Sterowanie świecami żarowymi - problem
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 56
- Rejestracja: 18 wrz 2009, 19:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: sylwek » 22 maja 2012, 21:54
Zaworek jest od spodu stacyjki .Wchodzą do niego dwa wężyki.Łatwo rozpoznasz po odkręceniu plastiku pod kierownicą .
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 17 sie 2012, 15:28
dziś się za to zabrałem w końcu
zdemontowałem kierownicę, stacyjkę będzie mega trudno wyciągnąć, bo ktoś uwalił śruby te dwie od stacyjki (odkręcane od góry) - ciężko było się dostać do tego zaworu ale już go mam - dzwoniłem do sklepu - chcą 45zł, zobaczymy, ten działa mega ciężko, ciężko się wciska - ale bez tego zaworu auto powinno odpalać?
Jadę po ten zawór, kupię i założę, zobaczymy czy to będzie to, jak nie to kupuję na allegro stacyjkę i będziemy dalej problem rozwiązywali
moje pytanie - auto bez zaworu powinno odpalać bez problemów?
U mnie nie odpala w ogóle
zdemontowałem kierownicę, stacyjkę będzie mega trudno wyciągnąć, bo ktoś uwalił śruby te dwie od stacyjki (odkręcane od góry) - ciężko było się dostać do tego zaworu ale już go mam - dzwoniłem do sklepu - chcą 45zł, zobaczymy, ten działa mega ciężko, ciężko się wciska - ale bez tego zaworu auto powinno odpalać?
Jadę po ten zawór, kupię i założę, zobaczymy czy to będzie to, jak nie to kupuję na allegro stacyjkę i będziemy dalej problem rozwiązywali

moje pytanie - auto bez zaworu powinno odpalać bez problemów?
U mnie nie odpala w ogóle
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: matee » 17 sie 2012, 16:27
Auto bez zaworku przy kierownicy nie zgaśnie zbyt łatwo - będzie się powoli dusić.
Zawór otwiera wężyk podciśnienia, który zasysa gaszak i motor gaśnie.
Zawór otwiera wężyk podciśnienia, który zasysa gaszak i motor gaśnie.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 17 sie 2012, 17:52
zatem jakie zadanie ma ten zawór przy uruchamianiu silnika, jak to po kolei wygląda, skoro przy każdym poprawnym uruchomieniu da się usłyszeć takie małe syk, jakby zassanie powietrza - skąd się tam bierze, jest zasysane, czy wypychane i ewentualnie dokąd?
info z ostatniej chwili - to nie zaworek - po jego wymianie nadal problem z uruchomieniem i brak charakterystycznego "syku" przy przekręcaniu stacyjki podczas uruchomienia - zamawiam stacyjkę i zobaczymy, co będzie dalej... masakra, ile mnie to nerwów kosztuje, a auto potrzebuję na gwałt od września i musi mi działać...
P.S. podczas pracy (jak już odpalę) piszczy mi gdzieś w okolicach wiatraku od chłodnicy pod maską - na pasku tak jakby tam coś tarło - co to może być? na pewno to nie pasek - ale te koło okrągłe, do którego przymocowany jest wiatrak strasznie nierówno chodzi - tak, jakby było luźne - od dłuższego czasu tak jest - ale piszczenie od niedawna (po jeździe w dużym błocie...)
info z ostatniej chwili - to nie zaworek - po jego wymianie nadal problem z uruchomieniem i brak charakterystycznego "syku" przy przekręcaniu stacyjki podczas uruchomienia - zamawiam stacyjkę i zobaczymy, co będzie dalej... masakra, ile mnie to nerwów kosztuje, a auto potrzebuję na gwałt od września i musi mi działać...
P.S. podczas pracy (jak już odpalę) piszczy mi gdzieś w okolicach wiatraku od chłodnicy pod maską - na pasku tak jakby tam coś tarło - co to może być? na pewno to nie pasek - ale te koło okrągłe, do którego przymocowany jest wiatrak strasznie nierówno chodzi - tak, jakby było luźne - od dłuższego czasu tak jest - ale piszczenie od niedawna (po jeździe w dużym błocie...)
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 maja 2013, 13:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: fanatyk » 26 maja 2013, 13:35
Witam.Chcę się podzielić doświadczeniem z grzaniem świec żarowych,świeżym,bo z wczoraj.Oczywiście chodzi o problem z kontrolką świec.Twa od dawna,ale jakos dawało się wytrzymać,ale ostatnio żaden sposób z opisywanych wcześniej na tym forum nie działał.
Tak samo było wczoraj.Pykałem z godzinę kluczykiem i nic.W desperacji wpadłem na pomysł,żeby spróbować włączyć zapłon przy wrzuconym wstecznym biegu.No i bingo ,świece odpaliły,szok,:-).Pomyślałem ,że to zbieg okoliczności , ale po ok. 20 próbach uznałem to za regułę i postanowiłem dalej nie zgłębiać problemu,tylko korzystać z odkrycia.
.Może komuś to się przyda i zaoszczędzi kosztów niepotrzebnych napraw.Pozdrawiam.
Tak samo było wczoraj.Pykałem z godzinę kluczykiem i nic.W desperacji wpadłem na pomysł,żeby spróbować włączyć zapłon przy wrzuconym wstecznym biegu.No i bingo ,świece odpaliły,szok,:-).Pomyślałem ,że to zbieg okoliczności , ale po ok. 20 próbach uznałem to za regułę i postanowiłem dalej nie zgłębiać problemu,tylko korzystać z odkrycia.

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości