Ogrzewanie/klima
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: polmussik » 16 lis 2011, 18:54
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: SLAVCO1983 » 18 lis 2011, 0:48





- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: SLAVCO1983 » 26 lis 2011, 16:44

- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: krzychu » 26 lis 2011, 18:30
Jak masz dojście do kompresora, to zdjąć przewody i dobrze tam dmuchnąć.
Powinno zator usunąć.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: SLAVCO1983 » 27 lis 2011, 6:22
Myślałem raczej nad wymianą koszta niewielkie tylko roboty sporo...
A co powiecie o tych wszystkich odkamieniaczach do chłodnic?????

- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: krzychu » 27 lis 2011, 10:06
Powiem tak.
Zawsze przy wymianie płynu chłodniczego używam kompresora.
Jak już wszytko zleci przez kranik spustowy, wtedy ściągam przewód powrotny ze zbiornika wyrównawczego,
jeden koniec zaślepiam a w drugi dmucham kompresorem.
Wypływają wtedy dodatkowe litry starego płynu.
Wchodzi mi wtedy jakieś 95% pojemności nowego płynu.
Co do odkamieniaczy i proszków do uszczelniania to nie mam zdania.
Nigdy nie stosowałem.
Ja bym spróbował kawałkiem rurki obejść nagrzewnicę, a ją samą zalał wodą z dodatkiem środka zmiękczającego do pralek i zatkał czymś króćce.
Tylko nie łudźmy się, jak kamień osiądzie to ciężko go będzie rozpuścić.
Ktoś musiał dla oszczędności kilku złotych dolewać kranówę i teraz mamy problem.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: Ptasiek » 27 lis 2011, 14:17
Dolewanie wody do płynu w układzie chłodzenia nie powinno powodować odkładanie się kamienia ponieważ większość dostępnych płynów na rynku ma odkamieniacze i zmiękczacze wody np. VW, Opel czy Mercedes zaleca dolewanie zwykłej wody do układu chłodzenia.
Jeżeli nie pomoże takie czyszczenie to pozostaje wymiana nagrzewnicy a jest przy tym trochę roboty.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 25 mar 2010, 21:56
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: siedlok78 » 01 gru 2011, 9:21
Pozdrawiam
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: SLAVCO1983 » 15 gru 2011, 20:34
U mnie pomogło odpięcie węży nagrzewnicy, podpięcie na powrocie sieci wodnej i odkręcenie zaworu. Nagrzewnica okazała się bezproblemowo przepływowa ale przeczyściłem ją tak około minuty i złożyłem z powrotem. Ku mojemu zdziwieniu w aucie obecnie robi się szybciutko cieplutko




- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: krzychu » 20 lut 2012, 12:19
Zauważyłem, że u mnie wskazówka temperatury zatrzymuję się na pierwszej kresce (1/4)
Czy jadę 5km, czy trasa ma 100, jest tak samo.
Czy na dworze -20 czy +2, jest tak samo.
W kabinie jest cieplutko - ogrzewanie działa.
Obstawiam termostat do wymiany.
I teraz pytanie.
Czy idę dobrym tropem, czy może być coś innego?
Czy wymiana termostatu jest "łatwa" czy dojście jest do d..y i trzeba połowę osprzętu silnika demontować?
Jaki termostat polecacie?
Zaprzyjaźniona hurtownia taili posiada w ofercie termostaty firm Wahler i Vernet dedykowane do mietków 124/180/201/E-KL
Z tym, że mają "dwie temperatury otwarcia" 80 i 85 stopni.
Jaki byście polecili

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: Ptasiek » 20 lut 2012, 21:00
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: SLAVCO1983 » 13 mar 2012, 18:50

- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: mussolinii » 31 mar 2013, 16:10
Krzychu, wymieniales tesmostat. Jaka jest prawidlowa temperatura otwarcia termostatu w MUSSO 2.9TD? Sa rozne jak juz zdazylem sie zorientowac.. 83,85,87C.. co tam montowaliscie? Moj sie skonczyl i bede go niebawem wymienial.
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: Ptasiek » 31 mar 2013, 19:58
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Ogrzewanie/klima
Postautor: mussolinii » 31 mar 2013, 20:03
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości