Rama / podwozie - konserwacja.
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: sergio1969 » 05 mar 2017, 4:56
Peta odwaliles kawal dobrej roboty i powiem ze tobie oddal bym woz do konserwacji -chcesz zarobic?
Sergio
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: sergio1969 » 05 mar 2017, 4:58
Z tego co widze twoja lokalizacja to Gdynia . Ja tez wiec daj nr telefonu na Priv zdzwonimy sie
Sergio
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 sty 2016, 13:43
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: Peta » 05 mar 2017, 10:17
Jeżeli chodzi o Hamerite to nie mam doświadczenia ale wolę używać produkty bardziej profesjonalne i mające wszelkie atesty w ciężkich i agresywnych. warunkach np. przemysł morski,rafinerie,mosty itp. Tutaj właśnie sprawdził się Noxan www.noxan.pl Zresztą już sama cena mówi o produkcie za 20l płaciłem ponad tysiąc zł netto i to wystarczyło mi na podwozie ciężarówki, ramę podnośnika koszowego i podwozie reksa(ok. 6l). Nie wiem jednak czy zdecydowałbym się na zrobienie takiej antykorozji komuś-to jest 3tygodnie ciężkiej roboty leżenia pod samochodem,ponieważ nie mam kanału podniosłem go pół metra do góry
Jeszcze na zrobienie czekają zdemontowane- stopnie których konstrukcja stalowa poważnie skorodowała,osłona zbiornika paliwa ale bez tego można jezdzić

Jeszcze na zrobienie czekają zdemontowane- stopnie których konstrukcja stalowa poważnie skorodowała,osłona zbiornika paliwa ale bez tego można jezdzić
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: Trawas » 05 mar 2017, 17:54
Nie stosować do podwozia Hamemerite - bez znaczenia , czy dobrze p-odrobiony, czy źle.
Ta farba jest bardzo słaba mechanicznie, miękka i obije ją byle kamień. Ogólnie Hammerita jest totalnie do bani i lepiej tym nie paprać bo szkoda pracy. To już polski Stalochron jest dużo lepszy. Rewelacyjny jest nasz Alubit - ale nie do samochodów bo daje zewnętrzną powłokę aluminiową, której nie czepiają się farby - ale do innych celów jest genialny. Pomalowałem rynny spustowe 10 lat temu i nic ich nie rusza a sreberko nadal świeci na słońcu. Do samochodów polecam środki Valvoline - inhibitory i powłoki antykorozyjne. Szwedzi mają długo zimno i mokro to się na tym znają . No i szkoda oczywiście, że dziś nie można zdobyć ze stoczni remontowej farby okrętowej do nakładania pod wodą. Tego cholerstwa później nic nie ruszało a sól miało totalnie w d.
Profesjonalna farba na rynku raczej nie obecna bo za dobra więc producenci by nie zarobili.
Ta farba jest bardzo słaba mechanicznie, miękka i obije ją byle kamień. Ogólnie Hammerita jest totalnie do bani i lepiej tym nie paprać bo szkoda pracy. To już polski Stalochron jest dużo lepszy. Rewelacyjny jest nasz Alubit - ale nie do samochodów bo daje zewnętrzną powłokę aluminiową, której nie czepiają się farby - ale do innych celów jest genialny. Pomalowałem rynny spustowe 10 lat temu i nic ich nie rusza a sreberko nadal świeci na słońcu. Do samochodów polecam środki Valvoline - inhibitory i powłoki antykorozyjne. Szwedzi mają długo zimno i mokro to się na tym znają . No i szkoda oczywiście, że dziś nie można zdobyć ze stoczni remontowej farby okrętowej do nakładania pod wodą. Tego cholerstwa później nic nie ruszało a sól miało totalnie w d.
Profesjonalna farba na rynku raczej nie obecna bo za dobra więc producenci by nie zarobili.
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: XSzafaX » 07 mar 2017, 17:37
No to widzisz mamy porównanie ;D aż szkoda że zdjęcia niezrobiłem ;P
Farba farbie nie równa ! XD
Farba farbie nie równa ! XD
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: Trawas » 07 mar 2017, 18:01
Tak, tak, tylko spróbuj teraz kupić oryginalny produkt - w Polsce masz tylko licencyjne podróbki g warte.
Zmarnowałem masę czasu na ogrodzenie, które pokryłem Hammeraite i po roku już wygląda koszmarnie.
Cała robota od początku mnie czeka. Teraz użyję Alubitu naszej produkcji bo jak pomalowałem nim rynny i fartuchy to do dziś wyglądają , jak nowe.
Zmarnowałem masę czasu na ogrodzenie, które pokryłem Hammeraite i po roku już wygląda koszmarnie.
Cała robota od początku mnie czeka. Teraz użyję Alubitu naszej produkcji bo jak pomalowałem nim rynny i fartuchy to do dziś wyglądają , jak nowe.
- rasti86
- Forumowicz
- Posty: 82
- Rejestracja: 25 lip 2016, 13:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Keflavik - Islandia
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: rasti86 » 07 mar 2017, 19:55
Jeżeli chodzi o Pana Kruszkę i jego firmę 4x4 Evolution - to miałem okazję z nim współpracować przez około ponad rok - wykonywał na moje zlecenie montaże systemów monitoringu GPS, podłączeń do magistrali CAN itp.. - nigdy nie było z nim problemu i zawsze bardzo profesjonalnie podchodził do sprawy. A dodam że wysyłałem do niego samochody raczej z "wyższej" półki.
Gdy znajdziemy się na zakręcie - redukcja, but i odcięcie!
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: Trawas » 08 mar 2017, 1:37
No tak - ale wpakować 5000 a tym bardziej 10 w auto , które w większości naszych przypadków nie jest rynkowo więcej warte niż 20 tysi to trochę się nie opłaci - nie uważasz ? To, co ten warsztat robi za 5 to każdy może bez przygotowania zawodowego zrobić sam nieco się ubrudziwszy a'la diabeł . No i wyda wtedy nie więcej niż tysia .
Tym bardziej , że w większości Rexów, nawet 12 letnich blachy budy są totalnie OK i nie ma co ich dotykać. Weryfikowałem swojego Rexia i zero rudej na blachach również pod spodem, po myci wyglądają wzorowo - tylko ta rama , ruda ją gryzła tak, że omal numeru VIN nie wszamała na gładko.
fabrycznie kiepsko zabezpieczone - ale wszyscy tak robią - to nie czasy dawnych Land Roverów, czy Unimogów które miały grubo cynkowane ramy. Ale wszystko da się zrobić.
Tym bardziej , że w większości Rexów, nawet 12 letnich blachy budy są totalnie OK i nie ma co ich dotykać. Weryfikowałem swojego Rexia i zero rudej na blachach również pod spodem, po myci wyglądają wzorowo - tylko ta rama , ruda ją gryzła tak, że omal numeru VIN nie wszamała na gładko.
fabrycznie kiepsko zabezpieczone - ale wszyscy tak robią - to nie czasy dawnych Land Roverów, czy Unimogów które miały grubo cynkowane ramy. Ale wszystko da się zrobić.
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: uki » 01 lip 2017, 8:39
Za ok 10tys. u mnie lokalnie mam firmę, która demontuje ramę do ewentualnych napraw ślusarskich i ją cynkuje ogniowo a następnie zabezpiecza powłokami "malowanymi" . Do wykonanego zlecenia jest również pełna dokumentacja foto lub wgląd na każdym etapie wykonywanych prac. Jakby co mogę podesłać namiary.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: Trawas » 02 lip 2017, 22:24
Peta widzę, że użyłeś Noxan Galva Zink OK, może być ale będziesz musiał dla wzmocnienia ochrony pomalować to czymś elastycznym, jakimś bitumem albo chlorokauczukiem. bo rama podatna jest na odbicia kamieniami.
Gdybyś użył produktu Elastometal miałbyś to z głowy. Tylko, że paskudnie czerwona jest nieststy.
Polacy też robią farby podobne do Galva Zink i są nieco tańsze a zawierają jeszcze więcej cynku niż belgijski odpowiednik no i dają odporność na temperaturę do 700'C co umożliwia konserwację układu wydechowego. Cynk jest najlepszy bo zapewnia ochronę katodową odbierając stali ładunki ujemne sprzyjające korozji a nadto sprawia, że połączenie farby ze stalą tworzy się na poziomie cząsteczkowym niczym podczas galwanizowania cynkiem. Dobra robota kolego, będziesz miał z tego pożytek.
Uki OK , dobre, ale stanowczo za droga zabawa dla ratowania Rexa. 10 tyś to nie jest opcja do przyjęcia dla auta wartego kilkanaście tysi - ale pokrycie ramy Noxanem jest jak najbardziej akceptowalne. Niewiele się to różni od ogniowego krycia cynkiem a ma tą zaletę, że technologia nie wymaga użycia kwasów, które zawsze gdzieś tam w zakamarkach się uchowają i gryzą. Pokryłem cynkiem natryskowym chłodniczkę spalin przed ERG i rurki doprowadzające i po 10 miesiącach wygląda tak, jakbym ją wczoraj pomalował teraz wezmę się za ramę takim sposobem , jaki wybrał Peta, czyli Noxan i do przodu.
Trzy puszki farby po 98 zł wystarczy.
Gdybyś użył produktu Elastometal miałbyś to z głowy. Tylko, że paskudnie czerwona jest nieststy.
Polacy też robią farby podobne do Galva Zink i są nieco tańsze a zawierają jeszcze więcej cynku niż belgijski odpowiednik no i dają odporność na temperaturę do 700'C co umożliwia konserwację układu wydechowego. Cynk jest najlepszy bo zapewnia ochronę katodową odbierając stali ładunki ujemne sprzyjające korozji a nadto sprawia, że połączenie farby ze stalą tworzy się na poziomie cząsteczkowym niczym podczas galwanizowania cynkiem. Dobra robota kolego, będziesz miał z tego pożytek.
Uki OK , dobre, ale stanowczo za droga zabawa dla ratowania Rexa. 10 tyś to nie jest opcja do przyjęcia dla auta wartego kilkanaście tysi - ale pokrycie ramy Noxanem jest jak najbardziej akceptowalne. Niewiele się to różni od ogniowego krycia cynkiem a ma tą zaletę, że technologia nie wymaga użycia kwasów, które zawsze gdzieś tam w zakamarkach się uchowają i gryzą. Pokryłem cynkiem natryskowym chłodniczkę spalin przed ERG i rurki doprowadzające i po 10 miesiącach wygląda tak, jakbym ją wczoraj pomalował teraz wezmę się za ramę takim sposobem , jaki wybrał Peta, czyli Noxan i do przodu.

- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: uki » 04 lip 2017, 19:55
U mnie też noxan czeka na swoją kolej w kolejnym wcieleniu SY w rodzinie czyli w rextonie ale na początek muszę ogarnąć automatyczną skrzynię biegów. Za te 10K też bym się nie zdecydował bo niestety nie chciałbym podwoić wartości auta 

Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 lip 2017, 13:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: arekzuz » 06 lip 2017, 13:51
Witam ,
Pilnie potrzebuję namiaru do dobrego mechanika, który będzie w stanie zregenerować ramę tył w rextonie 2. Rdza po prostu zjadła ramę. Może bardziej opłaca się kupić jakąś używaną ramę i wymienić?
Pilnie potrzebuję namiaru do dobrego mechanika, który będzie w stanie zregenerować ramę tył w rextonie 2. Rdza po prostu zjadła ramę. Może bardziej opłaca się kupić jakąś używaną ramę i wymienić?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 06 lip 2017, 13:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: arekzuz » 06 lip 2017, 14:04
Witam,
Czy orientuje się może ktoś gdzie można kupić ramę do rextona II w dobrym stanie i nie drogo? Ewentualnie czy ktoś z 3miasta, bądź okolić robi coś takiego ? Mam całą ramę skorodowaną i powyżeraną przez rdzę....
Czy orientuje się może ktoś gdzie można kupić ramę do rextona II w dobrym stanie i nie drogo? Ewentualnie czy ktoś z 3miasta, bądź okolić robi coś takiego ? Mam całą ramę skorodowaną i powyżeraną przez rdzę....
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: Trawas » 08 lip 2017, 0:01
Właśnie dziś zauważyłem przypadkiem ramę do Rextona a to rzadkiu widok na Allegro i to nawet nie skorodowaną. Cena do przyjęcia ale roboty przy wymianie sporo.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 34
- Rejestracja: 10 sty 2016, 13:43
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Rama / podwozie - konserwacja.
Postautor: Peta » 08 lip 2017, 21:13
Ależ Trawas ja właśnie malowałem Elastometalem który tworzy powłokę jakby twardej gumy,
a kolory są różne ,tak więc nie potrzebuje już żadnej innej powłoki.
a kolory są różne ,tak więc nie potrzebuje już żadnej innej powłoki.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości