proszę o podpowiedź
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 gru 2016, 9:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
proszę o podpowiedź
Postautor: draki28 » 17 gru 2016, 22:23
Witam.zakupiłem sobie musso 3.2 z automatyczną skrzynią.mam problem nie trzyma mi wolnych obrotów.po ustawieniu drążka na D zaczynają opadać mu obroty nawet do 500 i czasami falują przez to nie rusza płynnie.Może ktoś spotkał się z podobnymi problemami?z góry dziękuję za odpowiedź
-
- Stały bywalec
- Posty: 2231
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: krisw11 » 17 gru 2016, 23:11
silniczek krokowy,przepływomierz do sprawdzenia na początek. Auto benzyna ,czy lpg ? Jak tak,to na jakim paliwie różnica ? Czy na obu tych paliwach ? Sorki ale ,to ważne.
Kris
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: Trawas » 18 gru 2016, 16:48
Jeżeli to automat to sprawdzić stan przewodu odpowietrzającego skrzynię bo może tamtędy obce powietrze zasuwa do kolektora ? Nie wiem jak w Rexie ale w Evoque tak było - skrzynię odpowietrzało podciśnienie z kolektora. No i sprawdź wszystkie rury podłączone do kolektora ssącego bo to co opisałeś to typowy objaw obcego powietrza.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 gru 2016, 9:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: draki28 » 18 gru 2016, 23:29
A gdzie znajdę się ten silniczek krokowy też mi sie tak wydawało ale mechanik stwierdził że w nim nie ma
-
- Stały bywalec
- Posty: 2231
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: krisw11 » 18 gru 2016, 23:41
To zacznij od krokowca moim zdaniem. Jeżeli to problem tylko na wolnych obrotach.
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 2231
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: krisw11 » 19 gru 2016, 0:11
Okolice kolektora ssacego,zdemontuj tez i wyczyść dokładnie przepustnice,ona ma również duży wpływ na wolne obroty. Jeżeli nie bardzo sie na tym znasz Kolego ,to musisz ogarnąć sobie jakiegoś dobrego mechanika,nie jest ,to szczególnie trudne,wszystko da sie zrobić dosłownie na ulicy pod latarnia ale trzeba troszke coś tam kumać w tej mechanice.
Kris
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: uki » 19 gru 2016, 0:41
Koledzy powolutku nie wszystko na raz.... usystematyzujmy odrobinę wiedzy dla kolegi.
1. 3,2 R6 nie posiada jako takiego krokowca tylko mechanizm przepustnicy wraz z aktuatorem pilnującym jej uchylenie.
2. Do sprawdzenia :
-wszystkie rurki i złączki przy kolektorze oraz odchodzące od niego gumki (można zaślepić dolot za przepływomierzem i niskim ciśnieniem dmuchnąć w rurkę od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej)
-ciśnienie na listwie wtryskowej jeśli będzie możliwość to także pod obciążeniem podczas jazdy.
-przewody zapłonowe oraz fajki pod cewkami ( najlepiej o zmroku - będzie pięknie widoczne każde przebicie jeśli wystąpi)
Kolejność starałem się podać odpowiednią tak aby można było wykluczać usterki od najczęstszych i najtańszych po te sporadyczne ale wymagające inwestycji
Daj znać jak odrobinę ogarniesz temat.
1. 3,2 R6 nie posiada jako takiego krokowca tylko mechanizm przepustnicy wraz z aktuatorem pilnującym jej uchylenie.
2. Do sprawdzenia :
-wszystkie rurki i złączki przy kolektorze oraz odchodzące od niego gumki (można zaślepić dolot za przepływomierzem i niskim ciśnieniem dmuchnąć w rurkę od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej)
-ciśnienie na listwie wtryskowej jeśli będzie możliwość to także pod obciążeniem podczas jazdy.
-przewody zapłonowe oraz fajki pod cewkami ( najlepiej o zmroku - będzie pięknie widoczne każde przebicie jeśli wystąpi)
Kolejność starałem się podać odpowiednią tak aby można było wykluczać usterki od najczęstszych i najtańszych po te sporadyczne ale wymagające inwestycji
Daj znać jak odrobinę ogarniesz temat.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 gru 2016, 9:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: draki28 » 19 gru 2016, 11:16
Poprzedni właściciel twierdzi że oddawał przepustnice do regeneracji .samochód robi mi mechanik Ale skończyły mu się pomysły i stąd te pytania
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 gru 2016, 9:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: draki28 » 19 gru 2016, 11:45
A ile obrotów powinien utrzymać na postoju?bo jeszcze linki od gazu były roz regulowane przy zdejmowaniu przepustnicy.jest jakiś schemat żeby zgrać te trzy linki ze sobą?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 gru 2016, 9:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: draki28 » 19 gru 2016, 19:32
A co do podciśnienia to chyba sprawne bo po zdjęciu filtra powietrza i zatkaniu ręką rury gaśnie
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 21
- Rejestracja: 17 gru 2016, 9:08
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: draki28 » 19 gru 2016, 19:36
Pod komputerem sprawdzałem to ciśnienie na wtryskowych niby ok.czy to możliwe że po regeneracji przepustnicy tak się dzieje? Może źle zregenerowana?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2231
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: proszę o podpowiedź
Postautor: krisw11 » 19 gru 2016, 21:56
Wszystko możliwe,,,,a zaadoptował ją mechanik ? Auto musi sie rozgrzać na wolnych obrotach a później trzeba przejechać nawet ok 100km,żeby sama sie zaadoptowała,ja zmieniałem ecu i adaptacja trwała dokładnie 115km dop.zaczął normalnie i cichutko pracować ,nabrał mocy itd. A też już byłem załamany. Linka od gazu musi mieć skok minimalnie jałowy ,nie może naciągać przepustnicy ! Podobnie linka od skrzynki biegów.
Kris
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość