Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: sergio1969 » 06 gru 2016, 20:05
Rufus faktycznie masz racje jak ma dzielac to ma dzialac tez mnie zalewa jasna k...a jak mi cos swieci lub nie dziala i staram sie to zrobic ale w miare rozsadku ,wiekszosc robie sam ale jak nie dam rady lub brakuje narzedzi lub wiedzy ,niestety mechaniory. Zrob tak jak napisales tylko nie podsuwaj elektrykom pomyslow jak kumaty ogarnie szybko radio. ewentualnie podjedz do fachowcow od car audio pewnie juz to przerabiali nie raz i nie dwa taka moja mala rada bo mozna gdybac ,polemizowac i szybko sp...lic cos porzadnego-pozdrawiam ,daj znac jak ogarniesz temat
Sergio
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: majek » 07 gru 2016, 10:53
rufus3008 pisze:Witaj Majek
Co to znaczy według ciebie włączyć gps ?
podłączyć radio wraz z anteną GPS, uruchomomić nawigacje/apikacje/program (niewiem jaki system masz w tym radiu) i jak pokaże się już Twoja pozycja na mapie, zrób pare kółek po ulicach i sprawdź czy działa i prawidłowo określa prędkość. Piszesz że wszystko chcesz mieć podpięte jak należy ale chyba tego od ręcznego nie będziesz podpinać, bo stracisz możliwość oglądania TV podczas jazdy;)
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: rufus3008 » 07 gru 2016, 11:08
Witaj Majek
Hee hee nie pod ręczny nie bede się podpinać .
Radio jest podłączone wraz z anteną jak to ustrojstwo kupowałem od gościa z chwaszczyna to działała na sto procent bo to testowałem u niego w samochodzie po odłączeniu navi się zatrzymało w chwaszczynie i tyle .
Zostawiam to dla jakiegoś magika bo mi już nic nie przychodzi do głowy ,jak temat bendzie ogarnięty to napiszę oco było kaman.
Pozdrawiam
Hee hee nie pod ręczny nie bede się podpinać .
Radio jest podłączone wraz z anteną jak to ustrojstwo kupowałem od gościa z chwaszczyna to działała na sto procent bo to testowałem u niego w samochodzie po odłączeniu navi się zatrzymało w chwaszczynie i tyle .
Zostawiam to dla jakiegoś magika bo mi już nic nie przychodzi do głowy ,jak temat bendzie ogarnięty to napiszę oco było kaman.
Pozdrawiam
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: rufus3008 » 07 gru 2016, 11:20
Sergio ty to tak jak ja co się da zrobić własnymi siłami to się tematy ogaryna grube sprawy to jak najbardziej oddajemy samochodzik do zaufanego mechanika , ale i tak czasami trzeba i temu zaufanemu popatrzeć na paluszki
. Druga sprawa to jet net co prawda nie wszystko tam można znależć ,ale za to mamy nasze forum i wymiana wiedzy dużo pomaga i rozwiązuję .
Pozdrawiam Forumowiczów
Ps .Oglądałem twoje zdjęcia z norwegi i zauważyłem ciekawe gadżety zewnętrzne u ciebie rozumiem ,że e-bay wita ?

Pozdrawiam Forumowiczów
Ps .Oglądałem twoje zdjęcia z norwegi i zauważyłem ciekawe gadżety zewnętrzne u ciebie rozumiem ,że e-bay wita ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: majek » 07 gru 2016, 18:28
spróbuj zresetować wszystkie ustawienia w radiu, przywrócić ustawienia fabryczne, sprawdzić czy antena GPS jest prawidłowo podłączona, kabel po drodze nie przerwał się lub nie jest przetarty lub załamany (ja tak miałem i GPS wariował). Sprawdź ile widzi satelit i pobaw się w ustawieniach. Jeśli may masz na kartach SD wyjmij i wsadź lub zainstaluj ponownie. Pewnie jakaś pierdoła której nie zauważasz.
Powodzenia , niema nic bardziej irytującego jak młody magik od audio, podejdzie i w 5min sprawi że zadziała i 100zł skasuje.
Powodzenia , niema nic bardziej irytującego jak młody magik od audio, podejdzie i w 5min sprawi że zadziała i 100zł skasuje.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: sergio1969 » 07 gru 2016, 21:13
Wiekszosc z Ebaya Usa Niemcy i Anglia czasem Korea i Malezja rzadko mozna w kraju kupic cuda do Smokow a jak sa to ceny wala na kolana
Sergio
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: Trawas » 08 gru 2016, 13:44
Majek, hahahahha satelit to on nie widzi żadnych, tylko nadajniki GSM . To taki quasi GPS pracujący na sygnałach GSM - mierzy odległości od nadajników i tak ustala lokalizację. Prawdziwy GPS kosztowałby kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy. Kolega , geodeta kupował to wiem. Co prawda jego był wysokiej dokładności ale kosztował ponad stuwę. To drogie zabawki i wymagają licencji oraz sporych opłat abonamentowych. W aucie to by się nie opłacało. 

-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: zedisson » 08 gru 2016, 15:50
Widzę że nawet doświadczeni koledzy nie mają większego pojęcia o GPS,
-wykorzystuje on jednak sygnał z satelitów.
Te tanie nie mają kompensacji i swoje położenie określają poprzez porównanie sygnałów z kilku satelitów i uśredniają położenia.
Sygnały zawierają informacje zawierające między innymi czas wysłania. Ten czas właśnie jest bardzo istotny bo określa odległość od odbiornika do satelity.
Niestety czas potrzebny na pokonanie dystansu od nadajnika do odbiornika jest zmienny w zależności od wielu czynników.
Te dokładne z "abonamentem" mają sygnał z poprawkami, poprawki są ustalane na podstawie odcinków wzorcowych.
To nic innego jak rozsiane po całym świecie stałe punkty z urządzeniami odbiorczo-nadawczymi.
Abonament umożliwia dynamiczne odczytywanie i korekcję czasów z najbliższych stacji wzorcowych.
Czyli tak jak przed wiekami, bez dokładnego "zegarka" nawigacja byłaby niemożliwa
-wykorzystuje on jednak sygnał z satelitów.
Te tanie nie mają kompensacji i swoje położenie określają poprzez porównanie sygnałów z kilku satelitów i uśredniają położenia.
Sygnały zawierają informacje zawierające między innymi czas wysłania. Ten czas właśnie jest bardzo istotny bo określa odległość od odbiornika do satelity.
Niestety czas potrzebny na pokonanie dystansu od nadajnika do odbiornika jest zmienny w zależności od wielu czynników.
Te dokładne z "abonamentem" mają sygnał z poprawkami, poprawki są ustalane na podstawie odcinków wzorcowych.
To nic innego jak rozsiane po całym świecie stałe punkty z urządzeniami odbiorczo-nadawczymi.
Abonament umożliwia dynamiczne odczytywanie i korekcję czasów z najbliższych stacji wzorcowych.
Czyli tak jak przed wiekami, bez dokładnego "zegarka" nawigacja byłaby niemożliwa
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: Trawas » 08 gru 2016, 16:16
Zedisson, jak mi napiszesz, że w smartfonie masz antenę satelitarną i używasz nawigacji GPS to się chyba popłaczę ze śmiechu. Jedno pytanko, skoro samochodowa nawigacja to faktycznie GPS to może odpowiesz mi na pytanko, czemu urządzenia te pracują na pasamach GSM ? Ot ciekawostka. O nie, kolego, to nadajniki GSM pracują z satelitami ustalając swoją pozycję, są pośrednikiem informacji zaś ty w samochodzie jesteś odbiorcą sygnału przetworzonego wtórnie. Będziesz miał takie same dziury w terenie , jakie ma sieć GSM - nie ma zasięgu to i nie ma nawigacji.
Jedź w Bieszczady to się przekonasz.
Cały błąd twojego myślenia polega na tym , że nie uwzględniłeś prostego faktu - prawdziwy GPS poda ci z dużą dokładnością tylko współrzędne geograficzne miejsca w którym teraz się znajdujesz - długość i szerokość geograficzną i nic więcej - tak to pracuje. . Sam GPS satelitarny nie pracuje we współpracy z mapami, tym bardziej drogowymi . Do tego by informować o pozycji na konkretnej mapie samochodowej potrzebna jest aplikacja i urządzenie , które to szybko obliczy i ustali natychmiast. W twoim odbiorniku nie ma czegoś takiego, ściągasz gotowca z sieci GSM podłączonej do serwera przetwarzającego sygnały GPS , który zaczyna dla ciebie pracować. Możesz to ciągnąć sobie również z neta.
Przykro mi ale samochodowe GPS to tylko coś w rodzaju interfejsu do naziemnego komputera GPS pracującego w sieci GSM. Jesteś lokalizowany na tej samej zasadzie na jakiej lokalizowana jest twoja komórka w sieci. Tak naprawdę to nie jest GPS ale system naziemny wykorzystujący informacje GPS. Z satelitą się nie łączysz ani jej nie słyszysz. To system poda ci z jakiego układu satelit weryfikuje swoje dane do obróbki w układzie odniesienia.
Jedź w Bieszczady to się przekonasz.

Cały błąd twojego myślenia polega na tym , że nie uwzględniłeś prostego faktu - prawdziwy GPS poda ci z dużą dokładnością tylko współrzędne geograficzne miejsca w którym teraz się znajdujesz - długość i szerokość geograficzną i nic więcej - tak to pracuje. . Sam GPS satelitarny nie pracuje we współpracy z mapami, tym bardziej drogowymi . Do tego by informować o pozycji na konkretnej mapie samochodowej potrzebna jest aplikacja i urządzenie , które to szybko obliczy i ustali natychmiast. W twoim odbiorniku nie ma czegoś takiego, ściągasz gotowca z sieci GSM podłączonej do serwera przetwarzającego sygnały GPS , który zaczyna dla ciebie pracować. Możesz to ciągnąć sobie również z neta.
Przykro mi ale samochodowe GPS to tylko coś w rodzaju interfejsu do naziemnego komputera GPS pracującego w sieci GSM. Jesteś lokalizowany na tej samej zasadzie na jakiej lokalizowana jest twoja komórka w sieci. Tak naprawdę to nie jest GPS ale system naziemny wykorzystujący informacje GPS. Z satelitą się nie łączysz ani jej nie słyszysz. To system poda ci z jakiego układu satelit weryfikuje swoje dane do obróbki w układzie odniesienia.
-
- Stały bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 27
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Malbork
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: majek » 08 gru 2016, 18:39
Ekspertem nie jestem ae wydaje mi się że kolega zedisson ma racje. na szybko wpisałem w google: http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dzia ... a-gps.aspx
lokalizowanie na podstawie GSM nie byłoby tak dokładne (ok 1m GPS w samochodzie), po za tym dość często niema zasięgu GSM a zasięg GPS jak najbardziej jest i odwrotnie wjeżdżając do tunelu lub garażu GPS traci sygnał a GSM przecież dalej działa.
I niema co porównywać z urządzeniami dla geodetów za kilkanaście tysięcy bo one muszą mierzyć co do 1cm lub 1mm ,a abonament opłaca się w zależności o jaki system są oparte (z ciekawości właśnie przeczytałem pare postów na forum geodezyjnym;))
lokalizowanie na podstawie GSM nie byłoby tak dokładne (ok 1m GPS w samochodzie), po za tym dość często niema zasięgu GSM a zasięg GPS jak najbardziej jest i odwrotnie wjeżdżając do tunelu lub garażu GPS traci sygnał a GSM przecież dalej działa.
I niema co porównywać z urządzeniami dla geodetów za kilkanaście tysięcy bo one muszą mierzyć co do 1cm lub 1mm ,a abonament opłaca się w zależności o jaki system są oparte (z ciekawości właśnie przeczytałem pare postów na forum geodezyjnym;))
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 10 cze 2009, 22:28
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: zedisson » 08 gru 2016, 19:41
nie wiem jakie urządzenie kol. Trawus wykorzystuje ale w moich telefonach od lat jest antena GPS i nie ma dziur w terenie. Działają w trybie bez logowania do sieci telefonicznej i jedynym ograniczeniem jest zasób map w urządzeniu.
To samo dotyczy tych urządzeń dedykowanych do samochodów i niestety jest tam antena.
Gratuluję koledze Trawusowi samooceny, niemniej jednak oceniając cudze błędy w myśleniu wypadałoby się zapoznać chociaż pobieżnie z zagadnieniem.
Swoją drogą nie wiem czy koledzy wiedzą że pierwsze próby z nawigacją samochodową prowadzono już w latach 40-tych ubiegłego stulecia. Wtedy użyto oczywiście wież nadawczych zamiast satelitów.
Nie sprawdził się wtedy jako auto-nawigacja ale doskonale zdał egzamin w bitwie o Anglię a w nawigacji morskiej i lotniczej był używany do lat 90-tych.
To samo dotyczy tych urządzeń dedykowanych do samochodów i niestety jest tam antena.
Gratuluję koledze Trawusowi samooceny, niemniej jednak oceniając cudze błędy w myśleniu wypadałoby się zapoznać chociaż pobieżnie z zagadnieniem.
Swoją drogą nie wiem czy koledzy wiedzą że pierwsze próby z nawigacją samochodową prowadzono już w latach 40-tych ubiegłego stulecia. Wtedy użyto oczywiście wież nadawczych zamiast satelitów.
Nie sprawdził się wtedy jako auto-nawigacja ale doskonale zdał egzamin w bitwie o Anglię a w nawigacji morskiej i lotniczej był używany do lat 90-tych.
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: sergio1969 » 08 gru 2016, 20:01
Nie klucic sie koty Ha ha Ja jako exper powiem ze w gorach dlugich tunelach nie ma zasiegu sieci zadnej ,ani internetu a zasieg mojego GPSa jest. I to jest najwazniejsze dla mnie bo jesli strace droge lub sie pomyle to okolo 5 sekund trwa naliczenie nowej trasy i jeszcze mnie nie zawiodl. I dla mnie to jest nawazniejsze i lata mnie to czy czerpie sygnal z gsm,stelity,czy ruskiego sojuza ewentualnie Nasa dla mnie wazne ze dziala i to w 47 krajach i to mi pasuje i jestem szczesliwy - wytlumaczylem . no to dobrze




Sergio
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: rufus3008 » 08 gru 2016, 22:13
Witam
Jako założyciel tego posta przychylam się do wypowiedzi siergia .Panowie niema sensu się tu spinać po prostu zrobił mi się mały problem z tym kombajnem i myślałem że coś tu razem wymyślimy ,ale po wszystkich próbach wyszło echo co prawda dziękuję wszystkim za podsunięcie jakiegokolwiek pomysłu ,a w szczególności podziękowania kolejne dla Trawarsa ,który się mocno zagłębiał w temat.
Jestem umówiony na Środę z magikami od takich spraw zobaczymy czy mądre głowy będą wiedziały od razu oco kaman czy będą kombinować tak jak my a może tu a może tam to zaraz wsiadam i tyle zobaczą ani mnie ani rexsa .
Pozdrawiam
Jako założyciel tego posta przychylam się do wypowiedzi siergia .Panowie niema sensu się tu spinać po prostu zrobił mi się mały problem z tym kombajnem i myślałem że coś tu razem wymyślimy ,ale po wszystkich próbach wyszło echo co prawda dziękuję wszystkim za podsunięcie jakiegokolwiek pomysłu ,a w szczególności podziękowania kolejne dla Trawarsa ,który się mocno zagłębiał w temat.
Jestem umówiony na Środę z magikami od takich spraw zobaczymy czy mądre głowy będą wiedziały od razu oco kaman czy będą kombinować tak jak my a może tu a może tam to zaraz wsiadam i tyle zobaczą ani mnie ani rexsa .
Pozdrawiam
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: sergio1969 » 09 gru 2016, 13:10
Rufus daj nr tel przedzwonie mam goscia od elektroniki w gdyni jak BMW Fota nie daje rady wzywaja go i bula gruba kase . Niestety za wiedze sie placi.
Sergio
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Czujnik prędkości gdzie się wpiąć
Postautor: Trawas » 09 gru 2016, 14:39
Chcecie ,żeby to był GPS to niech będzie GPS - mam to w nosie , nie moja branża.
Powtórzyłem wam tylko to co usłyszałem od mojego sąsiada a to inż informatyk o specjalności telekomunikacja a taką samą informację dostałem od technika Pley przy rozwiązywaniu problemów z nawigacją w telefonie. Ale co tam, może się mylą ? ich problem. Dla mnie ważne jest tylko, że działa.
Ale trochę mnie rozbawiliście z tym tunelem. Skoro tak nie dochodzi sygnał GSM to tym bardziej nie powinien dochodzić sygnał GPS bo jest wielekroć słabszy a tak samo wrażliwy na izolację . Nie macie zasięgu w telefonie a macie na panelu nawigacji dla tego, że nawigacja na dużo sprawniejszą antenę umieszczoną na zewnątrz auta - i tyle.
A co do samej dokładności przy lokalizacji telefony komórkowego - to bądźcie ostrożni -ta dokładność to 1 metr. Na podstawie porównania odległości ustalanej z trzech stacji nadawczych widzących telefon z różną silą sygnału. Każdy smartfon ma lokalizator. Możecie śledzić żony.
Opóźnienie ok 1 sek. Taki trójkącik - zupełnie , jak za Niemca.
Tak wykończono kilku terrorystów posyłając rakietę na adresik telefonu komórkowego gagatka - no i go teges na tamten świat. Więc jeśli któryś z was chciałby zostać terrorystą to nie używać komórek ani modemów GSM bo trafią w punkt.

Powtórzyłem wam tylko to co usłyszałem od mojego sąsiada a to inż informatyk o specjalności telekomunikacja a taką samą informację dostałem od technika Pley przy rozwiązywaniu problemów z nawigacją w telefonie. Ale co tam, może się mylą ? ich problem. Dla mnie ważne jest tylko, że działa.
Ale trochę mnie rozbawiliście z tym tunelem. Skoro tak nie dochodzi sygnał GSM to tym bardziej nie powinien dochodzić sygnał GPS bo jest wielekroć słabszy a tak samo wrażliwy na izolację . Nie macie zasięgu w telefonie a macie na panelu nawigacji dla tego, że nawigacja na dużo sprawniejszą antenę umieszczoną na zewnątrz auta - i tyle.

A co do samej dokładności przy lokalizacji telefony komórkowego - to bądźcie ostrożni -ta dokładność to 1 metr. Na podstawie porównania odległości ustalanej z trzech stacji nadawczych widzących telefon z różną silą sygnału. Każdy smartfon ma lokalizator. Możecie śledzić żony.

Opóźnienie ok 1 sek. Taki trójkącik - zupełnie , jak za Niemca.
Tak wykończono kilku terrorystów posyłając rakietę na adresik telefonu komórkowego gagatka - no i go teges na tamten świat. Więc jeśli któryś z was chciałby zostać terrorystą to nie używać komórek ani modemów GSM bo trafią w punkt.

Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość