
Moze pomozesz i mnie
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: Trawus » 27 lis 2014, 16:57
Wiesz po co oni wsadzili ten zawór ? A po to by ludzie na całym świecie musieli się zastanawiać jak go wywalić z układu .
https://www.youtube.com/watch?v=2qtPJsGIJeY

- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: sergio1969 » 27 lis 2014, 18:11
Wszystko ok musze kupic dwie uszczelki blaszka sie znajdzie ino powiedz jak ta pompka zamknac zawor mam maly kompresorek ,wystarczy? czy w pracy z sieci mu zajebac grubym cisnieniem i najwazniejsze gdzie ta pompke podlaczyc -wyciagnac ten wezyk na koulce i tam mu wciskac????
chyba tak ale wole zapytac zeby nie piedyknac bledu jakiegos

Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: Trawus » 28 lis 2014, 11:58
Sergio, najlepiej w automacie na pozycji neutral wejść na średnie obroty troszkę poczekać aż zawór ERG się zamknie, zacisnąć wężyk morsem i przekręcić kluczyk wyłączając silnik na obrotach. Zawory ERG i elektrozawór podciśnienia pozostaną w pozycji zamknięty ( zarówno w euro III jak i IV - tylko nie przekręć później kluczyka na pozycję kontakt bo drań się otworzy.Chodzi o to aby elektromagnes nie otworzył zaworka a sam elektrozaworek się nie otworzy dokąd ma podciśnienie po stronie do zaworu ERG . Jak byś przekręcił kluczyk to w euro III elektrozawór spuści podciśnienie a w IV zadziała siłownik na rozkaz sterownika ) Najlepiej to zrobić mając już poluzowane śruby zaworu ERG bo trzeba to szybko zrobić jako, że elektrozwór ( euro III) może nieco przepuszczać i nie utrzymać długo podciśnienia na mambranie ERG no i się otworzy a wówczas może być i tak i tak - bo co prawda komputer śpi ale nie wiadomo na jaką pozycję sygnału do kompa ustawi się elektrozawór a ma dawać info do kompa - zamknięty. czyli jest podciśnienie po stronie do ERG. Walczymy nie o to by ERG pozostawał zamknięty ale żeby elektrozaworek pozostawał zamknięty bo to on informuje kompa o pozycji ERG. . Później będzie go otwierał i zamykał virtualnie na sucho. Kyrony i Musso mają lepiej bo im nie będzie wywalało błędów nawet po wywaleniu elektrozaworu za burtę. W Rexie już się zabezpieczyli więc trzeba albo pozostawić pracujący ERG albo zlecić robotę informatykowi żeby wpisał zmiany na kompa. U mnie ERG paruje na sucho już 4 lata i nic - nie ma ruchu spalin to i ERG się nie zasyfia. Co użycia ew. pompki ( kumpel z nią walczył dla tego napisałem -ja jej nie używałem robiąc po swojemu jak wyżej bo się bałem, że tak uszkodzę elektrozaworek) On dmuchał w elektrozawór od strony vaccum pompy by go zamknąć i utrzymać go z w takiej pozycji do czasu ponownego uruchomienia silnika po zaślepieniu ERG - a później przy pracującym silniku założyć wężyk vaccum na elektrozaworek. W mojej metodzie też można spokojnie założyć zaślepkę ERG na kolektor , później przekręcić kluczyk na pozycję kontakt (komp dostanie info zamknięty elektrozawór i da polecenie rozkaz otwórz ERG), zdjąć zacisk z morsa i uruchomić silnik. Przy euro IV nic nie trzeba bo do następnego uruchomienia silnika ERG będzie zamknięty. Będzie dobrze.
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: stivi » 28 lis 2014, 13:04
Wiec jak mowisz by EGR zaslepic musi byc w stanie zamknietym tak,wiec radzisz na neutralu przygazowac do 3tys obrotow i wylaczyc z partyzanta stacyjke na 3 tys obrotach tak,daj znac Trawus jak to fachowo wykonac
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: sergio1969 » 28 lis 2014, 14:01
Dziekuje Trawus jak to zrobie to cos napisze tylko nie wiem kiedy bo musze u Jacka kupic dwie uszczelki cyba ze mozna dorobic czy jak czy co ,Najlepiej u Jacka bo wysl do domu i bedzie czekalo
Sergio
-
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 22:50
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: stivi » 29 lis 2014, 1:17
Trawus powoli dochodze do sedna sprawy,najprawdopodobniej mam do wymiany sensor przeplywu powietrza jak i rowniez czesciowo zapchane wezyki od vacuum,dlatego nie otwiera egr-a,mam czujnego elektromechanika mysle ze niebawem odczaruje mojego Rexa
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: Trawus » 29 lis 2014, 2:54
Z tego co rozgryźliśmy to komputer w sterowaniu zaworem ERG porównuje dane z z potencjometru przepustnicy z info czujnika podciśnienia i przepływomierza i odnosi to do faktycznych obrotów silnika by oszacować stopień obciążenia silnika pracą. Małe obciążenie silnika otwiera zawór ERG większe to go zamyka. Czyli stała to zawór zamknięty a okoliczności szczególne przy spokojnej jeździe i na wolnych obrotach to zawór otwarty. Przy uruchamianiu silnika komp musi zaczynać proceder od stanu normalnego , czyli tego co zapisał w chwili wyłączenia silnika. Komp nie chce by podczas rozruchu silnik dostawał spaliny do jedzenia więc zadysponuje zamknąć zawór ERG ale, gdy silnik zaskoczy natychmiast komp będzie otwierał zawór i utrzymywał tak na wolnych obrotach a, gdy ruszasz wciskając gaz komp ponownie zawór zamyka. Odczyta i zapisze jakie parametry są dla otwarty a jakie dla zamknięty. Wyłączając silnik na niskich obrotach, czyli z zaworem otwartym komp w ostatnim poleceniu zapisuje sobie parametry zamknięcia - a wówczas będą podawane z czujników parametry jak dla zaworu otwartego. Gdyby w takim stanie zaślepić ERG to powstała zmiana parametrów bo zaślepiony dolot spalin dałby już inne parametry wskazane przez czujniki, takie jak dla zaworu zamkniętego bo dolot spalin został odcięty zaślepką. Słowem podczas wyłączania silnika parametry byłyby zapisane jak dla zaworu otwartego a podczas ponownego rozruchu silnika po zaślepieniu ERG komp uzyskałby info jak przy zaworze zamkniętym - to by mu się nie zgadzało i wywaliłby check. Czyli żeby go oszukać zapamiętane parametry zamknięcia pracy muszą być jak przy zamkniętym ERG bo takie dostanie przy rozruchu z zaślepionym.
Przy zaślepionym ERG będą parametry jak przy zamkniętym więc trzeba by ostatni jego zapis był taki jak na zamkniętym a to zapewni nam wyłączenie silnika na obrotach ok 2 500. Dla tego trzeba wyłączyć kluczyk na neutralu przy takiej prędkości obrotowej. To co zapamiętał i to co otrzyma w chwili nowego rozruchu będzie się zgadzało i nie zrobi alarmu.
Zapisuje to co zczyta z czujników dla ustawień ERG. Takie są dla zamkniętego a takie dla otwartego. Jeżeli w nowym zapisie one będą takie same to go nie zdziwi bo ich nie porównuje po tym co pierwszy raz zapisał. Jeżeli w chwili wyłączenia zapisał parametry dla zamkniętego ERG przy 2500 obr/mni to w chwili ponownego rozruchu i tak potraktuje to jako zapis zamknięcia czyli w domyśle dla niskich obrotów biegu jałowego. Od tego zacznie jak od stanu bazowego przy nowym zapisie i dalej będzie pracował tak, jakby nic się nie stało. Został zwyczajnie oszukany.
Tak to ponoć działa i tak zalecają na forach pisząc i o innych samochodach. Wszędzie tak samo, podczas zaślepiania ERG komp musi mieć zapamiętane zawór ERG zamknięty by mógł go otworzyć na wstępie po uruchomieniu silnika od takiego stanu. Idealnie byłoby zaślepić ERG podczas pracy silnika w takim cyklu w , którym zawór ERG jest zamknięty ale pracować na włączonym silniku w okolicy 2500 obr/ min ? Trochę trudno - prawda ? Na siłę można ale raczej gorąco by było bo spaliny waliłyby przez szczelinę odchylonego od kolektora zaworu ERG przy zakładaniu zaślepki
No to trzeba zrobić tak by parametry zamknięcia i otwarcia były ze sobą zgodne. Dalej pójdzie bez zakłóceń i check się nie zapali. U mnie się to udało i ERG pali głupa na sucho
A przepisy unijne muszą być zadowolone bo przecie ERG w moim aucie pracuje - no tak ? Niech by ktoś powiedział , że nie pracuje skoro zamyka się i otwiera tak , jak mu nakazano.
Przy zaślepionym ERG będą parametry jak przy zamkniętym więc trzeba by ostatni jego zapis był taki jak na zamkniętym a to zapewni nam wyłączenie silnika na obrotach ok 2 500. Dla tego trzeba wyłączyć kluczyk na neutralu przy takiej prędkości obrotowej. To co zapamiętał i to co otrzyma w chwili nowego rozruchu będzie się zgadzało i nie zrobi alarmu.
Zapisuje to co zczyta z czujników dla ustawień ERG. Takie są dla zamkniętego a takie dla otwartego. Jeżeli w nowym zapisie one będą takie same to go nie zdziwi bo ich nie porównuje po tym co pierwszy raz zapisał. Jeżeli w chwili wyłączenia zapisał parametry dla zamkniętego ERG przy 2500 obr/mni to w chwili ponownego rozruchu i tak potraktuje to jako zapis zamknięcia czyli w domyśle dla niskich obrotów biegu jałowego. Od tego zacznie jak od stanu bazowego przy nowym zapisie i dalej będzie pracował tak, jakby nic się nie stało. Został zwyczajnie oszukany.
Tak to ponoć działa i tak zalecają na forach pisząc i o innych samochodach. Wszędzie tak samo, podczas zaślepiania ERG komp musi mieć zapamiętane zawór ERG zamknięty by mógł go otworzyć na wstępie po uruchomieniu silnika od takiego stanu. Idealnie byłoby zaślepić ERG podczas pracy silnika w takim cyklu w , którym zawór ERG jest zamknięty ale pracować na włączonym silniku w okolicy 2500 obr/ min ? Trochę trudno - prawda ? Na siłę można ale raczej gorąco by było bo spaliny waliłyby przez szczelinę odchylonego od kolektora zaworu ERG przy zakładaniu zaślepki


A przepisy unijne muszą być zadowolone bo przecie ERG w moim aucie pracuje - no tak ? Niech by ktoś powiedział , że nie pracuje skoro zamyka się i otwiera tak , jak mu nakazano.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: sergio1969 » 29 lis 2014, 12:14
Widze Trawus ze jestes bardzo kumaty i chyba to lubisz wiec jaki problem w tym zebys w swojej okolicy uruchomil warsztat Ss,klientow napewno bys mial i dorobic by si dalo
no chyba ze dobrze zarabiasz i ne masz czasu to bym zrozumial -dzieki za wszystko i pozdrawiam

Sergio
- sq2gco
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 06 gru 2015, 12:21
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: sq2gco » 14 kwie 2016, 18:56
Mam zamiar powalczyć z zaślepieniem EGR-a wg. powyższego opisu tylko jedno małe pytanko uściślające, czy należy zacisnąć po wejściu na obroty wężyk między modulatorem i zaworem EGR czy też wężyk dochodzący do modulatora ? Mam Rexia II z Euro III z 2006 roku. Z góry dziękuję za uściślenie.
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- sq2gco
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 06 gru 2015, 12:21
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2696
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Moze pomozesz i mnie
Postautor: sq2gco » 18 kwie 2016, 9:41
Myślę że miały już Euro IV ale ten mój jest z początku produkcji, zaraz po zmianach i ma jeszcze Euro III ma też sprężarkę ze stałą geometrią a nowsze miały już ze zmienna. Napęd TOD.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości