Sterowanie świecami żarowymi - problem
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: DANIEL » 03 sie 2008, 15:25
na 99% rozrusznik zawieszaja sie szczotki
to ze byl robiony to niez naczy ze jest dobrze zlozony i czysty jak nówka
znam to z praktyki mialem to samo i to był rozrusznik
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: mussolinii » 03 sie 2008, 15:39
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 03 sie 2008, 15:49
po drugie przy probie odpalenia po wyciagnieciu wtyczki od swiec przy przekazniku pali za pierwszym razem
na cieplo pali za pierwszym razem, takie wrazenie jakby to zalezalo od swiec zarowych...
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: czałczesku » 03 sie 2008, 18:55

-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 03 sie 2008, 23:35
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: DANIEL » 04 sie 2008, 9:17
rozkrecaj jeszcze raz rozrusznik !
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 04 sie 2008, 13:17
...wczoraj kombinowalismy troche z elektryka ze szwagrem, zamienialismy przekazniki swiec stary z nowym, troche kombinacji i dzis pali bez problemu... na razie, poki nie znam przyczyny nie wiem, kiedy znowu wyskoczy mi problem... ale odlaczylem radio samochodowe i wszystkie te przekazniki na glownej konsoli (bo okazalo sie, ze tam za radiem jest przekaznik, ktory idzie do stacyjki do rozrusznika, ale byl sprawny) i moze ktorys z nich jakos zanizal napiecie, nie wiem, pojecia nie mam, wiem jedno, ze nasze wczorajsze proby znacznie oslabily moj akumulator

Jak na cos wpadne dam Wam znac
badanie miernikiem swieczek dalo nam te wiadomosc, ze swiece sa w porzadku
Daniel - jesli to bedzie rozrusznik masz u mnie duuuze piwo, bo zastanawiam sie czy z nim nie jechac do reklamacji...
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: Roberttt » 06 sie 2008, 22:58
nie wiem w dalszym ciagu na 100% jaka byla przyczyna i to jest najgorsze, bo jak sie problem powtorzy to bedzie bieda, tymczasem ciesze sie z jazdy i niedlugo zabieram za robienie napedow, bo te rowniez nie dzialaja


- ofiks
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 lut 2010, 0:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1988
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: ofiks » 05 kwie 2011, 13:18
Asgalt pisze:Od pewnego czasu zdarza mi się, że po przekręceniu stacyjki nie zapala się kontrolka świec żarowych i siłą rzeczy nie grzeją one, więc i silnik nie pali. Za którymś obrotem stacyjki wszystko wraca do normy tyle, że czasem to trwa. Nie ma żadnej wyraźnej reguły według której to występuje jedyne, co zauważyłem, to że na ciepłym silniku nie, jeśli już, to jak postoi, np. przez noc. Macie jakiś pomysł, czego poszukać? Czy to mogą być styki jakiegoś przekaźnika sterującego świecami czy (nie daj Bozia) coś poważniejszego?
U mnie było to samo. Wina przekaźnika, który znajduje się pod maską, koło głównych bezpieczników. Po odkręceniu 4 wkrętów wyjąłem przekaźnik, kilkakrotnie zwarłem styki (przy wyłączonym zapłonie), prysnąłem WD40 i po kłopocie.
- miroslaw74
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2010, 17:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kwidzyn/pomorskie
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: miroslaw74 » 09 cze 2011, 18:55

- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: musso » 09 cze 2011, 19:56
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 13:30
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: grzegorz » 17 cze 2011, 8:07
Panie i Panowie akurat jestem po naprawie problemu niezapalania się kontrolki od grzania świec.U mnie objaw był taki że aby zapaliła się kontrolka grzania świec musiałem kilkakrotnie przekręcać kluczykiem ( 8 - 12razy).Kiedy już zapalił to przez cały dzień palił od pierwszego chyba że wystudził się tak jak po nocy.U zaprzyjażnionego elektryka zaczeło się poszukiwanie usterki.Pierwszą żeczą świece.Od modółu odpinamy większą kostkę i pod spodem mamy 5 pinów każdy pin do osobnej świecy.Podłanczamy omomierz pokolei do każdego pinu i plusa akumulatora.Wskazania omomierza muszą być prawie takie same dla każdego pinu.Jesłi tak jest to świece i połaczenia kabli do świec mamy ok.Następnie sprawdzamy czujnik temperatury który znajduje się w głowicy koło 4 świecy licząc od przodu samochodu.Jeśli on jest ok to zostaje sam przekażnik.Przekażniki w naszych autkach są pięcistykowe więc podginanie blaszek itp. nic nie daje a wręcz może zaszkodzić ponieważ każda świeca będzie miała inny czas grzania.W niektórych przypadkach pomaże spryskanie styków płynem do czyszczenia styków(nie wd-40).U mnie okazało się że jest walnięty tranzystor w układzie elektronicznym regulatora.Kupiłem nowy przekażnik od MB 124 2.5litra i śmiga 100na 100. koszt około 100zl.
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: krzychu » 17 cze 2011, 15:46

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 13:30
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 29
- Gadu-Gadu: 0
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: grzegorz » 20 cze 2011, 7:14
symbole na częściach elektronicznych są zmazane (przynajmniej na tych ważniejszych),szukanie tranzystora zajełoby pewnie więcej czasu a autko potrzebne.Mam zasadę ze orginał to orginał a cena znowu nie taka straszna.
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Sterowanie świecami żarowymi - problem
Postautor: YelonkoskY » 06 kwie 2012, 10:18
Nie miałem za bardzo czasu szukać idealnie dopasowanego wątku a ten na szybko wydał mi się najtrafniejszy.
Otóż po przekręceniu kluczyka w stacyjce zaświecają się wszystkie kontrolki poza tą od świec. Auto jakoś tam odpala (choć kilka dni temu mimo rozgrzanego silnika na trasie zaraz po postoju nie mogłem go przez jakiś czas odpalić co mogę traktować jako zapowiedź kłopotów, które być może mnie czekają) ale oczywiście czuć jak trzęsie autem jakby nie palił na wszystkich garach do czasu gdy nie dodam gazu. Po chwili wszystko się normuje, silnik wyrównuje, ruszam z parkingu i o dziwo dopiero wtedy zapala się kontrolka świec czyli tak jakby dopiero od tego momentu zaczęły się grzać i świeci się przez jakiś czas (powiedzmy 0,5-1 minutę) i potem gaśnie i już wszystko gra. Czy moje auto daje mi znać, że bierze je jakiś wirus w postaci usterki? Czy to może być ten sam problem co kilka postów wyżej u kolegi "musso"?
Tak na zaś spytam czy świece da radę wymienić samemu czy to grubsza sprawa?
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość