Brak napędów
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 11:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Skype: steklinko
Brak napędów
Postautor: steklinko » 29 gru 2011, 9:43
W moim Ssang yongu zamontowałem sprzęgiełka manualne.Niestety nie rozwiązało to mojego problemu.Po włączeniu silnika na tablicy rozdzielczej zapalają się dwie lampki napędów .Oczywiście napędu przedniego nie da się włączyć ,Nie mam pojęcia w jaki sposób usunąć tą usterkę.Proszę o radę jak sobie z tym problemem poradzić!!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Brak napędów
Postautor: alfik » 29 gru 2011, 11:08
Awaria sprzęgiełek nie jest sygnalizowana przez lampki - po prostu napęd nie działa, mimo, że lampki pokazują OK.
Migające lampki wskazują na problem z silniczkiem przestawiajacym tryby skrzyni rozdzielczej albo z jego pozycjonerem (czujnikiem, który podaje położenie) - to AFAIK jedna część, albo innym elementwm układu z komputerem sterującym napędami włącznie. Jednak silniczek jest podejrzanym numer jeden. Można wymienić cały element na nowy, są też udane próby reanimacji - niby nierozbieralne, ale ludzie rozbierają i czyszczą.
Jak masz w życiu szczęście, to może to kabelek albo wtyczka - wejdź pod auto i pooglądaj przy reduktorze.
Migające lampki wskazują na problem z silniczkiem przestawiajacym tryby skrzyni rozdzielczej albo z jego pozycjonerem (czujnikiem, który podaje położenie) - to AFAIK jedna część, albo innym elementwm układu z komputerem sterującym napędami włącznie. Jednak silniczek jest podejrzanym numer jeden. Można wymienić cały element na nowy, są też udane próby reanimacji - niby nierozbieralne, ale ludzie rozbierają i czyszczą.
Jak masz w życiu szczęście, to może to kabelek albo wtyczka - wejdź pod auto i pooglądaj przy reduktorze.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Brak napędów
Postautor: matee » 29 gru 2011, 12:32
1. Czy czytałeś wszystkie wątki o naprawach napędów?
2. Czy przejrzałeś Musso Workshop Manual (Instrukcja serwisowa)?
2. Czy przejrzałeś Musso Workshop Manual (Instrukcja serwisowa)?
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 11:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Skype: steklinko
Re: Brak napędów
Postautor: steklinko » 29 gru 2011, 21:19
Przepraszam zbyt lakonicznie przedstawiłem opis tego problemu.A więc Tak:Włącznik napędów jest w pozycji zerowej a mimo to po uruchomieniu silnika zapalają się obie lampki napędów ŚWIECĄ CAŁY CZAS. ( zielona 4L i pomarańczowa blokada osi) i nic z tym problemem nie mogę zrobić oczywiście sprawdziłem wszystkie wtyczki przy reduktorze przesmarowałem specjalnym smarem w celu lepszego kontaktu.i nic czasami jak jest minusowa temperatura powietrza to się nie zapalają ale po ponownym uruchomieniu silnika problem wraca. silniczek też podmieniałem problem pozostał. mimo że jezdziłem kilkoma samochodami terenowymi takich" cudów "nie miałem .Może ktoś miał taki zgryz.Proszę o podpowiedz. dzięki za już.Pozdrawiam
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Brak napędów
Postautor: krzychu » 29 gru 2011, 22:13
Pozwolę sobie podłączyć się pod wątek
Obaj z kolegą jarudolfem mamy identyczny problem.
Po odpaleniu wozu zapalają nam się kontrolki 4x4high i 4x4low razem.
Świecą się tak dobre kilkanaście minut jazdy po czym same gasną.
Napęd przedni możemy bez problemu dołączyć.
Czy ktoś ma jakieś sugestie?

Obaj z kolegą jarudolfem mamy identyczny problem.
Po odpaleniu wozu zapalają nam się kontrolki 4x4high i 4x4low razem.
Świecą się tak dobre kilkanaście minut jazdy po czym same gasną.
Napęd przedni możemy bez problemu dołączyć.
Czy ktoś ma jakieś sugestie?

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Brak napędów
Postautor: uki » 29 gru 2011, 23:30
A czy sprawdzał ktoś wtyczki od strony sterownika reduktora w kabinie może gdzieś tam coś się sypnęło.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Brak napędów
Postautor: matee » 30 gru 2011, 9:07
A mnie dalej szlag trafia ... bo po kiego ch..a kolejny wątek o napędach?
Kolega zbyt leniwy by przejrzeć forum?
Na elektrodzie wątku już dawno by nie było, a "twórca" dostałby ostrzeżenie.
To tyle tytułem wstępu. Penie i tak przyjdzie niedługo następny, który założy wątek "Zniknął mi napęd przedni" ...
Przeczytajcie w serwisówce rozdział o diagnozowaniu błędów w układzie sterowania.
Krok po kroku opisane jest tam jak się dowiedzieć, w którym miejscu tkwi problem.
Kolega zbyt leniwy by przejrzeć forum?
Na elektrodzie wątku już dawno by nie było, a "twórca" dostałby ostrzeżenie.
To tyle tytułem wstępu. Penie i tak przyjdzie niedługo następny, który założy wątek "Zniknął mi napęd przedni" ...
Przeczytajcie w serwisówce rozdział o diagnozowaniu błędów w układzie sterowania.
Krok po kroku opisane jest tam jak się dowiedzieć, w którym miejscu tkwi problem.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Brak napędów
Postautor: Gonzo » 30 gru 2011, 11:15
sprawdź koniecznie końcówki konektorowe przy elektrozaworze podciśnienia lub sam elektrozawór (mieści się przy lewym reflektorze). U mnie zaśniedziały wtyki i było to samo - zapalały sie obie kontrolki i świeciły a przełączanie napędów nic nie dawało.
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Brak napędów
Postautor: Roberttt » 30 gru 2011, 23:39
miałem to samo
Wyjechałem na parę dni... żona jeździła mussiakiem - odpaliła napędy, mówiła, że coś tam nie gra...
odpalam auto i palą się obie kontrolki i h.. mnie strzela, bo żonka nie potrafiła opowiedzieć gdzie jeździła, że się to stało czy w którym momencie.
Pojechałem do lasu przyczepą po drewno i co... i się zakopałem... pokombinowałem i....
wyciągnąłem bezpiecznik od napędów, poczekałem chwilę, odpaliłem auto, zgasiłem, wsadziłem z powrotem...
chyba coś się wyzerowało, bo kontrolki zniknęły, a po przełączeniu przełącznika napędy załączają się normalnie
ot.. taka pierdółka... tylko na co tyle nerwów
Wyjechałem na parę dni... żona jeździła mussiakiem - odpaliła napędy, mówiła, że coś tam nie gra...
odpalam auto i palą się obie kontrolki i h.. mnie strzela, bo żonka nie potrafiła opowiedzieć gdzie jeździła, że się to stało czy w którym momencie.
Pojechałem do lasu przyczepą po drewno i co... i się zakopałem... pokombinowałem i....
wyciągnąłem bezpiecznik od napędów, poczekałem chwilę, odpaliłem auto, zgasiłem, wsadziłem z powrotem...
chyba coś się wyzerowało, bo kontrolki zniknęły, a po przełączeniu przełącznika napędy załączają się normalnie
ot.. taka pierdółka... tylko na co tyle nerwów

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 11:41
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Skype: steklinko
Re: Brak napędów
Postautor: steklinko » 31 gru 2011, 1:03
Dzięki !!!!! wszystko dokładnie sprawdzę ,każda uwaga w tym temacie jest dla mnie bezcenna,Zwłaszcza że z racji ciągot myśliwskich las jest moim drugim domem.
Jak wiadomo w lesie różnie bywa ,szczególnie jak trzeba wjechać na podmokły teren lub jak jest sporo śniegu.itd.Jednym słowem jestem udup...ny.
Pozdrawiam serdecznie.
Jak wiadomo w lesie różnie bywa ,szczególnie jak trzeba wjechać na podmokły teren lub jak jest sporo śniegu.itd.Jednym słowem jestem udup...ny.
Pozdrawiam serdecznie.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Brak napędów
Postautor: matee » 31 gru 2011, 15:26
steklinko pisze:Do kol."Mate"!!!!!! Oświeć mnie skąd zdobyć serwisówkę???
I co ja mam odpisać ... bo nie wiem ... słów mi zbrakło

OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Brak napędów
Postautor: krzychu » 31 gru 2011, 16:26
Roberttt pisze:wyciągnąłem bezpiecznik od napędów
Roberttt, ktory to bezpiecznik?

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Brak napędów
Postautor: krzychu » 11 sty 2012, 17:36
Gonzo pisze:sprawdź koniecznie końcówki konektorowe przy elektrozaworze podciśnienia lub sam elektrozawór
Witajcie Bracia i Siostry.
W końcu znalazłem chwilkę i dobrałem się do tego zaworu.
Rzeczywiście styki były mocno przyśniedziałe.
Papierek ścierny drobnoziarnisty i siuwaks do styków przywróciły stan pierwotny.
Prewencyjne kasowanie błędów spinaczem i diagnostyka nic nie wykazała.
Wszystko wróciło do normy.
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz.
Zapala się co jakiś czas kontrolka ABSu.
Diagnostyka spinaczowa nic nie wykazuje

Do tego jest jakiś inny sposób?

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości