chip tuning musso
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
chip tuning musso
Postautor: Gonzo » 17 mar 2013, 22:06
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: chip tuning musso
Postautor: mussolinii » 17 mar 2013, 22:44
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: chip tuning musso
Postautor: krzychu » 18 mar 2013, 9:33

U nas komputer "steruje" tylko ABSem, TCSem i przednim napędem i klimą troszkę.
Jak chcesz zmniejszyć spalanie to tylko w 100% idealnie czyste wtryski, czyste filtry, wyregulowana na glanc pompa i dobrej jakości paliwo.
A nową mapę to można co jedynie do nawigacji wgrać


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: chip tuning musso
Postautor: Gonzo » 18 mar 2013, 10:26

Póki co jutro wymiana oleju w silniku się szykuje i filtrów, i wymiana oleum w skrzyni bo podobno inny niż ATF jak się okazało przy wymianie osłony przegubu.
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: chip tuning musso
Postautor: mussolinii » 18 mar 2013, 10:48

- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: chip tuning musso
Postautor: leon81 » 18 mar 2013, 12:09

- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: chip tuning musso
Postautor: musso » 03 kwie 2013, 19:59
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: chip tuning musso
Postautor: Trawus » 03 kwie 2013, 22:15
A facet, który zaproponował " zmianę mapy" pewnie sam sobie w łeb wgrał inną -" jak oskubać człowieka z kasy". Sugestia to ponoć siła, trzeba być odpornym, więc lepiej zamiast słuchać czarów lepiej na wstępie dać w mordę niż dać się nabrać cwaniakowi. 2,9 to optymalna jednostka napędowa i potrafi przelecieć 900 000 km - po co to psuć ?
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: chip tuning musso
Postautor: YelonkoskY » 04 kwie 2013, 11:40
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: chip tuning musso
Postautor: krzychu » 04 kwie 2013, 12:33
Na pewno to ma działać jedynie na wyobraźnię

Ale ciekawe co by sprzedający odpisał
Pamiętam jak swego czasu sprzedawali super chipy do tuningu po ok. 50zł.
W ładnej, tuningowej obudowie był rezystor za 3gr który wpinało się równolegle z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza w celu oszukania wskazań.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: chip tuning musso
Postautor: leon81 » 05 kwie 2013, 8:18

-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: chip tuning musso
Postautor: Trawus » 06 kwie 2013, 14:02

- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: chip tuning musso
Postautor: Gonzo » 07 kwie 2013, 12:46
"dodając mocy można zmniejszyć spalanie. A na spalaniu chętnie by, oszczędził." Nie zależy mi jeździć pow 120km/h bo musso demonem prędkości nie jest. Chciałem obniżyć tylko troszkę spalanie ewentualnie zwiększyć troszkę dynamikę bo buda jednak jest ciężka.
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: chip tuning musso
Postautor: Trawus » 08 kwie 2013, 4:09
Można co prawda zmniejszyć spalanie podnosząc sprawność silnika - Najprościej można tylko poprzez zwiększenie stopnia sprężania w cylindrach - bo turbo sprawności cieplnej silnika nie podnosi . Daje ono tylko lepsze napełnienie cylindrów powodując efekt końcowy taki, jakby pojemność silnika wzrosła, co pociąga za sobą zwiększone zużycie paliwa. Chip tuning to bujda bo oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika jest ustawione optymalnie i ingerując w to można tylko popsuć . W niektórych układach chip może nieco podnieść moc silnika ale kosztem zmiany ustawień optymalnych na agresywne, czyli zwiększona dawka paliwa . A chodzi przecie o to, by z jednakowej dawki uzyskać więcej mocy - prawda ? Zatem chodzi o podniesienie sprawności cieplnej a nie sprawności mechanicznej silnika.
Jednym słowem, zmieniając kształty krzywek na wałku rozrządu tak aby zawory szybciej się otwierały i zamykały a dłużej były otwarte, zwiększając stopień sprężania, podnosząc ciśnienie ładowania i dając silniejsze wychłodzenie powietrza za turbiną oraz zwiększając dawkę wtrysku można z silnika 2,9 wycisnąć nawet 250 KM tylko jak długo pożyje i ile będzie spalał ?
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: chip tuning musso
Postautor: leon81 » 08 kwie 2013, 18:58
Trawus pisze:Cudów nie ma, moc bierze się z paliwa - więcej mocy, to większe spalanie. Nawet wtrysk CR tu nie pomaga , zobacz Rex ma więcej mocy ale więcej spala choć to wtrysk bezpośredni i stopień sprężania wyższy.
Można co prawda zmniejszyć spalanie podnosząc sprawność silnika - Najprościej można tylko poprzez zwiększenie stopnia sprężania w cylindrach - bo turbo sprawności cieplnej silnika nie podnosi . Daje ono tylko lepsze napełnienie cylindrów powodując efekt końcowy taki, jakby pojemność silnika wzrosła, co pociąga za sobą zwiększone zużycie paliwa. Chip tuning to bujda bo oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika jest ustawione optymalnie i ingerując w to można tylko popsuć . W niektórych układach chip może nieco podnieść moc silnika ale kosztem zmiany ustawień optymalnych na agresywne, czyli zwiększona dawka paliwa . A chodzi przecie o to, by z jednakowej dawki uzyskać więcej mocy - prawda ? Zatem chodzi o podniesienie sprawności cieplnej a nie sprawności mechanicznej silnika.
Jednym słowem, zmieniając kształty krzywek na wałku rozrządu tak aby zawory szybciej się otwierały i zamykały a dłużej były otwarte, zwiększając stopień sprężania, podnosząc ciśnienie ładowania i dając silniejsze wychłodzenie powietrza za turbiną oraz zwiększając dawkę wtrysku można z silnika 2,9 wycisnąć nawet 250 KM tylko jak długo pożyje i ile będzie spalał ?
I tak i nie - moc nie bierze się do końca z paliwa - można nalać wiadro paliwa a wóz zdechnie. Idealnie trzeba dobrać ilość powietrza do wspomnianej dawki paliwa. Zwiększenie stopnia sprężania to skórka za wyprawkę. Zwiększając dawkę paliwa trzeba podkręcić ciśnienie na turbinie lub ją wymienić jak nie daje rady pompować - dodam że nie zawsze większe turbo to większa elastyczność - czasem dwie mniejsze dają lepszy elekt - tak na marginesie. MOże wiejski czip tjuning to bujda - ale o tym nie mówimy. Prawdziwe modyfikacje silników ich map wtrysków, ciśnienia doładowania, itp. do użytku codziennego poprawiają na ogół sprawność, elastyczność i spalanie. Rezerwa bezpieczna dla CR jest ok 30% - i o tyle można zwiększyć moc silnika. Piszesz kolego że soft dobrany jest optymalnie - całkowita prawda. Do wszystkich silników jest pakowany identyczny soft uniwersalny - żeby nie było problemów z różnym spalaniem, wolnymi obrotami itp. Customowy soft to wykorzystuje ( bo każdy silnik ma jakieś odstępstwa od normy) i dobierane są parametry pod ten konkretny silnik, niejednokrotnie można zmniejszyć wolne obroty, "wygładzić " pracę wtryskiwaczy itp. Każdy twierdzi że modyfikacje zwiększają spalanie, ale nikt nie bierze pod uwagę że jak nie ma przed sobą ( lub za ) znacznie większe stado koni to nie dziwne że kusi do deptania w podłogę. W 95% przypadków dobrze zrobione modyfikacje zmniejszają spalanie przy silniku np.1.9 o ok. 0.8l/100km ( mowa o samochodzie cywilnym). Mechaniczne modyfikacje silników pociągają za sobą jeszcze większe potrzeby, albo nawet obowiązkowe modyfikacje elektroniki dalsze mechaniki nie mówiąc już o zawieszeniu i spowalniaczach. Nie jest problemem z silnika SC 1.1 55km zrobić A-grupę 120 km ale jest to aut tylko do wyścigów płaskich w swojej kategorii przeznaczone - pali ( brak danych - bez znaczenia) wolne obroty napoziomie 1650-1800 itp.
"A chodzi przecie o to, by z jednakowej dawki uzyskać więcej mocy - prawda ?" - tak się nie da. Pozatym przy turbo zmniejsza się sprężanie a nie zwiększa - bo przy zwiększonym sprężaniu czapka nad maskę by wyskoczyła:) A co prawda nie znam stopnia sprężania jaki ma rexio ale podejrzewam zę nie większy niż 2.9 td.Dodam że do uturbiania lepsze są słabsze jednostki przy tej samej pojemności tzn z mniejszym sprężaniem. 250KM z silnika 2.9td to nie takie wielkie co - palić na pewno będzie więcej . Szukajcie a znajdziecie - nasze silniki wystarczy wyposarzyć w big turbo i kilka zabiegów a przy 3 barach 500KM na kołach gwarantowane - bez otwierania silnika. Jeśli chodzi o spalanie też będzie większe ..... W naszych autach podniesienie mocy w granicach rozsądku nie jest problemem tylko akurat po co. Skrzynia nie jest zbyt mocną stroną nie mówiąc o moście. Poza tym moment jest i tak nie najgorszy szybciej toto niż fabryka prikazałą jezdzić nie będzie - bo buja jak cholera, a czy to będzie miało 21s do setki czy 19 to bez znaczenia.
JA tak gadać/pisać o silnikach/ modyfikacjach itp. mogę cały czas tylko po co

Do kolegi Trawus - mam nadzieję że sobie nie weźniesz do serca tego co piszę, a na pewno nie traktuj tego jako krytykę - jeśli tak coś zabrzmiało to WIELKIE SORRY. Po prostu opinia jest jak odbytnica - każdy ją ma.
Jak już mojego poskładam to zrobię tutoriala o zwięszeniu w ramach przyzwoitości mocy w naszych autkach, na razie z jednym z forumowiczów walczę nad napędami - ich sterowaniem przez inny zewnętrzny komputer - ale to inny wątek:)
P.S. Pewnie pominąłem jeszcze ze 100 różnych aspektów przy modyfikacji motoru, ale wszystkiego nie da się za jednym razem napisać.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości