Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: sylwek » 12 gru 2011, 16:10
Witam.Proszę o poradę jak podłaczyć dodatkowe halogeny z przodu.Napewno przez przekażnik oraz dodatkowy włącznik ,powinny zapalać się jednak razem z drogowymi (halogeny dalekosiężne) i tu zaczyna sie problem ,nie mogę znaleść bezpiecznika odpowiedzialnego tylko za światła drogowe.Może ktoś już to robił .Pozdrawiam i czekam na odzew.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: matee » 12 gru 2011, 18:13
U mnie cała instalacja, włącznie z przekaźnikiem, była gotowa.
Wystarczyło zamontować guzik i lampy.
Kable są pięknie oznaczone kolorkami, a pstryczki mają również kolorowe kropki.
Ale nie polecam montowania tych lamp, bo przy jeździe w terenie i nawet małych uderzeniach zderzakiem o przeszkody potrafią się pourywać.
Wystarczyło zamontować guzik i lampy.
Kable są pięknie oznaczone kolorkami, a pstryczki mają również kolorowe kropki.
Ale nie polecam montowania tych lamp, bo przy jeździe w terenie i nawet małych uderzeniach zderzakiem o przeszkody potrafią się pourywać.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: mussolinii » 12 gru 2011, 18:19
Koledze chodzi o dalekosiezne lampy a te zeby byly skuteczne zazwyczaj montuje sie u gory.
Te w zderzaku to tylko halogeny przeciwmgilene. U mnie tez byla instalacja gotowa mimo iz pojazd kupiony w polmozbycie oryginalnie nie mial tych lamp zalozonych.
Wystarczylo wpiac wlacznik w odpowiednia kostke, zainstalowac lapmy w zaderzaku, powpinac gotowe wtyki i wszystko zadzialalo. Przekaznik i bezpiecznik byl juz zainstalowany.
Te w zderzaku to tylko halogeny przeciwmgilene. U mnie tez byla instalacja gotowa mimo iz pojazd kupiony w polmozbycie oryginalnie nie mial tych lamp zalozonych.
Wystarczylo wpiac wlacznik w odpowiednia kostke, zainstalowac lapmy w zaderzaku, powpinac gotowe wtyki i wszystko zadzialalo. Przekaznik i bezpiecznik byl juz zainstalowany.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: sylwek » 12 gru 2011, 19:28
Instalacje pod przeciwmgielne odkryłem ale nie mogę podpiąć dalekosiężnych ponieważ musiałbym odpalać je razem z tylnym przeciwmgielnym.A nie o to chodzi.Co do przeciwmgielnych w zderzaku to u mnie były zaślepki które pogubiłem w zaspach.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: mussolinii » 12 gru 2011, 19:35
Do tylnych jest osobna instalacja dzialajaca niezaleznie.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: sylwek » 12 gru 2011, 19:47
Jeżeli tak to spróbuję podpiąć.Dam znać co z tego wyszło.Dzięki za podpowiedzi. 

- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: krzychu » 12 gru 2011, 19:51
sylwek pisze:Instalacje pod przeciwmgielne odkryłem ale nie mogę podpiąć dalekosiężnych ponieważ musiałbym odpalać je razem z tylnym przeciwmgielnym.
O ile pamiętam, tnij czerwony kabelek

Jest jeden kabel, który łączy dwie kostki.
Przetniesz go, zamontujesz oryginalny włącznik i będziesz miał osobno przeciwmgielne przód i tył


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: traky » 12 gru 2011, 23:26
Zgodnie z przepisami mogą być dwa dalekosiężne zamontowane z przodu pojazdu(acz kolwiek nie oznacza koniecznie to zerzaka, sprawa dyskusyjna), załączajace się razem z drogowymi i tu paranoja ustawione tak aby nie powodowały oślepiania innych uczestników ruchu. Jeżeli masz coś zamontowane musi być sprawne, jeżeli na danym typie drogi nie wolno ich używać muszą być zasłonięte ale sprawne.W niemcowni też tak to działa o ile wiem.
A co do ksenonów to już inna jazda, jeżeli nie chcesz sie pozbyć dowodu to musisz przepisy znać na pamięc, przerabiałem to zdiagnostami i raz policyją, ale wyszło na moje chociaz bardziej chyba dla tego że ich zaginałem przepisami, a jest to tak posrane że i tak zrobią co chcą jak się uprą.
A co do ksenonów to już inna jazda, jeżeli nie chcesz sie pozbyć dowodu to musisz przepisy znać na pamięc, przerabiałem to zdiagnostami i raz policyją, ale wyszło na moje chociaz bardziej chyba dla tego że ich zaginałem przepisami, a jest to tak posrane że i tak zrobią co chcą jak się uprą.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: mussolinii » 13 gru 2011, 15:19
traky pisze:..A co do ksenonów to już inna jazda, jeżeli nie chcesz sie pozbyć dowodu to musisz przepisy znać na pamięc, przerabiałem to zdiagnostami i raz policyją, ale wyszło na moje chociaz bardziej chyba dla tego że ich zaginałem przepisami, a jest to tak posrane że i tak zrobią co chcą jak się uprą.
Dowod zawsze "leci" jezeli xenon jest wlozony do lampy przystosowanej tylko do zarowek typu H.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: mussolinii » 13 gru 2011, 15:32
Lampa ma homologacje na H a nie zarowka. Oznaczenie ksenonu to D a nie H
Poza tym ze lampy musisz miec oznaczone dla xenonu to jeszcze musisz miec:
1. automatyczny system samopoziomowania (a nie reczny).
2. uklad samooczyszczania reflektora.
Jezeli ktorys z tych punktow nie jest spelniony to dowod "leci" do wora.

Poza tym ze lampy musisz miec oznaczone dla xenonu to jeszcze musisz miec:
1. automatyczny system samopoziomowania (a nie reczny).
2. uklad samooczyszczania reflektora.
Jezeli ktorys z tych punktow nie jest spelniony to dowod "leci" do wora.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: sylwek » 13 gru 2011, 17:33
Co do przepisów kodeksu drogowego już ustaliłem co i jak .Dlatego mam pytanie który bezpiecznik jest odpowiedzialny tylko za :długie: Czy jest taki ?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: mussolinii » 13 gru 2011, 18:20
mussor pisze:1- Homologacja dotyczy zamiennika żarówki H4, czyli jest pełno wartościowym zamiennikiem, bez względu na lampę.
2- pozimowanie lamp bylo wymagane w I generacji palników, nie było możliwości ustawienia fabrycznie na stałe ogniskowej.
Ciekawe to co piszesz.. xenon to xenon... swiatlosc powyzej 2000L wymaga zarowno korekcji poziomowania jak i samooczyszczania ze wzgledu na swiatlosc i temperature. Odsylam Cie do regulaminu nr 48 EKG ONZ. Nic sie nie zmienilo - jest to caly czas obowiazujacy dokument na podstawie ktorego jak najbardziej zabiera sie DR w przypadku zastosowania zarnikow typu D do lampy typu H. Sa drobne wyjatki i odstepstwa ze wzgledu na daty produkcji wybranych niemieckich modeli pojazdow. Niestety REXTON sie na to nie lapie. Powodzenia przy kontroli drogowej.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: matee » 14 gru 2011, 14:40
A nie przyszło jeszcze nikomu do głowy, aby wykorzystać drugie włókno z H4 (55W/60W), którą mamy w standardzie zamontowaną w Musso.
Tak na mój gust się ono trochę marnuje.
Przeca jakby to podłączyć równolegle z drogowymi, zyskamy uśpione do tej pory 60W po jasnej stronie mocy
Kombinujemy z jakimiś dodatkowymi lampami, a może zupełnie niepotrzebnie ...
Tak na mój gust się ono trochę marnuje.
Przeca jakby to podłączyć równolegle z drogowymi, zyskamy uśpione do tej pory 60W po jasnej stronie mocy

Kombinujemy z jakimiś dodatkowymi lampami, a może zupełnie niepotrzebnie ...
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: mussolinii » 14 gru 2011, 19:29
tak.. to sprawa przecaigniecia jednego kabelka. Myslalem juz o tym kiedys i nawet kombinowalem jak to zrobic.
PS: Sprawa tego kapturka metalowego co jest przed zarowka H4. Nic on nie daje - to tylko ozdoba. Sprawdzalem lampe na przyrzadzie z i bez tego ustrojstwa. Jak najbardziej mozna to wyciepac zwlaszcza ze jest to przykrecone na srubke.
PS: Sprawa tego kapturka metalowego co jest przed zarowka H4. Nic on nie daje - to tylko ozdoba. Sprawdzalem lampe na przyrzadzie z i bez tego ustrojstwa. Jak najbardziej mozna to wyciepac zwlaszcza ze jest to przykrecone na srubke.

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Oswietlenie dodatkowe-halogeny.
Postautor: matee » 14 gru 2011, 21:33
Ja nie będę kombinował tylko w wolnej chwili "ugryzę" zagadnienie.
Dziś kupiłem gniazdo do żarówki H4 3PIN (w oryginale niestety są tylko 2PIN).
Teraz jeszcze kabelek, trochę silikonu i jechane!
Może jeszcze bezpiecznik od długich z 15A na 20-25A zmienię.
Razem na długich będzie 2x55W+2x60W=230W, czyli ~16A.
Pozostaje jeszcze do rozkminienia średnica kabelka, co by się nie przygrzewał zbytnio.
Wywalam jeszcze przeciwmgielne i zamiast nich zamontuję inne (pewnie Wesem) i nie krótkie, tylko długie.
Dziś kupiłem gniazdo do żarówki H4 3PIN (w oryginale niestety są tylko 2PIN).
Teraz jeszcze kabelek, trochę silikonu i jechane!
Może jeszcze bezpiecznik od długich z 15A na 20-25A zmienię.
Razem na długich będzie 2x55W+2x60W=230W, czyli ~16A.
Pozostaje jeszcze do rozkminienia średnica kabelka, co by się nie przygrzewał zbytnio.
Wywalam jeszcze przeciwmgielne i zamiast nich zamontuję inne (pewnie Wesem) i nie krótkie, tylko długie.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości