lasu. Przod rowniez mam amortyzatory monroe, drazki niestety mam stare i widze jak juz powoli siadaja. Trzeba bedzie pomyslec o jakis nowych chyba.
Zatem amory i sprezyny monroe to dobry wybor (cena do jakosci).
Zatem amory i sprezyny monroe to dobry wybor (cena do jakosci).
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 03 sty 2011, 12:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: w górę musso
Postautor: Julian » 29 wrz 2011, 16:06
To i ja się dorzucę. Tył sprężyny od Discovery II HD+2". Amortyzatory Monroe Adventure (żółte). Przód przełożone drążki i podkręcony. Amortyzatory zostały oryginalne. Przy oponach 235/75 R15 dupcia wyskoczyła na 98 a przód na 92 licząc od gleby do rantu błotnika.Troszkę wygląda jak wóz drabiniasty,ale ma to swoje niezaprzeczalne plusy
. Na zimę wskakuję w kapcie 31". Nie przewiduję poszerzania.To tak pokrótce przeróbek ad. zawiechy.

- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: w górę musso
Postautor: musso » 29 wrz 2011, 18:15
To Ja od siebie-tyl sprerzyny Disco II+2,cztery amorki IronMan+2.Pozdro.
- padre
- Stały bywalec
- Posty: 235
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 8:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 15516528
- Skype: padremusso
- Lokalizacja: otwock
- Kontaktowanie:
Re: w górę musso
Postautor: padre » 29 wrz 2011, 21:42
to ja dodam że widziałem rozwiązanie na przód.... na jakiejś portugalskiej stronie... niestety posty zniknęły.... ale wyglądało to tak że gostek do górnych wahaczy dokręcił coś na zasadzie walca (czyli podkładka tyle że 5-czy 15 cm wysoka) w związku z czym amorki zostały te same... jeżeli chodzi o wymiar..... a autko podniosło ryjek o grubość "podkładki".... gdzieś na forum nawet dawałem linki ale niestety stronki już niet.....
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: w górę musso
Postautor: matee » 29 wrz 2011, 22:06
padre, amory, amorami, ale co potrugalczycy zrobili z drążkami?
poza tym chłopy wyjaśnicie, jakie w końcu macie springi od dyskoteki, bo się już mocno pogubiłem.
czy do podniesienia musso o 2" są potrzebne oryginały od disco, czy disco +2"?
i jakie montowaliście u siebie? standard, medium, hd czy progresywne?
a jeśli chodzi o mój pojazd to mam komplet OME, amory i springi, ale coś mi tył chyba usiadł troszkę
poza tym chłopy wyjaśnicie, jakie w końcu macie springi od dyskoteki, bo się już mocno pogubiłem.
czy do podniesienia musso o 2" są potrzebne oryginały od disco, czy disco +2"?
i jakie montowaliście u siebie? standard, medium, hd czy progresywne?
a jeśli chodzi o mój pojazd to mam komplet OME, amory i springi, ale coś mi tył chyba usiadł troszkę

OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
Posty: 380
-
Strona 10 z 26
- Przejdź do strony:
- Poprzednia
- 1
- …
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- …
- 26
- Następna
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości