Postautor: matee » 06 lis 2011, 13:47
No i stało się ... moje Musso ma w tylnym moście 100% blokadę załączaną pneumatycznie.
Wybór padł na chińskiego "ARB".
Dużo tańszy od oryginału, a podobno robi tak samo dobrze.
Latają na nim wozy na 38" kołach i nic się nie dzieje.
Powodem założenia była tzw okazja ... smutna, bo smutna, ale okazja.
A było to tak ... Podczas wymiany uszczelniacza tylnego mostu mechanikowi schowała się pod szmatą nakrętka na wałek ataku. Spowodowało to, że przez zapomnienie nie została nakręcona, wałek wpadł do środka, zmielił i pękł siebie, wykręcił na drugą stronę łożyska, szarpnął kosz satelitów oraz powyrywał zęby koła talerzowego.
Naprawa mostu była oczywiście i na szczęście na koszt warsztatu. Dodatkowo części, których nie musiał kupować (czyli kosz za 500zł) odliczone zostały od kosztu blokady, więc wyszło nie tak drogo.
Blokada RD116 kosztuje 1630, kompresor 570, czyli blokada kosztowała mnie ~1700.
Montaż blokady to 500 + olej 50 + ewentualne części (podkładki, łożyska, tuleje).
Choć szczerze ... wolałbym nie przeżywać tej męki i udręki bez samochodu.
PS. Wszystkie ceny netto.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los