Tylny most - szpera?
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 21 lip 2008, 15:09
Czy musso z silnikiem 2.9TD posiada w tylnym moście szperę? Jeżeli tak czy w związku z tym lejecie jakiś specjalny olej??
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 21 lip 2008, 19:46
Znalazlem w serwisowce opisy i rysunki szpery. Jest to uklad LSD. Teraz pytanie czy da sie to poznac z zewnatrz nie dobierajac sie do tylnego mostu? W instrukcji obslugi nie ma slowa o czyms takim. Pytam bo jezeli jest taki uklad to przydaloby sie wymienic w nim oleum. Skadinad wiem ze o LSD trzeba dosc szczegolnie dbac. Nie mam pewnosci czy takowy uklad jest w moim pojezdzie. Fakt niezaprzeczalny jest taki ze na tylnym moscie jest dosc spory "radiator" odprowadzajacy cieplo (takie zebrowanie). Na rysunkach w serwisowce przy zwyklym moscie nie widze takiej dziwnej zebrowanej obudowy. Macie jakis pomysl jak sprawdzic czy mam to LSD czy nie? Wiem.. trzeba podlewarowac samochod z jednej strony i sprawdzic obracajac kolem...
To za duzo fatygi.. moze ktos zna odpowiedz na nurtujace mnie pytanie?

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: soup5 » 21 lip 2008, 22:24
Z tego co się orientuję, to LSD jest namiastką blokady mostu (działa automatycznie), ale do pełnej blokady temu daleko. Nie słyszałem by to Musso miało LSD fabrycznie.
Jedziemy w góry...
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 21 lip 2008, 22:48
soup5 pisze:Z tego co się orientuję, to LSD jest namiastką blokady mostu (działa automatycznie), ale do pełnej blokady temu daleko. Nie słyszałem by to Musso miało LSD fabrycznie.
Tak... to namiastka ale zawsze to cos lepszego niz zwykly most bez blokady. Szpery popularne sa w pseudorajdowkach po tuningu. Jak ktos ma duzo kasy i nie wie co z nia zrobic to moze przyinwestowac w takie urzadzenie ktore poprawi trakcje na drodze w zimowych warunkach oraz czesciwo poprawi tez jazde w grzaskim terenie.
Skoro LSD jest w serwisowce to prawdopodobnie bylo fabrycznie montowane. Byc moze jest razem z silnikiem 3.2. U mnie nie ma. Nie dawalo mi to spokoju. Zlazlem na dol do garazu, tylne kolo w gore i juz wiem ze mam zwykly mechanizm roznicowy.
Dla ciekawostki LSD montowane jest fabrycznie w Oplu Frontiera, dawno temu bylo spotykane w fordzie sierra czy scorpio a takze w nissanach 200SX czy 300ZX. Te ostatnie to wyraznie potrzebuja poprawy trakcji

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: MUSSOART » 23 lip 2008, 16:44
Witam doczytałem się kiedys w artykule o musso i nawet go mama ksero że musso w najbogatrzej wersji hidlx miał fabrycznie lsd na ile to prawda nie wiem mójtez na moście ma radiator co do oleju to tylko częstrza wymiana jeśli dużo terenu jeśli jest lsd a olej zwykły jak w serwisówce ja już wymieniałem we wszystkich mostach skrzyniach zresztą to zabawa co 20tyś jak pamiętam książka serwisowa tam wszystko jest jaki czas i jaki olej. Moja wersja to hidlx 2.9TD wszycho wszycho ze skóraczem więc łódzę się nadzieją że jest lsd.
Pozdrawiam

Pozdrawiam



- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 23 lip 2008, 19:40
Podnies tylne kolo lewarkiem i pokrec nim. Jezeli bedzie sie lekko obracalo to znaczy ze LSD w twoim samochodzie to mazenie 

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: czałczesku » 24 lip 2008, 9:55
To dlaczego jak nie ma blokady tylnego mostu samochód przy napędzie 4X4 L nie chce skręcać ??? na suchym
Odp: Bo tylny most jest zablokowany . Jakie inne wytłumaczenie ?

- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: matee » 24 lip 2008, 15:38
Inne wytłumaczenie jest takie, że Musso z dołączanym napędem 4x4 nie ma centralnego mechanizmu różnicowego i broń boże jeździć na czarnym i innym o dobrej przyczepności z włączonym napędem, bo grozi to wysypaniem m.in. reduktora.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 24 lip 2008, 17:02
czałczesku pisze:To dlaczego jak nie ma blokady tylnego mostu samochód przy napędzie 4X4 L nie chce skręcać ??? na suchymOdp: Bo tylny most jest zablokowany . Jakie inne wytłumaczenie ?
Przy 4x4H tez ma problemy ze skrecaniem. Tylnego mostu nie ma blokowanego jak sugerujesz. Szpera jezeli jest zainstalowana to dziala non stop bez dlaczania przodu czy reduktora. Tak jest zbudowana - to takie sprzegla cierne ktore blokuja kola i umozliwiaja lekki uslizg tylko dlatego by mozna bylo w ogole skrecac.
W naszym przypadku jest tak jak opisal kolega - brak centralnego mechanizmu roznicowego. Mechanizm ten jest zdaje sie zamontowany w wersji z silnikiem 3.2. gdzie na stale sa spiete wszystkie 4ry kola.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: czałczesku » 25 lip 2008, 19:39
Jak dla mnie to może i lepiej . W tym samochodzie jest i tak za dużo komplikacji .Wszystko co ma budowę bardziej skomplikowaną od budowy cepa wysiada .Na poczatku byłem ,, pod wrażeniem,, ,, koreańskiej techniki,, ale teraz jak miałbym wybór to kupił bym diesla bez turbo , szyby na korbkę , napędy zmieniane lewarkiem lub choćby młotkiem .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 lip 2008, 18:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 97
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: PaV3L » 31 lip 2008, 10:49
Rzeczywiście w 3.2 jest stały napęd na 4ry koła ale nie ma problemów ze skręcaniem...
Przy okazji zapytam o rozłączenie tego napędu...
Ktoś kiedyś powiedział mojemu tacie że przy przednim moście czy jak to się tam nazywa jest jakaś śrubka którą można wykręcić i napęd 4x4 bedzie rozłączony... Oczywiście chodzi o wersje z silnikiem 3.2... Czy to prawda?..
Przy okazji zapytam o rozłączenie tego napędu...
Ktoś kiedyś powiedział mojemu tacie że przy przednim moście czy jak to się tam nazywa jest jakaś śrubka którą można wykręcić i napęd 4x4 bedzie rozłączony... Oczywiście chodzi o wersje z silnikiem 3.2... Czy to prawda?..
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 31 lip 2008, 14:55
Wersja 3.2 ma centralny mechanizm roznicowy i dlatego nie ma problemow ze skerecaniem. Jest tam tylko przelacznik 4H i 4L ktory zalacza albo wylacza reduktor. Co do srubki to chyba lipa.. gdybys odkrecil przedni wal napedowy to wtedy mozna powiedziec o napedzie tylko na tyl. W wersji 3.2 nie ma sprzegielek przy przednich piastach. Dlatego przelacznik jest tylko 4H i 4L. W sumie mozna byloby pokusic sie o sprzegielka mechaniczne zalaczane przy kolach i wtedy byloby git. Samochod napedzany tylko na tyl bedzie palil o wiele mniej. Przy silniku 3.2 moze byc to dobrze odczuwalne. Na waszym miejscu zainstalowalbym sobie takie sprzegielka i zalaczal je np na zime czy gdzies na jakis grzaski teren a po czarnym jezdzilbym z napedem tylko na tyl.
PS: Zrobilem wczoraj tescior w swoim 2.9TD. Nie mam zalozonego przedniego walu bo oddalem go do regeneracji. Zalaczylem naped z 2H na 4H. Sprzegileka sie zalaczyly i problemu ze skrecaniem nie ma.... bo nie ma przedniego walu. Czyli teza z centralnym mechanizmem roznicowym sie potwierdza.
PS: Zrobilem wczoraj tescior w swoim 2.9TD. Nie mam zalozonego przedniego walu bo oddalem go do regeneracji. Zalaczylem naped z 2H na 4H. Sprzegileka sie zalaczyly i problemu ze skrecaniem nie ma.... bo nie ma przedniego walu. Czyli teza z centralnym mechanizmem roznicowym sie potwierdza.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: czałczesku » 01 sie 2008, 9:26
No dobrze. A co z kontrola trakcji TC ? czy w Musso 3,2 jest ? . Bo jak most jest zablokowany to to brak możliwości zmiany prędkości kół a tym samym kontroli toru jazdy ? Moje Musso potrafi czasem na śliskim doprowadzić mnie do palpitacji serca
TC jedynie działa jat trzeba przy 4X4- 4H

- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 01 sie 2008, 10:15
TCS jest chyba we wszystkich musso w standarcie. Natomiast blokady mostu nie ma w zadnym... bynajmniej ja nie wiem zeby byla. Szpera to nie jest sztywna blokada mostu.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: czałczesku » 01 sie 2008, 13:57
Mnie tam rybka , nawet i lepiej
kolejne ustrojswo do naprawy 


Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość