
2L | 4H | 4L
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: mussolinii » 19 lip 2013, 10:25
Gdzie szukac? Na forum 

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: Trawus » 19 lip 2013, 11:48
Sprawdź w pierwszej kolejności to czy szczelny jest układ podciśnienia na drodze zawór - sprzęgła w piastach.
Jak jest gdzieś dziura to masz spadek podciśnienia, sprzęgła się nie zepną a ty dostaniesz mrugające światełko aktywności układu bez skutecznego zakończenia operacji załączenia napędu.
Jak układ jest szczelny to znaczy, że masz walnięte sprzęgła - tu trzeba sprawdzić uszczelniacze na piastach, sprężynę, luzy czystość sprzęgieł ( bo przy nieszczelnościach podciśnienie zasysa syf do środka ) oraz ich jakość - czy same sprzęgła nie są uszkodzone. Zacznij od wężyków i kolanek. Dalej masz dużo więcej opisane na forum, sporo tego.
Jak jest gdzieś dziura to masz spadek podciśnienia, sprzęgła się nie zepną a ty dostaniesz mrugające światełko aktywności układu bez skutecznego zakończenia operacji załączenia napędu.
Jak układ jest szczelny to znaczy, że masz walnięte sprzęgła - tu trzeba sprawdzić uszczelniacze na piastach, sprężynę, luzy czystość sprzęgieł ( bo przy nieszczelnościach podciśnienie zasysa syf do środka ) oraz ich jakość - czy same sprzęgła nie są uszkodzone. Zacznij od wężyków i kolanek. Dalej masz dużo więcej opisane na forum, sporo tego.

- marekvandame
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: myślenice
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: marekvandame » 25 lip 2013, 23:23
szukaj w wątkach o musso , bo o rextonie jest sporoooooooooooo mniej a sterowanie takie tu i tu
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 20
- Rejestracja: 27 cze 2013, 22:39
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: BXB » 26 lip 2013, 8:33
OK po wciśnięciu 4L już nie mryga, czuć toporniejszą prace skrzyni, ale po wjechaniu w teren Rexsia zakopałem,
a z napędu 4x4 zrobiło sie 4x1 jedno koło boksowało i mnie zakopało napęd poszedł na koło z najmniejszym oporem, a byłem pewny że powinny ciągnąć co najmniej dwa tylne i nie było by problemu, przejżałem wstępnie wężyki wydje sie być ok jeszcze podciśnienie sprawdze może coś się urodzi.
a z napędu 4x4 zrobiło sie 4x1 jedno koło boksowało i mnie zakopało napęd poszedł na koło z najmniejszym oporem, a byłem pewny że powinny ciągnąć co najmniej dwa tylne i nie było by problemu, przejżałem wstępnie wężyki wydje sie być ok jeszcze podciśnienie sprawdze może coś się urodzi.
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: mussolinimmz » 26 lip 2013, 10:55
Trawus pisze:Sprawdź w pierwszej kolejności to czy szczelny jest układ podciśnienia na drodze zawór - sprzęgła w piastach.
Jak jest gdzieś dziura to masz spadek podciśnienia, sprzęgła się nie zepną a ty dostaniesz mrugające światełko aktywności układu bez skutecznego zakończenia operacji załączenia napędu.
Jak układ jest szczelny to znaczy, że masz walnięte sprzęgła - tu trzeba sprawdzić uszczelniacze na piastach, sprężynę, luzy czystość sprzęgieł ( bo przy nieszczelnościach podciśnienie zasysa syf do środka ) oraz ich jakość - czy same sprzęgła nie są uszkodzone. Zacznij od wężyków i kolanek. Dalej masz dużo więcej opisane na forum, sporo tego.
A chciałem zapytać zacnego kolegi co to na wszystkim się zna co ma podciśnienie do sterowania reduktorem

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- marekvandame
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: myślenice
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: marekvandame » 26 lip 2013, 11:00
umnie kiedys tez newhodzil na 4l i przepatrzylem wszystko i bylo ok, dopiero znajomy przelutowal mi styki w kąpie pod fotelem i potem te w silniczku, i wsystko gra,
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: Trawus » 08 sie 2013, 21:37
Wodzu Mussolini a ja zapytam co ma wspólnego reduktor z załączaniem napędu na 4 koła ?
Jak nie ma włączonych sprzęgiełek na przednim napędzie to bez znaczenia będzie to, czy napęd idzie przez reduktor czy nie. Zarówno na L4 jak i na H4 przedniego napędu nie będzie i tyle .
Zatem Wodzu dałeś plamę tym pytankiem do mnie - i tyle
Co do buksowania jednym kołem w piachu - to normalne - pomóc mogłaby tylko blokada mostu ale Rexy jej najczęściej nie mają.
Jest jednak pewien sposobek na załączenie ciągu na drugim kole - to ręczy hamulec.
Trzeba go umiejętnie zaciągnąć po to by obciążenie na kołach się zrównało. Silnik pokona opór hamulca i samochodzik będzie ciągnięty przed dwa kółka - ot taka awaryjna rada na poślizg jednego koła. Oczywiście hamulca nie zaciągamy na maxa ale z wyczuciem, najlepiej trzymając go w łapie na wciśniętym przycisku i czuje ruszamy wyczuwając siłę hamowania i ciąg całej osi. Bawimy się gazem i hamulcem równocześnie. Ten sposobek bardzo przydaje się w zimie

Jak nie ma włączonych sprzęgiełek na przednim napędzie to bez znaczenia będzie to, czy napęd idzie przez reduktor czy nie. Zarówno na L4 jak i na H4 przedniego napędu nie będzie i tyle .
Zatem Wodzu dałeś plamę tym pytankiem do mnie - i tyle

Co do buksowania jednym kołem w piachu - to normalne - pomóc mogłaby tylko blokada mostu ale Rexy jej najczęściej nie mają.
Jest jednak pewien sposobek na załączenie ciągu na drugim kole - to ręczy hamulec.
Trzeba go umiejętnie zaciągnąć po to by obciążenie na kołach się zrównało. Silnik pokona opór hamulca i samochodzik będzie ciągnięty przed dwa kółka - ot taka awaryjna rada na poślizg jednego koła. Oczywiście hamulca nie zaciągamy na maxa ale z wyczuciem, najlepiej trzymając go w łapie na wciśniętym przycisku i czuje ruszamy wyczuwając siłę hamowania i ciąg całej osi. Bawimy się gazem i hamulcem równocześnie. Ten sposobek bardzo przydaje się w zimie
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: leon81 » 12 sie 2013, 8:52
"Wodzu Mussolini a ja zapytam co ma wspólnego reduktor z załączaniem napędu na 4 koła ?"
Ale się kolego czepiasz. Reduktor to reduktor a zapinanie sprzęgów( jakie one by nie były) to inna sprawa.
Ale się kolego czepiasz. Reduktor to reduktor a zapinanie sprzęgów( jakie one by nie były) to inna sprawa.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: Trawus » 12 sie 2013, 12:30
no i właśnie o to chodzi
jako, że w tym temaciku nasz Kolega zgłaszał problem z przednim napędem a nie z redukcją przełożenia - no tak ?
Mussolini jest niezły tylko, że chlapnął nie przeczytawszy tematu od początku - znaczy leniwy jest
Mussolini jesteś leniuch, co ?

Mussolini jest niezły tylko, że chlapnął nie przeczytawszy tematu od początku - znaczy leniwy jest

Mussolini jesteś leniuch, co ?

- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: mussolinimmz » 16 sie 2013, 14:45
Trawus pisze:no i właśnie o to chodzijako, że w tym temaciku nasz Kolega zgłaszał problem z przednim napędem a nie z redukcją przełożenia - no tak ?
Mussolini jest niezły tylko, że chlapnął nie przeczytawszy tematu od początku - znaczy leniwy jest![]()
Mussolini jesteś leniuch, co ?
Generalnie chodzi mi o to że jak masz nieszczelność i nie załączy sprzęgiełek to kontrolka nie mryga

Kontrolka mryga jak jest problem ze sterowaniem reduktora (silniczek lub sterownik spod fotela kierowcy).
Jak założysz reczne sprzegiełka i nie masz szczelnego układu to nic nie mryga.
Ale co Ty możesz o tym wiedzieć skor masz TOD

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: Trawus » 16 sie 2013, 23:27
A widzisz !
Bo przed Rexem miałem mojego ukochanego Musiołka 3,2 i tam było to, co trzeba - bez żadnego TOD . Po jaką cholerę ja go sprzedałem ? Trzeba było wstawić gaz i jeździć . Za prawdę ci powiem bracie Musiołek jest lepszym autem niż Rexio choć może mniej kanapowym . I części tańsze. 


- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: 2L | 4H | 4L
Postautor: mussolinimmz » 19 sie 2013, 10:48
Trawus pisze:A widzisz !Bo przed Rexem miałem mojego ukochanego Musiołka 3,2 i tam było to, co trzeba - bez żadnego TOD . Po jaką cholerę ja go sprzedałem ? Trzeba było wstawić gaz i jeździć . Za prawdę ci powiem bracie Musiołek jest lepszym autem niż Rexio choć może mniej kanapowym . I części tańsze.
Generalnie wypowiadasz się o czymś o czym nie masz pojęcia i to nie jest śmieszne bo wprowadzasz ludzi w błąd.
BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości