Tylny most - szpera?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 21 lip 2008, 15:09
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 21 lip 2008, 19:46

- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: soup5 » 21 lip 2008, 22:24
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 21 lip 2008, 22:48
soup5 pisze:Z tego co się orientuję, to LSD jest namiastką blokady mostu (działa automatycznie), ale do pełnej blokady temu daleko. Nie słyszałem by to Musso miało LSD fabrycznie.
Tak... to namiastka ale zawsze to cos lepszego niz zwykly most bez blokady. Szpery popularne sa w pseudorajdowkach po tuningu. Jak ktos ma duzo kasy i nie wie co z nia zrobic to moze przyinwestowac w takie urzadzenie ktore poprawi trakcje na drodze w zimowych warunkach oraz czesciwo poprawi tez jazde w grzaskim terenie.
Skoro LSD jest w serwisowce to prawdopodobnie bylo fabrycznie montowane. Byc moze jest razem z silnikiem 3.2. U mnie nie ma. Nie dawalo mi to spokoju. Zlazlem na dol do garazu, tylne kolo w gore i juz wiem ze mam zwykly mechanizm roznicowy.
Dla ciekawostki LSD montowane jest fabrycznie w Oplu Frontiera, dawno temu bylo spotykane w fordzie sierra czy scorpio a takze w nissanach 200SX czy 300ZX. Te ostatnie to wyraznie potrzebuja poprawy trakcji

- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: MUSSOART » 23 lip 2008, 16:44
Pozdrawiam



- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 23 lip 2008, 19:40

- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: czałczesku » 24 lip 2008, 9:55

- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: matee » 24 lip 2008, 15:38
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 24 lip 2008, 17:02
czałczesku pisze:To dlaczego jak nie ma blokady tylnego mostu samochód przy napędzie 4X4 L nie chce skręcać ??? na suchymOdp: Bo tylny most jest zablokowany . Jakie inne wytłumaczenie ?
Przy 4x4H tez ma problemy ze skrecaniem. Tylnego mostu nie ma blokowanego jak sugerujesz. Szpera jezeli jest zainstalowana to dziala non stop bez dlaczania przodu czy reduktora. Tak jest zbudowana - to takie sprzegla cierne ktore blokuja kola i umozliwiaja lekki uslizg tylko dlatego by mozna bylo w ogole skrecac.
W naszym przypadku jest tak jak opisal kolega - brak centralnego mechanizmu roznicowego. Mechanizm ten jest zdaje sie zamontowany w wersji z silnikiem 3.2. gdzie na stale sa spiete wszystkie 4ry kola.
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: czałczesku » 25 lip 2008, 19:39
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 lip 2008, 18:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 97
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: PaV3L » 31 lip 2008, 10:49
Przy okazji zapytam o rozłączenie tego napędu...
Ktoś kiedyś powiedział mojemu tacie że przy przednim moście czy jak to się tam nazywa jest jakaś śrubka którą można wykręcić i napęd 4x4 bedzie rozłączony... Oczywiście chodzi o wersje z silnikiem 3.2... Czy to prawda?..
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 31 lip 2008, 14:55
PS: Zrobilem wczoraj tescior w swoim 2.9TD. Nie mam zalozonego przedniego walu bo oddalem go do regeneracji. Zalaczylem naped z 2H na 4H. Sprzegileka sie zalaczyly i problemu ze skrecaniem nie ma.... bo nie ma przedniego walu. Czyli teza z centralnym mechanizmem roznicowym sie potwierdza.
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: czałczesku » 01 sie 2008, 9:26

- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: mussolinii » 01 sie 2008, 10:15
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Tylny most - szpera?
Postautor: czałczesku » 01 sie 2008, 13:57


Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości